Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe moped :)


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er snart 16, og har planer om å kjøpe moped.

mangler bare teoriprøven og en moped :new_woot: ..

 

Jeg har tenkt å bruke maks 15000kr.

Jeg lurer på hvilken moped jeg bør kjøpe meg. har hørt at racer' typene er dyre, synker fort i pris, mange sliter i oppoverbakke forhold til andre mopeder.men syns disse mange av disse syklene er utrolig tøffe.

 

på mopedkurset da vi kjørte i trafikken, fikk jeg en scooter uten venstre speil. jeg gav beskjed, men jeg var bare nødt sa han.

Da plutselig kom det en bil, som tok en jævlig skummel forbi kjøring. jeg skvatt en god del.

syns forbikjøringer er skumle, og vil helst unngå de.

Noen har sagt at modeller eldre en 98'modell kan kjøre lovlig i 55-60? da slipper jeg vel forbikjøringer :!:

Har hørt at mt-5'ene går bra?

 

Har aldri prøvd gir, for på moped kurset var det bare 2 stk, men den ene var ødelagt. så var en god del som måtte dele den ene. og da fikk ikke jeg prøvd med gir.

 

hva anbefaler dere? :tease:

 

Har ikke kjørt gir, liker ikke å bli forbikjørt.

syns scootere ser "dumme" ut, eneste fordelen er automatgir og "oppevaringplass" under sete.

Racere syns jeg er råstilige, noen crossere er kule :)

 

anbefalinger? er det sanne påstander med gamle modeller?

Endret av dan882
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en MT5, den er jeg veldig fornøyd med! Den bare går og går :) Nå har jeg ganske mye trim på den (som står i signaturen) og sliter ikke med å holde trafikken :)

 

MT5'er får du jo billige også, si at du kjøper en til 6000,- så koster du på trim til ca. 3000,- (da får du ganske bra trim!) så har du jo en veldig god moped!

Hvis ikke, kan du gå for å kjøpe f.eks. en Yamaha DT(ny type), Derbi, Aprilia osv. Disse syklene koster mere, og trimmen er mye dyrere, og holdbarheten kan ikke måles med MT5..!

 

Let litt på finn.no og autodb.no, finner sikkert noe interessant! :)

Lenke til kommentar
Jeg har en MT5, den er jeg veldig fornøyd med! Den bare går og går :) Nå har jeg ganske mye trim på den (som står i signaturen) og sliter ikke med å holde trafikken :)

 

MT5'er får du jo billige også, si at du kjøper en til 6000,- så koster du på trim til ca. 3000,- (da får du ganske bra trim!) så har du jo en veldig god moped!

Hvis ikke, kan du gå for å kjøpe f.eks. en Yamaha DT(ny type), Derbi, Aprilia osv. Disse syklene koster mere, og trimmen er mye dyrere, og holdbarheten kan ikke måles med MT5..!

 

Let litt på finn.no og autodb.no, finner sikkert noe interessant! :)

 

Trim som står i signaturen? hva er det? :!:

 

men er ikke det lovlig trim på en måte? liksom å kjøpe en gammel som kan gå opp i 60?

mener jeg leste det:S

var på hytte i trondheim litt over en uke , så fikk verken lest eller svart ;)

Lenke til kommentar

Mopeder skal egentlig ikke gjøre med enn 45kmt. Mopederer før 99 (eller da disse EØS-reglene kom) gikk ofte i 55-60km/t (på speedo vel og merke). Å bli stoppa i denne farta gjør nok mest sannsynlig ingenting.

 

Sjekk ut CPI GTR. De er ganske tøffe til å være scootere.

Lenke til kommentar
Du kan det, men kan bli sittende med 4200 kroner mindre i lommeboka..

 

Annbefaler Derbi selv siden du kan sette den tilbake til "spansk" stand..

Da gjør de cirka 100km/t, og du beholder den kjipe mopedlyden som gjør at du ofte slipper å bli stoppa i kontroller ;)

 

derbi gjør ikke 100 i spansk stand. uansett så vil ikke jeg anbefale verken "spansk stand" eller trim, siden det er samme bot/straff for begge deler. kjøp heller scooter, det ville jeg gjort.

 

bare for å nevne det så har jeg kjørt et år med "spansk stand" og litt over et år med full trim. er ikke verdt det, bedre å kjøpe en scooter som går ganske ok opp til 40-50 og være på den lovlige siden.

Lenke til kommentar

var eksosanlegget + at forgasseren var vel dyset opp. har til dags dato aldri opplevd at en moped går 100 uten en grei trimsylinder, og jeg har prøvd både derbi motoren og am6 motoren i både racing moped og sm/cross. rmx motoren greier det heller ikke btw :p derbi med "20hk" malossi gikk 120 etter speedo ihvertfall, så den gikk vel rett over 100 i ekte fart.

Lenke til kommentar
Jeg sier en ting. IKKE kjøp scooter! ser bare dumt ut at en gutt kjører scooter!! :p

Scooter er for kjerringer/jenter!

;)

 

Tull og tøys. scooter er ikke bare for jenter.

Det er mer inn og kjøpe seg scooter i disse dager.

ikke ser det dumt ut, Det er være og se en kar på en moped som lener seg framover og leker racer kjører bare for og komme seg opp enn brattbake....

 

Hadde jeg vær trådstarteren hadde jeg gått for en Honda SFX. Går godt orginalt, kommer raskt opp i topfart.

Jeg hadde selv SFX gikk 60 orginalt fra butikken. de hadde aldri gjort noe med den og jeg gjore aldri noe med den.

 

har også hatt mt5 de går gått. men ser veldig harry ut.

Lenke til kommentar
Jeg sier en ting. IKKE kjøp scooter! ser bare dumt ut at en gutt kjører scooter!! :p

Scooter er for kjerringer/jenter!

;)

 

Tull og tøys. scooter er ikke bare for jenter.

Det er mer inn og kjøpe seg scooter i disse dager.

ikke ser det dumt ut, Det er være og se en kar på en moped som lener seg framover og leker racer kjører bare for og komme seg opp enn brattbake....

 

Hadde jeg vær trådstarteren hadde jeg gått for en Honda SFX. Går godt orginalt, kommer raskt opp i topfart.

Jeg hadde selv SFX gikk 60 orginalt fra butikken. de hadde aldri gjort noe med den og jeg gjore aldri noe med den.

 

har også hatt mt5 de går gått. men ser veldig harry ut.

Det er mere inn å kjøpe seg scooter nå, men jeg syns det er bare lattis at en gutt kjører scooter. Som regel bruker man å le når man ser en gutt på scooter! Ser "feminimt" ut! :p

Btw, de fleste fjerner plomber på mopedn, så kommer seg opp i bakker ;)

 

OG scootere går ikke best i toppfart, men scootere kommer fort opp i toppfarten sin.

Jeg var på sånn mopedkurs, der jeg hadde en orginal Honda MT5, og noen andre hadde scootere og racing.. Scooterene gjorde knapp 50 på flata, mens min gjorde 60.. btw, vi kjørte faktisk i ca.73km/t med læreren, men han sa ikke noe(nedover-bakke):p

Lenke til kommentar
Jeg sier en ting. IKKE kjøp scooter! ser bare dumt ut at en gutt kjører scooter!! :p

Scooter er for kjerringer/jenter!

;)

 

Tull og tøys. scooter er ikke bare for jenter.

Det er mer inn og kjøpe seg scooter i disse dager.

ikke ser det dumt ut, Det er være og se en kar på en moped som lener seg framover og leker racer kjører bare for og komme seg opp enn brattbake....

 

Hadde jeg vær trådstarteren hadde jeg gått for en Honda SFX. Går godt orginalt, kommer raskt opp i topfart.

Jeg hadde selv SFX gikk 60 orginalt fra butikken. de hadde aldri gjort noe med den og jeg gjore aldri noe med den.

 

har også hatt mt5 de går gått. men ser veldig harry ut.

Det er mere inn å kjøpe seg scooter nå(spørrs hvor på landet), men jeg syns det er bare lattis at en gutt kjører scooter. Som regel bruker man å le når man ser en gutt på scooter! Ser "feminimt" ut! :p

Btw, de fleste fjerner plomber på mopedn, så kommer seg opp i bakker ;)

 

OG scootere går ikke best i toppfart, men scootere kommer fort opp i toppfarten sin.

Jeg var på sånn mopedkurs, der jeg hadde en orginal Honda MT5, og noen andre hadde scootere og racing.. Scooterene gjorde knapp 50 på flata, mens min gjorde 60.. btw, vi kjørte faktisk i ca.73km/t med læreren, men han sa ikke noe(nedover-bakke):p

 

BTW, jeg kjørte om kapp mot en scooter. Slo han som faan med mt5'en.. men scooteren var så jævli nedplombert:P

Endret av mtpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...