Gå til innhold

Bildeserie: Søte bilder av måkeunger

Anbefalte innlegg

Et par måkeunger gikk en liten tur ved Horten Marinemuseet. Dere ser vel at den ene (jente?) var mer usikker mens den andre (gutt?) ledet ho langs kaien. Til slutt gadd ho jenta ikke lengre og prøvde å skynde seg fort fremover - til gutten's store skuffelse.

Ungene var rundt 3-4 meter unna meg. Jeg brukte Canon EOS350D med 17-55mm objektivet med lyssterke tallet 2,8. Ble svært overrasket over hvor utrolige skarpe bilder jeg tok! Brennvidden var bare på 55mm når jeg fotograferte dem. Helt uvant for meg å se slike bilder! Men setter nå SVÆRT PRIS på mitt nye lyssterke objektiv!

Kritikk mottas med takk :-)

post-36724-1214416164_thumb.jpg

post-36724-1214417580_thumb.jpg

post-36724-1214416177_thumb.jpg

post-36724-1214416194_thumb.jpg

post-36724-1214417654_thumb.jpg

post-36724-1214416213_thumb.jpg

post-36724-1214417842_thumb.jpg

post-36724-1214417749_thumb.jpg

Til orientering på hvor mora var.. Ho kom etterhvert over oss i lufta! :-)

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men at du har så mange bilder kan kanskje skremme noen fra å kommentere alle sammen..

Kanskje.. :) Du turde å gi kritikk av bildeserien!! Er ikke mer interessert å få fra hvert eneste bilde.. Kanskje noen vil fokusere et eneste bilde de synes best eller ser bildeserien under ett.. :)

Lenke til kommentar

Det er i seg selv tøft at du har kommet så nær måkene og fått tatt såpass mange bilder uten å bli angrepet av mora. Men ut over det føler jeg ikke det er mye å si om bildeserien. Det er jo svært vanskelig å fange et perfekt øyeblikk med to levende dyr som beveger seg fritt. Du hadde kanskje hatt større sjanse for blinkskudd om du hadde bevegd deg litt og fanget måkeungene fra forskjellige vinkler. Det er ikke lett, jeg vet.

Lenke til kommentar

Javisst er de søte, men du må begrense deg. De er nesten like, men vil likevel få ganske forskjellig kritikk. Få orker å ta dem for seg en etter en, så du må velge ut de beste. Maksimum tre. Slik det er nå blir det litt stressende, synes jeg. Jeg blir nødt til å studere hvert enkelt, og så god tid har jeg dessverre ikke.

Edit: Jeg var litt sein. Jeg har vært ute en lang tur i hagen siden jeg åpnet tråden, og da jeg kom tilbake fikk jeg plutselig dårlig tid. Men noen er brukbare, andre fungerer ikke. Jeg får komme tilbake til det, men håper at du har ryddet litt opp innen da.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Så nå litt mer gjennom ulike temaer under "Digital foto og video"-forumet til akam.no.. Dette innlegget passer bedre inn i "Ditt fotogalleri" i stedet "Bildekritikk".. Men takk for de som kommenterte bilder! :) Særlig at jeg bør ta bilder fra ulike vinkler. Ikke lett når jeg har familien med meg på turen. Men hvis jeg var alene, hadde jeg gjort dette! Med eller uten mor ovenfra!

Lenke til kommentar

I og med at bildene henger sammen, så ser jeg ikke noe problem i at du poster mer enn tre bilder. Men da må du si ifra at det er en bildeserie, og be om kritikk på serien som helhet i tillegg til enkelt bilden.

I dette tilfellet, så er mange av bildene veldig like; og blir det mye repetisjon. Så dett hadde nok holdt med 3-4 stk.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...