Gå til innhold

BK: Fly in rain


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flotte farger. Virkelig.

Jeg likte også at du ikke har kommet så nært på flua, men fortsatt har behold det noe ensartede grønne bakteppet. Flua virker da mindre og mer ubetydelig, selv om den er stor nok til at man kan se detaljene.

 

Fin balanse mellom det tekniske og komposisjon altså.

 

(selv om flua muligens er bittelitt ute av fokus?)

Lenke til kommentar
hehe, mitt første makrobilde av en flue jeg poster her skal ha spansk overskrift, det er sikkert og visst.

Gleder meg til det - motivet må jo da være flue eter dritt :)

 

Jeg likte også dette bildet; blir liksom litt mer flue i sitt rette miljø istedet for en nærstudie.

 

Men hvorfor må dere ha disse forbaskede fæle rammene ? Er det en uskreven regel blandt insekt-macro mafian ?

 

Tom

Lenke til kommentar

Ett vakkert bilde, som desverre ikke treffer helt på fokus. Men bildet kunne blitt mye bedre om flua hadde vært vendt mot oss og ikke fra oss..

 

 

hehe, mitt første makrobilde av en flue jeg poster her skal ha spansk overskrift, det er sikkert og visst.

 

Tja - da skal jeg jammen komme deg i forkjøpet :)

 

 

hehe, mitt første makrobilde av en flue jeg poster her skal ha spansk overskrift, det er sikkert og visst.

Gleder meg til det - motivet må jo da være flue eter dritt :)

 

Jeg likte også dette bildet; blir liksom litt mer flue i sitt rette miljø istedet for en nærstudie.

 

Men hvorfor må dere ha disse forbaskede fæle rammene ? Er det en uskreven regel blandt insekt-macro mafian ?

 

Tom

 

I don't :)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar

Syns du traff bra jeg. :)

 

Klarer ikke å si noe som fokusen på denne skjemen, men ser ut for meg som om du traff rett på.

 

En ting jeg lurer på: Hvordan vil bildene bli hvis du (og Olsen) minsker blenderen litt slik at hele flua kommer i fokus? Vil det rett og slett ikke bli lys nok? Det ser jo ut som om du har litt iso å gå på.. Kan være det bare er meg, men syns DOF blir i smaleste laget på endel av fluebildene vi har sett de siste dagene(, men så har ikke jeg peiling heller da! :) ).

Lenke til kommentar
Icefox som klarer å ha ISO 400, f/8 og 1/100 kan gå på mindre blender.

Jeg må ha ISO 1600 for å få f/8 og 1/40 ! Hvordan i helvette er det mulig at jeg får så lite lys?!

Det kan ha med lysforholdene å gjøre - eller så er det en feil på D300-en. Du bør nok teste ut litt mer og sammenligne med D200. Ta bilde av samme motiv (noe enklel som holder seg i ro) med samme belysning og objektiv og innstillinger. Manuelle innstillinger og stativ høres ut som en plan.

 

Tom

Lenke til kommentar

Mange som synes jeg bør croppe, men litt usikker på hva jeg vil. Som nevnt liker jeg at man ser litt omgivelser, og ikke kun et nærstudie av flua. Det blir mer en helhet hvor flue "tilfeldigvis" gjør bildet. Kan også sies at jeg er litt redd for crop grunnet at den er litt ute av fokus. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...