IntelAmdAti Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 http://youtube.com/watch?v=EiYUGzUUg64&feature=related Sendt på direkten og filmet fra helikopter, hva slags fenomen er det som får broen til å bevege seg ca 7 sekunder ut i filmen når kameraet slutter å zoome? Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Det er filmet fra et helikopter som går rundt WTC, og broen er et godt stykke i bakgrunnen, og når du sirkler rundt noe, vil bakgrunnen alltid bevege seg mye fortere enn det som blir fokusert på. Tror jeg, da.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Det tenkte jeg og, men se på tårnene. Dersom helikoptere hadde sirklet rundt tårnene burde det fremste tårnet dekke stadig mer av det bakerste tårnet, men det er ikke tilfelle. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Helikopteret går mot venstre i filmen. Hvis du ser helt nederst i venstre hjørne, er toppen av en blokk, og hvis du følger med på den, vil du se at helikopteret går mot venstre. edit: Hvis helikopteret sirkler rundt det, burde det fremste tårnet dekke mindre av det bakerste hvis det går mot venstre. Endret 17. juni 2008 av Wubble Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 edit: Hvis helikopteret sirkler rundt det, burde det fremste tårnet dekke mindre av det bakerste hvis det går mot venstre. Hvis det hadde vært tilfelle så ja, men tårnene endrer ikke posisjon i forhold til hverandre og da blir den forklaringen vanskelig å svelge. Jeg har aldri sett noe lignende på noe filmklipp jeg har sett tidligere, lurer på om kanskje noen profesjonelle fotografer kjenner til det. Når jeg ser på blokken du nevner så står den stille mens broen suser videre avgårde i slutten av filmen. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 God redigering? Kan ikke være så vanskelig å redigere det slik. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kan det være mulig at helikopteret flyr mot tårnene og zoomer ut samtidig? (Trolley-effekten) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 God redigering? Kan ikke være så vanskelig å redigere det slik. På direktesending? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 God redigering? Kan ikke være så vanskelig å redigere det slik. På direktesending? Skills! Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 edit: Hvis helikopteret sirkler rundt det, burde det fremste tårnet dekke mindre av det bakerste hvis det går mot venstre. Hvis det hadde vært tilfelle så ja, men tårnene endrer ikke posisjon i forhold til hverandre og da blir den forklaringen vanskelig å svelge. Jeg har aldri sett noe lignende på noe filmklipp jeg har sett tidligere, lurer på om kanskje noen profesjonelle fotografer kjenner til det. Når jeg ser på blokken du nevner så står den stille mens broen suser videre avgårde i slutten av filmen. Vanskelig å se om tårna endrer posisjon, men hvis du ser godt på den blokken nede i hjørnet, ser du at den går lengre å lengre inn på skjermen, ergo helikopteret går mot venstre. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Vanskelig å se om tårna endrer posisjon, men hvis du ser godt på den blokken nede i hjørnet, ser du at den går lengre å lengre inn på skjermen, ergo helikopteret går mot venstre. Det var det jeg og trodde men hvis du ser hele klippet (fra 7 sekunder ut i filmen) så beveger ikke den blokken seg lenger men broen beveger seg fremdeles likevel. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Brua er ikke rett bak bygningene, slik det kan se ut som på filmen, men hele 12 km (7,5 miles) unna. Det skal derfor ikke rare vinkelforskjellen til i nærområdet før det vises godt på det som er langt borte. Derfor ser man knapt endringer på forholdet mellom de nære bygningene, mens brua laaangt der borte altså tilsynelatende beveger seg fort. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 SeaLion har helt rett. Dette er resultatet av noe man kan kalle en "optisk illusjon". Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg syntes bevegelsen til broen er helt ute av proporsjoner med bevegelse til tårnene. I bildet under er de røde strekene på de tre bildene helt identiske med hverandre og at de passer sammen viser hvor lite kameraets posisjon forflytter på seg. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Men tør eg spørre hva du egentlig vil frem til? Er du usikker på om det er en illusjon, eller om broen faktisk beveger seg? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 H*n vil nok vite hvordan man har fått broen til å "bevege seg". Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Jeg syntes bevegelsen til broen er helt ute av proporsjoner med bevegelse til tårnene. I bildet under er de røde strekene på de tre bildene helt identiske med hverandre og at de passer sammen viser hvor lite kameraets posisjon forflytter på seg. Se nederst i billedrute 1, til høyre for tårnet osm dekker halve bildet. Ikke en dritt, på bilde 2 or 3 ser du noe helt nederst i høyre billedkant. Du ser også en grå "skygge" på de to siste bildene som ikke er på bilde 1, ikke sant? Litt opp i bildet så vil du også se endringer i en skygge, jeg skal laste opp bilde bare jeg får tegnet ringer som viser det jeg prater om. Vinkelen på "skyggen" endrer seg. Dette er kun en optisk illusjon min venn. Red.: Endret 18. juni 2008 av Quayle Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Quayle, Kameraet blir vridd litt mot venstre og høyre og dette gjør at du får se litt mindre av bygget i venstre hjørne mens det såvidt dukker opp et bygg nede i høyre hjørne. Problemet er at kameraet ikke forflytter seg, perspektivet mot WTC viser at kameraet står i samme posisjon (men blir snudd forsiktig til hver side). Det beveger seg ikke rundt WTC - og da er det helt umulige perspektiver som oppstår. Og selv om perspektivet ikke hadde vært umulig, hvis en bevegelse med kamera til venstre fikk broen til å "bevege" seg mot venstre på bildet - burde ikke da broen "bevege" seg tilbake når kameraet ble beveget tilbake mot høyre til utgangsposisjonen? Endret 18. juni 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du ønsker tydligvis ikke å lære noe her, så jeg trekker meg ut av denne diskusjonen. Hvis du vil tro at det er en slags konspirasjon bak dette eller at det var utenomjordiske som flyttet broen eller kanskje broen virkelig er flyttbar - for å være ærlig så driter jeg i hva du tror. Forklaringen er gitt om du ikke forstår den så får det være din sak. God natt. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Okei! Synes dette var ganske så teit og ta opp. Gå ut og få dere frisk luft. Har dere sett på fjell før? Byfolk Endret 18. juni 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå