Gå til innhold

Kattepine! Katter skiter og pissar i hagen vår!


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Hei

 

Vi (og sikkert mange andre) har det problemet med at katter skiter og pissar i hagen vår. Dei kjem og grev opp blomane, og om hausten når snøen tiner så dukkar det opp katteskit overalt. Dersom vi lemnar noko ute så er det nesten garantert at ei katt har pissa på tingen i laupet av natta.

 

Vi har prøvd å bruke "katt vekk", eddik, ein slags kular som du grev ned i jorda lag og vi har tatt det opp med bebuarforeininga, men ingenting har vorte gjort. Vi er no ganske lei av å ha alle disse kattene som øydeleggjar hagen vår, og ser fram til tips og triks for å få dei vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekko: Hvordan er det med lukt når appelsinskallene råtner?

 

Jeg har hørt at de ikke liker å trå på grovt salt fordi det klør og stikker i potene. Men dette er vel heller ikke særlig optimalt siden salt regner vekk og katter hopper over et bredt belte med salt uten problem.

Lenke til kommentar

Hehe, så desperat er i hvertfall ikke jeg. Forpliktende lufting en time om dagen de neste 10 årene, samt plukking av hundedritt og innkjøp av mat for mange tusen kroner i året er vel litt i overkant krevende bare for å bli kvitt kattene. Pelsallergi, pels i sofaer, gulvkroker og PC-vifter. Veterinær-regninger og ansvar for hvilken skade den kan gjøre i nabolaget. Huff, nei. For ikke å snakke om konsekvensene for bikkja å leve som asfalt-dyr.

 

Hva med elektrisk gjerde da? ;)

Lenke til kommentar

Strø katnip i hagen til naboen, eller lederen i beboerforeningen i dette tilfellet. Det finnes også bokser som sender ut lydbølger i frekvensområder som mennesker ikke hører, men som plager vettet av dyr som kommer i nærheten. Har alltid hatt katt selv, inntill nå nylig, og vet at de kan være like irriterende for andre som hunder er for meg. :D

Lenke til kommentar
Hehe, så desperat er i hvertfall ikke jeg. Forpliktende lufting en time om dagen de neste 10 årene, samt plukking av hundedritt og innkjøp av mat for mange tusen kroner i året er vel litt i overkant krevende bare for å bli kvitt kattene. Pelsallergi, pels i sofaer, gulvkroker og PC-vifter. Veterinær-regninger og ansvar for hvilken skade den kan gjøre i nabolaget. Huff, nei. For ikke å snakke om konsekvensene for bikkja å leve som asfalt-dyr.

 

Hva med elektrisk gjerde da? ;)

Hundredritten kan du sparke bort hvis det ikke blir for åpenbart. Du kan jo spare en del penger på å gi den matrester i stedet, i alle fall hvis den har rett holdning med at det er luksus å spise menneskemat. I tilleg er det jo praktisk med at hvis du mister matrester, eller spiser middag slipper du å plukke opp etter deg. Og litt ekstra mosjon er jo bare sunt, er fint med en god unnskyldning til å gå ut. :)

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar

Dritt skal plukkes opp de fleste steder jeg ferdes til daglig. Grisete og uansvarlig oppførsel er ikke noe for meg. Man sparer ikke penger på hund. Det er helt sikkert. Mosjon kan man få på andre og bedre måter.

 

Men la oss komme tilbake til temaet: Hvordan bli kvitt katter som pisser og driter i hagen. (Uten å innføre hunder som pisser og driter i hagen)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Å fjerne katter som skiter i hagen med ei større katt som skiter i hagen er liksom ikkje kva eg tenkte på :hmm:

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
En lavfrekvent pipesak er nok noe for deg. du finner dem i forskjellige varianter. Pipingen høres bare av katter eller andre dyr / insekter

Hvis det fungerer så høres det ut som et bra forlag. Særlig hvis det holder myggen borte også :)

 

Er det noen som har erfaring med sånne?

Er det noe man kan ha på kontinuerlig?

Hvis folk går med bikkene på tur forbi huset, begynner de å bjeffe?

Er det plagsomt for barn og småfugler også?

Lenke til kommentar
Ekko: Hvordan er det med lukt når appelsinskallene råtner?

 

Må ærlig si at jeg ikke vet, men jeg kan egentlig ikke forestile meg at det skulle lukte så ille. Om man ha appelsinskall i kontosøppelet lukter ikke det så ille. (Dette tørker riktignok, usikker på hva som skjer om det blir vått).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...