huldal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har funnet ut at jeg må ha 2 UVfilter på 58mm Har funnet bl.a. denne Er denne grei? Eller vil det gå utover "bildekvaliteten"? Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 UV filter av ukjent merke og til 8$ er vel sånn at man må regne med en god del dårligere bildekvalitet. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Håpte noen med erfaring ville uttale seg. Er ikke interessert og høre at man må regne med.......og syns... etc... Kvalitet trenger ikke alltid koste skjorta... Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du vet like mye som oss om det filteret. Det er ingen her som vil finne på å bruke det filteret, dermed er det automatisk ingen her som har erfaring med det. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kvalitet trenger ikke alltid koste skjorta... I denne verdenen er det dessverre ofte sånn. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Kanskje då skal jeg være den første her til å teste filteret? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det er alltid bra med godt gjennomførte tester og prisen er lav nok til at det ikke er noen krise hvis det viser seg at kvaliteten er for lav. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Burde vel tross alt "testes" på noe annet enn 18-55 og Sigma 70-300 APO. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det til det digitale speilreflekskameraet du skal ha filteret? I så fall kan jeg opplyse om at sensoren har innebygget UV-filter så man trenger ikke UV-filter for å fjerne UV-lys. Derimot er det en del som mener det er en billig forsikring mot fallskader på dyre objektiver. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Skal bare brukes til å beskytte linsen... Burde vel tross alt "testes" på noe annet enn 18-55 og Sigma 70-300 APO. Hvorfor? Det er jo desse jeg vil "beskytte" Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 De vil (i følge enkelte) "beskyttes" med et slikt UV-filter, men billedkvaliteten du får vil mest sannsynlig bli synlig svekket. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det står ikke noen plass om multicoating der,noe et filter til digitalt kamera burde ha for å minske mulighetene for refleksjoner. Filteret er jo tatt ut av innpakkningen på fotoet er det for at kundene ikke skal se hvor tykt det er ? Og det burde være UV 0,ikke noe mere en det da det gjør alt mørkere. Personelig så syns jeg det er gitt for lite informasjon for å vite om man kan bruke det suksessfullt på et dslr. Bruker selv UV filter på noen av mine objektiver,er nøye på at dem er av kvaliteten multicoatet og nøytrale. Se litt på denne side om du finner noen som passer til deg. Skriv litt i bestillingen så kan det hende du slipper noe attåt. HV.Star: http://hvstar.net/ 60/70.- er ikke allverden,med det er alltid irriterende og bli lurt. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Det står ikke noen plass om multicoating der,noe et filter til digitalt kamera burde ha for å minske mulighetene for refleksjoner.Filteret er jo tatt ut av innpakkningen på fotoet er det for at kundene ikke skal se hvor tykt det er ? Og det burde være UV 0,ikke noe mere en det da det gjør alt mørkere. Personelig så syns jeg det er gitt for lite informasjon for å vite om man kan bruke det suksessfullt på et dslr. Bruker selv UV filter på noen av mine objektiver,er nøye på at dem er av kvaliteten multicoatet og nøytrale. Se litt på denne side om du finner noen som passer til deg. Skriv litt i bestillingen så kan det hende du slipper noe attåt. HV.Star: http://hvstar.net/ 60/70.- er ikke allverden,med det er alltid irriterende og bli lurt. Mye flott på den siden, men jeg finner hoya filter fra 8.99 og oppover... Men kan noen anbefale noen billige filter som beskytter linsene mine? De må være 58mm... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Et kjent merke betyr ikke nødvendigvis at det er voldsomt bra. Unngå filtre som ikke er multicoated. Ellers oppstår det svært lett reflekser. Lenke til kommentar
huldal Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Er det ingen her som kan gi meg noen direkte anbefalinger på mine linser? Kun for linse beskyttelse. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Eller ingenting. *springe og gøyme seg* Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 http://cgi.ebay.com/Hoya-58mm-UV-0-Super-H...1QQcmdZViewItem Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det finnes også flere merker som har multicoated (gode) UV-filtre, uten at jeg husker navnene i farta. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det ingen her som kan gi meg noen direkte anbefalinger på mine linser? Kun for linse beskyttelse. I den prisklassen er det bare bortkasta penger å satse på filter som solbeskyttelse. Hvis du skader objetivet såpass at filteret knuses, så er det stor sjanse for at du for store riper i frontelementet (linsa). I tilegg vil sannsynligvis noe ryke inne i objektivet. Bruker du derimot solblendr, så vil den dempe noe av støtet pga. at den er av myk plastikk. Og da erdet faktisk en viss mulighet for at du berger objektivet. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå