Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Hei Jeg har vurdert å kjøpe meg en billig vannjøling til cpuen så litt på den som var billigst i prisguide: https://prisguiden.no/product.php?product_id=41945 Vil det være smart av meg å kjøpe den?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Har hatt 745, helt grei, enkel å montere osv, men har du egentlig et behov? En god luftkjøler vil være nesten like bra. Enkel 120mm radiator virker på meg som litt lite, men så vet jeg da ikke hvilken prosessor du skal kjøle. Kan også være litt knotete å montere det settet i et kabinett, pga størrelsen på tank og pumpe. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Har vel litt behov (og det ser fancy ut).. kjører med viften som var med og bare på gøy så jeg gjennom vannkjølingssettene og så at det var et til ca 500 nok så hvis det er noe futt i det kommer jeg nok til å gå for den Endret 22. juni 2008 av Agurksalat Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Søk opp et par tester, settet er helt greit, jeg har ikke hatt noen problemer. Har da minimum kjørt met 240mm radiatoren og det hadde ingen problemer med å holde en Q6600 B3 kjølig. Om behovet skulle melde seg kan du alltids bygge ut med en annen radiator senere. Jeg kjøpte det egentlig bare på impuls og angrer ikke på det. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Da tror jeg at jeg går for den Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Et spørsmål... Hva er sjansen for at en vannkjøling kan begynne å lekke og alle komponentene blir ødelagt?? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 50/50 enten så gjør den det eller så gjør den det ikke. Om du tester settet før du monterer er du rimelig trygg, men det er alltids en mulighet. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 oki da testes det før montering Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 sannsynligvis vil en Thermalright Ultra 120 Extreme med 2 vifter kjøle betydelig bedre med mye mindre stress. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 og hvor finner jeg den om jeg tør spørre fant den ikke i prisguide... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153 Den er beregnet for en vifte, men der er enkelt å montere to, jo kraftigere vifter - jo bedre kjøling - er bare å kjøpe såpass raske vifter som ørene tåler. Man må opp på "skikkelig" vannkjøling for å få noe som er betydelig bedre - Thermaltake kits med svake pumper og sugerørslamger er liksom ikke noe poeng, da er det bedre å innvestere i et MIST kit på Microplex, helst med dobbel radiator. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 er det en vifteløs "vifte"?? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Nei, det følger ikke med vifter med Thermalright'en - du må kjøpe med 120mm vifte® etter egen smak. Jeg har denne kjøleren (blant flere andre), kjører custombygget vannkjøling på hovedgamer'n - så jeg vet hvor bra den er. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 hvilken vifte ville du anbefale til Thermalright Ultra 120 Extreme med antec nine hundred (ikke for mye støy) Men hvis jeg går for MIST settene fra microplex lurer jeg på hva forskjellen er på singel og dual raid Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Du har Antec 900? Da er det litt problemer med å plassere Thermalrighten optimalt, men det går så vidt. Vifter ja.. det kommer helt an på hvor mye støy du tåler. Dual rad(iator) er størrelsen, en enkel/singel 120mm har plass til ei 120mm vifte mens dual har plass til to - altså dobbelt så stor. Antec 900 er ikke noe god kasse å ha vannkjøling i - den er taltfor trang, det går an, men det er litt stress og du må kutte litt i den. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) kutte i kabinettet?? hvilket kabinet er bra for vannkjøling da?? Endret 22. juni 2008 av Agurksalat Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Tja, Thermaltake Armor(+) for. eks - det finnes mange. Jeg har dobbelradiator i Antec 900, men det krevde mye kutting og ofring av harddiskrammer. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 hmmm tror jeg sparer litt penger da og kjøper Thermaltake Armor(+)eller et annet kabinet og en MIST vannkjøling fra microplex Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 God ide, lag en tråd der du spør etter råd om kabinett til vannkjøling, jeg har drevet lenge med det, men har altid tatt Dremel og fila fatt på de kabinettene jeg har hatt tilgjenglig, så det finnes sikkert andre som har mye mer peiling på gode kabinett til vannkjøling enn meg. Lenke til kommentar
Newfarm1 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 takker for hjelpen, men et siste spørsmål... den "sugerør" vannkjølingen vil den passe uten at jeg ofrer noe i kabinettet?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå