Gå til innhold

Kanskje ny pc til max 6000.- Hjelp? (Gaming)


Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å velge deler til en ny pc, skal kanskje ha ny nemlig. Hadde vert fint med pris antydning også.

 

Har fra før en 500w strømforsyning så det trenger jeg forhåpentlig vis ikke.

Har også en dvd brenner.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke ha Crysis som krav, det klarer ingen PC til 6000.

 

Gå for en Intel E8400, P45 hovedkort, 2GB PC6400 minne, 9800GTX skjermkort, evt ATI4850.

Kay, kanskje litt ønske tenkning der. =P

Skal sjekke de tingene der.

Må vel ha nytt kabinett?

 

Edit: Er det noen nett butikker som det lønner seg å handle hos?

 

Edit 2: Hva er egentlig best av de to skjermkortene? Får opp veldig mange når jeg søker på 9800GTX hos multicom.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Kabinett er valgfritt, prisen og smaken som styrer.

 

Hva som er best av 4850 og 9800gtx er litt omstridt. Liker man ATI går man for det, evt nVidia om man liker de.

 

Du trenger harddisker også. Kjøp en liten til C: og en stor til d:

så legger du kun windows og programmer/spill på c: og alt personlig på d:

Lenke til kommentar
Kabinett er valgfritt, prisen og smaken som styrer.

 

Hva som er best av 4850 og 9800gtx er litt omstridt. Liker man ATI går man for det, evt nVidia om man liker de.

 

Du trenger harddisker også. Kjøp en liten til C: og en stor til d:

så legger du kun windows og programmer/spill på c: og alt personlig på d:

Trodde noen hovedkort bare passet i noen kabinetter?

 

Har ikke noen teite fanboy oppfatninger om ting eller produsenter så jeg vil velge det kortet som er best i test.

Lenke til kommentar

Det er desverre ikke så enkelt når det kommer til best i test, for best i test avhenger av ganske mange faktorer.

 

Et 9800 GTX vil slå 4850 i de fleste aktiviteter, men ikke med mye. 4850 er pdd 600 kr billigere.

 

Valget avhenger av hva du prioriterer? Pris/ytelse eller ytelse.

 

Prisene på 9800GTX blir snart kuttet pga + versjonen som kommer den 16. juli og de vil mest sannsynlig igjen være ca på nivå med 4850 pris/ytelse.

 

Om du kjøper i dag og er på budsjett vil jeg si: Ati 4850, Intel P45, Intel E8400, Antec Three Hundred, OCZ StealthXStream 600 Watt, billig 4 GB sett DDR2

 

Handlevogn

 

Edit: Velg vekk PSU om du har en 500 W av god kvalitet.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Etter hvert så vil 4850 få bedre drivere også som vil gjøre den bedre, jeg ville i allefall valgt et 4850 for du får veldig mye for en relativt liten pris, og på mange omeråder er 4850 bedre en 9800gtx, som mindre belastning på CPU og bedre skjermbilde.

Lenke til kommentar
Det er desverre ikke så enkelt når det kommer til best i test, for best i test avhenger av ganske mange faktorer.

 

Et 9800 GTX vil slå 4850 i de fleste aktiviteter, men ikke med mye. 4850 er pdd 600 kr billigere.

 

Valget avhenger av hva du prioriterer? Pris/ytelse eller ytelse.

 

Prisene på 9800GTX blir snart kuttet pga + versjonen som kommer den 16. juli og de vil mest sannsynlig igjen være ca på nivå med 4850 pris/ytelse.

 

Om du kjøper i dag og er på budsjett vil jeg si: Ati 4850, Intel P45, Intel E8400, Antec Three Hundred, OCZ StealthXStream 600 Watt, billig 4 GB sett DDR2

 

Handlevogn

 

Edit: Velg vekk PSU om du har en 500 W av god kvalitet.

Takker. Men hva er PSU? :blush:

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Ikke ha Crysis som krav, det klarer ingen PC til 6000.

 

Gå for en Intel E8400, P45 hovedkort, 2GB PC6400 minne, 9800GTX skjermkort, evt ATI4850.

 

det vil gå fint og spille crysis på en pc til 6000 på middels som er mer en bra nokk til og spille det, men du vil selvsagt ikke klare max settings da, det var kanskje det du mente? :hmm:

 

psuen skal være helt grei.

Endret av SVD
Lenke til kommentar
Hva er galt med driverne til ATI Radeon HD 4850 ?

 

er ikke noe galt med de, de er bare veldig nye og det vil komme bedre ettervert som vil utnytte potensialet bedre

 

Edit:

 

bruk 64bit os, 32bit hører til historien uansett snart. dessuten kan du bare bruke max 3,2 gb ram i et 32bit os.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

I oppsettet til Pastafarian, er det alt jeg trenger? Vil bare være sikker på at jeg ikke har oversett noe. (Utenom tastatur mus å skjerm osv selvfølgelig.)

Må jeg ha ekstra kjøling kanskje?

 

En annen ting, er det dumt å bestille alle delene fra mange forskjellige leverandører for å få det billigere? (Av en eller annen grunn =P)

 

Hvordan kobler jeg til denne gamle skjermen? (Ser på bildet av Sapphire Radeon HD 4850)

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke ha ekstra kjøling. Alt er der, bortsett fra som du nevner mus, tastatur og skjerm.

 

Det følger en overgang fra DVI til VGA med skjermkortet.

 

Det er lurt å bestille så mye som mulig fra en plass for å spare frakt. Amentio ser ut til å føre alle varene, men alle er ikke på lager. Det kan mao ta litt tid. Det ser da ikke ut til at andre butikker har kabinettet på lager heller så kanskje like greit å bare bestille alt hos Amentio.

 

Strømforsyning trengte du jo ikke.

 

Husk å bestille den svarte versjonen av brenneren.

Lenke til kommentar
Nei, du må ikke ha ekstra kjøling. Alt er der, bortsett fra som du nevner mus, tastatur og skjerm.

 

Det følger en overgang fra DVI til VGA med skjermkortet.

 

Det er lurt å bestille så mye som mulig fra en plass for å spare frakt. Amentio ser ut til å føre alle varene, men alle er ikke på lager. Det kan mao ta litt tid. Det ser da ikke ut til at andre butikker har kabinettet på lager heller så kanskje like greit å bare bestille alt hos Amentio.

 

Strømforsyning trengte du jo ikke.

 

Husk å bestille den svarte versjonen av brenneren.

Angående det med brenner, er det verdt å skaffe blueray brenner nå (har ikke sett noen priser =P)?

 

En annen ting, er det vanskelig å sette sammen selv? Har aldri gjort noe mer avansert enn å skifte ram og dvd spiller.

 

Lurte også på om den prosessoren; er den god? Har ikke fulgt så mye med på multikjerne utviklingen. Er det eventuelt noen bedre noen jeg bør velge? (flere kjerner.) Er den en 32 eller 64 bits prosessor?

Gigabyte GA-EP35-DS3 har støtte for 4 kjerner, er det bedre å ta det da? (for fremtiden liksom)

Lenke til kommentar

Har ikke peiling på blueray.

 

Hw.no har en guide ta en kikk der. Burde gå greit om du gidder å lese manualene.

 

Alle nyere prosessorer støtter 64-bit

 

P5Q har også støtte for fire kjerner.

 

E8400 er det beste en smule high end prosessoren til spill som ikke koster skjorta.

 

Du får bare gevinst med flere kjerner om du kjører applikasjoner som kan gjøre nytte av flere kjerner. Jeg gidder faktisk ikke å utdype da dette er diskutert i det uendelige siden noen var så "tett" at de lanserte prosessorer med mer enn en kjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...