GLN Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Enda et bilde. R44 Hvilket av de to vinklene passet best? Og ble det for mye himmel? Exif: (lik på begge) Lukker: 1/400 Blender: f/10 Brennevidde: 20mm Lenke til kommentar
b-real Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Holder en knapp på det øverste bildet. Når bildet ble croppet såpass som det gjorde i det nederste så ødela den flystripen litt for meg fordi en ikke så helt hvor den sluttet. Og hva er den skyggen helt nederst i bilde nr2? Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Synes det grønne på høyre side og det grønn/brune på venstre side var helt fantastisk Ser de skyene over, den som går rett. Hvis du legger bilde i photoshop og redigerer den skyen så den følger heller bilveien, hadde blitt komisk Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ville nok foretrukket bilde 1 jeg og. Dessverre føler jeg at det er noe galt med begge bildeutsnittene, men klarer ikke sette fingeren på det Får håpe det kommer noen med mer erfaring som kan komme med en skikkelig mening.. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Bilde nr 1 er best ! Her har du gjort et godt forsøk og benyttet klassiske komposisjonsregler. Altså du har en vei mes S kurve som tar kikkern inn i bildet. Problemet er desverre at du har brutt en annen regel, du har delt horrisont akkuratt på midten. Her ville jeg croppet slik at du får mere himmel. Horisonten er også noe skjev, hvis du ser på venstre side så er sjøen skjev, dette bør du også rette opp. Ellers synes jeg du har gjort et godt og helhjertet forsøk på et klassisk motiv ! stå på ! Lenke til kommentar
etsvends Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Likte bilde 1 best. Når jeg ser på det er jeg enig med forrige komentar om horrisonten. Du har foresten 4 støvkorn på bilde ditt. 2 i øvre venstre hjørne og 2 på høyre kant. Lenke til kommentar
Litium Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Bilde 1 ble det beste. Bilde 2 føltes litt smalt og inneklemt. Ellers har jeg ikke mye å si. Trivelige landeveisbilder. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Når det nevnes, så ser jeg at horisonten og sjøen er skeiv. Ja jeg la merke til støvkornene, de er på flere av bildene. Linsa holdt seg jo ikke ren i mer enn 5min på straen. b-real: Det er et skilt. Men til en opplysning så er ikke det nederste bildet croppet, det er tatt sånn. Endret 29. juni 2008 av Pirja Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Syns det nederste bildet var best da diagonalen som dannes av skyene på himmelen kom mer til sin rett, syns også at det øverste bildet er mer balansert. Flott motiv med god dybde og fine linjer. Kunne kanskje ha vært noe mer kontrast. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Syns det nederste bildet var best da diagonalen som dannes av skyene på himmelen kom mer til sin rett, syns også at det øverste bildet er mer balansert. Flott motiv med god dybde og fine linjer. Kunne kanskje ha vært noe mer kontrast. Det han sa Fine bilder, begge to. Det siste fungerte best. Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Uten tvil det nederste bilde da det gir meg mest dybde... Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Syns det nederste bildet var best da diagonalen som dannes av skyene på himmelen kom mer til sin rett, syns også at det øverste bildet er mer balansert. Flott motiv med god dybde og fine linjer. Kunne kanskje ha vært noe mer kontrast. Edit: ser det har sneket seg inn en liten, men betydningsfull feil her, jeg syns selvsagt at det nederste bildet er mest balansert. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Dette bildet passet bedre i høydeformat. Som nevnt, så passet flystripen bedre inn slik, når den startet i et hjørne. Dessuten synes jeg at mer av fokuset kom på veien i det formatet. Fint forsvinningspunktet. Jeg likte ikke skyggen nede til venstre. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg foretrekker og versjon 2. Hadde vel klonet bort den mørke skyggen i venstre hjørnet nede, eller evt skåret litt i bunnen. Bortsett fra dette synes jeg du har lykkes med det du har ønsket med bildene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå