robiwan Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn litt dvd'er til å å bruke i 360'n har tidligere brukt 2.4x DVD+R DL fra verbatim, og greit fornøyd med de. Syns xboxen bråker mer når den kjører på disse platene enn den gjør på de orginale. Leser av denne tråden og innlegget til brukeren jd10, at han har opplevd at de samme platene bråker litt mer. Noen som veit hva det kommer av? Er ikke "sporene" i DVD'en like tydlige på brente plater som orginale? Han sier også at han syns det har blitt bedre etter å ha gått over til 8x plater fra verbatim, er det slik at desto høyrer x det er på platene desto lettere er det å skrive til de? Ser at hos DVDink at de har 8x plater med og uten såkalt wide? Hva vil det si og hva fungere best på en Canon Pixma iP4500 printer? Lenke til kommentar
jd10 Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn litt dvd'er til å å bruke i 360'n har tidligere brukt 2.4x DVD+R DL fra verbatim, og greit fornøyd med de. Syns xboxen bråker mer når den kjører på disse platene enn den gjør på de orginale. Leser av denne tråden og innlegget til brukeren jd10, at han har opplevd at de samme platene bråker litt mer. Noen som veit hva det kommer av? Er ikke "sporene" i DVD'en like tydlige på brente plater som orginale? Han sier også at han syns det har blitt bedre etter å ha gått over til 8x plater fra verbatim, er det slik at desto høyrer x det er på platene desto lettere er det å skrive til de? Ser at hos DVDink at de har 8x plater med og uten såkalt wide? Hva vil det si og hva fungere best på en Canon Pixma iP4500 printer? Double layer består jo av to lag på en side og det er jo hvor bra disse lagene er laget og hvor godt brenneren støtter disse mediekoden, MKM som er Verbatim sin mediekode er jo godt støttet og gir som oftes den beste brenner kvaliteten på double layer. 360 er veldig kresen på plater er min erfaring og sånn det ser u som nå så satser Verbatim mer på 8X double layer enn 2,4X, det er jo naturlig da 2,4 kommer til å bli faset ut over tid tror jeg (bruker jo mindre brennetid også på 8X) Wide printable er jo for oss som vil printe label helt inn til senterhullet(2,4x hadde ikke dette) med en skriver som din IP4500 eller andre som gjør dette. men dette er jo bare min mening, sikkert andre som kan svare på hvorfor de bråker mindre med mer teknisk utførelse. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe inn litt dvd'er til å å bruke i 360'n har tidligere brukt 2.4x DVD+R DL fra verbatim, og greit fornøyd med de. Syns xboxen bråker mer når den kjører på disse platene enn den gjør på de orginale. Leser av denne tråden og innlegget til brukeren jd10, at han har opplevd at de samme platene bråker litt mer. Noen som veit hva det kommer av? Er ikke "sporene" i DVD'en like tydlige på brente plater som orginale? Han sier også at han syns det har blitt bedre etter å ha gått over til 8x plater fra verbatim, er det slik at desto høyrer x det er på platene desto lettere er det å skrive til de? Ser at hos DVDink at de har 8x plater med og uten såkalt wide? Hva vil det si og hva fungere best på en Canon Pixma iP4500 printer? Double layer består jo av to lag på en side og det er jo hvor bra disse lagene er laget og hvor godt brenneren støtter disse mediekoden, MKM som er Verbatim sin mediekode er jo godt støttet og gir som oftes den beste brenner kvaliteten på double layer. 360 er veldig kresen på plater er min erfaring og sånn det ser u som nå så satser Verbatim mer på 8X double layer enn 2,4X, det er jo naturlig da 2,4 kommer til å bli faset ut over tid tror jeg (bruker jo mindre brennetid også på 8X) Wide printable er jo for oss som vil printe label helt inn til senterhullet(2,4x hadde ikke dette) med en skriver som din IP4500 eller andre som gjør dette. men dette er jo bare min mening, sikkert andre som kan svare på hvorfor de bråker mindre med mer teknisk utførelse. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 Så Wide betyr bare at man kan printe helt til senterhullet? Ser ut som det er en feil på DVDink sine sider, både kakeboksen med på 25(8x printable) og 15(8x blank) har samme beskrivelse: "Kan brenne opp til 10X på brennere som støtter dette, kan printes helt inn til senter hullet". Mistenker at kakeboksen på 15 ikke er printbare i det hele tatt. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Det stemmer nok helt sikkert robiwan. Om det ikek står printable i tittelen så er de neppe det. DU ser det helt sikkert på prisen også. Jeg har prøvd både printable og cakebox versjonene fra DVDink,og de har alle fungert glimrende til mitt XboX360 bruk. Merk dog at kvaliteten på din brenner kan ofte være lie avgjørende som kvaliteten på media du bruker. Husk å oppdatere formware på brenneren din om du ikke har gjort det på en stund. -Stigma Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det stemmer nok helt sikkert robiwan. Om det ikek står printable i tittelen så er de neppe det. DU ser det helt sikkert på prisen også. Jeg har prøvd både printable og cakebox versjonene fra DVDink,og de har alle fungert glimrende til mitt XboX360 bruk. Merk dog at kvaliteten på din brenner kan ofte være lie avgjørende som kvaliteten på media du bruker. Husk å oppdatere formware på brenneren din om du ikke har gjort det på en stund. -Stigma Leser av dennne tråden at jeg kan oppdatere min brenner, som er en Philips DVD8801, til en BenQ DW1650(eller DW1655). Får dette noen fordeler? Eller skal jeg bare oppdatere den som en vanlig Philips Firmware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå