Gå til innhold

Skal ha en billig vannkjøling for cpu

Newfarm1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt 745, helt grei, enkel å montere osv, men har du egentlig et behov? En god luftkjøler vil være nesten like bra.

Enkel 120mm radiator virker på meg som litt lite, men så vet jeg da ikke hvilken prosessor du skal kjøle.

Kan også være litt knotete å montere det settet i et kabinett, pga størrelsen på tank og pumpe.

Lenke til kommentar

Har vel litt behov (og det ser fancy ut).. kjører med viften som var med og bare på gøy så jeg gjennom vannkjølingssettene og så at det var et til ca 500 nok så hvis det er noe futt i det kommer jeg nok til å gå for den

Endret av Agurksalat
Lenke til kommentar

Søk opp et par tester, settet er helt greit, jeg har ikke hatt noen problemer.

Har da minimum kjørt met 240mm radiatoren og det hadde ingen problemer med å holde en Q6600 B3 kjølig.

Om behovet skulle melde seg kan du alltids bygge ut med en annen radiator senere.

Jeg kjøpte det egentlig bare på impuls og angrer ikke på det.

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153

Den er beregnet for en vifte, men der er enkelt å montere to, jo kraftigere vifter - jo bedre kjøling - er bare å kjøpe såpass raske vifter som ørene tåler.

Man må opp på "skikkelig" vannkjøling for å få noe som er betydelig bedre - Thermaltake kits med svake pumper og sugerørslamger er liksom ikke noe poeng, da er det bedre å innvestere i et MIST kit på Microplex, helst med dobbel radiator.

Lenke til kommentar

Du har Antec 900? Da er det litt problemer med å plassere Thermalrighten optimalt, men det går så vidt. Vifter ja.. det kommer helt an på hvor mye støy du tåler.

Dual rad(iator) er størrelsen, en enkel/singel 120mm har plass til ei 120mm vifte mens dual har plass til to - altså dobbelt så stor. Antec 900 er ikke noe god kasse å ha vannkjøling i - den er taltfor trang, det går an, men det er litt stress og du må kutte litt i den.

Lenke til kommentar

God ide, lag en tråd der du spør etter råd om kabinett til vannkjøling, jeg har drevet lenge med det, men har altid tatt Dremel og fila fatt på de kabinettene jeg har hatt tilgjenglig, så det finnes sikkert andre som har mye mer peiling på gode kabinett til vannkjøling enn meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...