IceFox Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Da legger jeg ut enda et bilde fra dagens fangst. EXIF: 105mm, f/8, 1/80sek, ISO 400 Endret 27. juni 2008 av IceFox Lenke til kommentar
andersj Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Flott fluebilde. Hadde nok croppet litt i kanten til venstre og kanskje nede også. Skulle selvsagt også gjerne sett at hele fluen var skarp, men det er jo f... så vanskelig i den vinkelen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det var faktisk en artig variant. Det er ikke lett å skille dere flue-elskere fra hverandre, sett bort fra at den andre stort sett ser flueverdenen fra høyre side av insektet. Og vellykket er dette også, men nå begynner det å bli overload av fluer her. Normalt pleier jeg å bruke en slik elektrisk tennisracket til å bli kvitt dem, men den fungerer dårlig på de fluene som har hjemsøkt meg det siste døgnet Vi har nå den tvilsomme statusen som det forumet for amatørfotografer som har flere fluer enn katter og hunder. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 28. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2008 Begynner å bli en del like bilder nå, ja. Nå kan jeg unnskyldes med å ha et par bilde til gode da. Postet tross alt KUN to i går. Gikk ikke helt crazy bananas som Marius. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Synes det var et ganske "rent" makrobilde uten forstyrrende elementer. Fokus sitter der det skal. Jeg har selv prøvd meg litt på makro så jeg vet det er vanskelig og få en såpass fokus og bra bakgrunn. Kunne det vært croppet litt mer ? Men ramma liker jeg ikke Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Ramma er fin den Litt hardt lys fra oven gjør at ikke hele fluen får like mye lys, så til dels øyet, undersiden, og ben blir veldig mørke. Ellers et par refleksjoner jeg ville croppet boirt, og skulle gjerne sett det litt større, men men. Ta en tur opp i venstre hjørnet å fjern støvkornet, og gi den en komposjonon der hodet ikke er midt på. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Selve fluen var flott fremstilt, skarpt. Men likte ikke bakgrunnen. Bakgrunnen til ve er glatt og fin, men den blir avbrutt av de skarpe kantene til bladet som fluen sitter på. Ville også ha croppet bort deler av bilde tl høyre for fluen, dette for å få fluen ut av sentrum samt for fjerning av de lyse områdene. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Bildet er skarpt og fint, men likte heller ikke bakgrunnen i høyre bildehalvdel. Ser ellers at bildet er tatt med mitt favoritt macro-objektiv 105 2.8 micro, konverterer jeg til Nikon blir dette mitt første objektiv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå