tomsi42 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Her legger vi inn bildene for dag 1 i foto-dugnaden En (u)skarp uke - mandag 30. juni 2008. Det er lov til å kommentere innlagte bilder, men dette er ingen avansert bildekritikk. De som ønsker ytterligere kritikk på bildene sine henstilles til bildekritikken. Lykke til Tom Endret 30. juni 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja så var vi igang med denne uskarpe uken. Vi får se hva dette blir tilslutt. Jeg er veldig spent på bidragene som kommer. Mitt eget første bidrag håper jeg i beste fall noen få vil like. Om ikke utførelsen, så iallefall ideen. Jeg lover at ikke hele uken blir på denne måten fra min side. Siden jeg mest regner med slakt, eller stilletiende irritasjon, fra dere andre så har jeg lagt ved min egen tolkning av dette bildet. Det handler om å se, for vi er alle utstyrt med like øyne. Det er ikke engang vits å se i søkeren siden motivet er der uansett. Først må vi lære oss å ramme det inn, før vi skal knipse det. Sånn som de gjorde det før, de med film. Forholdene.. de trenger ikke være perfekte, så lenge vi prøver å vise det ekte. Og noe som vi alle må lære oss å se, er at også der vi velger å sette oss ned, kan det være et veldig bra bilde. (Fritt etter Fotokompendiet.) Lenke til kommentar
Philo Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Dagens bidrag fra meg. Ble sen dag på jobb, så måtte ta til takke med det jeg kunne finne utenfor hjemme. Tatt med Sigma 105mm'en håndholdt. Sigma 105mm @ f/4, 1/640, ISO800 Endret 30. juni 2008 av Philo Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Mitt uskarpe bidrag. Exif: F/9 1/60s Iso 200 55mm Endret 30. juni 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Lakrisbåter er digg: 10s, f/16, 50mm, ISO 100 Håpet var å få mest mulig dypbdeskarphet, samtidig som jeg unngikk diffraksjon. Stativ og snorutløser ble brukt. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Arthur Bell (Floribunda)i sent kveldsregn Trener litt med det nye macro-objektivet og stativ som jeg nettopp har begynt å bruke. Utløsning på tids-innstilling. Prøver å få det så skarpt som mulig. Skarp forgrunn - uskarp bakgrunn 1,13s, f/7.1, 14mm, ISO 100 EF-S60mm f/2.8 Macro USM RandiA Endret 9. juli 2008 av RandiA Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Av og til er det motivet som ser deg og ikke omvendt. Ved portrettfotografering er det viktig å fokusere på øyet. Steike, jeg får litt presentasjonsangst når jeg ser hva andre har gjort Dag 1. Jeg glemte hele greia og måtte ty til det som tilfeldigivs var fanget inn i går, og det var ikke så mye. Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake. - Rams Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Jeg så engang et bilde i en bok der en tok bilder av trestammer med lang lukkertid og bevegelse. Dette ga en nokså fin effekt så jeg tenkte et slikt bilde må jo passe midt i blinken for denne utfordringen. Så her er min versjon: f:10 | 1/15sek Uskarpt er det ihvertfall Edit:Glemte å endre størrelse Endret 2. juli 2008 av Ageurk Lenke til kommentar
ChrisHansen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Prøver meg med e lte bidrag, første post på dette forumet. Lekte meg litt med det nye kameraet, og syns dette ble et kult bilde og passet til temaet. 1/20 f/2.8 ISO800 122mm - håndholdt Lenke til kommentar
sttrons Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 og syns dette ble et kult bilde og passet til temaet. Ja det var hvertfall uskarpt.... Lenke til kommentar
espenoen Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg benytter sjansen til å leke meg litt med en gammel 50mm f/1.4. Får også muligheten til å øve på å fokusere manuelt med liten og mørk søker. Har på følelsen at det blir uskarphet og ikke skarphet som blir mitt tema denne uken. Refleksjoner For de som er interessert: 1/180 f/1.4 iso 200 Lenke til kommentar
EiSvIn Skrevet 12. juli 2008 Del Skrevet 12. juli 2008 Beklager at bildene kommer sent, men jeg har vært uten nettilgang. Dag 1, og jeg forsøker meg på et ganske skarpt bilde. Jeg valgte f:13 for at fjærskyene også skulle skarpe, men kunne ikke ha alt for lang eksponering heller siden tjom nektet å stå stille. ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå