jonaseg Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Hei! Jeg vet det finnes mange slike tråder fra før, men føler ikke noen kom fram til noe til slutt. Jeg har en hp compaq nw8000 med et ganske slitt batteri(klarer å se en halv time av en film..). Nå skal "jeg" kjøre til Danmark, noe som tar tid. Derfor vil jeg gjerne se film. Lurer da på hva som er mest energieffektivt/billig. Siden jeg drar på fredag utelukker jeg nettbutikker(eller er de/posten så kjappe?). Her er mine specs: HP Compaq NW8000 Batteri: 14,4V Batteri: 4,4AHr Lader1: 18,5V Lader1: 4,9A Lader1: 90W Lader2: 18,5V Lader2: 3,5A Lader2: 65W Oppga ladere om dere synes invertere er en god idè(specs på DC/DC også når jeg tenker meg om). Da jeg helst vil unngå nettbutikker, bør dere vite at jeg bor ved Trondheim(har også mulighet til å komme meg til Stjørdal), der vi har følgende butikker som er aktuelle(såvidt jeg vet/husker): Clas Ohlson Biltema Jula Datakjeden Mamoz Prisen bør helst ikke overstige 500,- Kortversjon: Lade laptop i bil: HP NW8000. Hvor mange watts inverter? Eller annet produkt tilgjengelig fra Trondheim. Prisen bør helst ikke overstige 500,- På forhånd takk edit: linker til butikker Endret 17. juni 2008 av Nosa Lenke til kommentar
otis Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg aner ikke noe om hvem som kan ha dette, men jeg vet at vi har en lader til de fleste HP laptoper på jobben som du kan få kjøpe. Aner dog ikke pris. Den lader ifra 12-24-230 volt. Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg bruker en slik, men om du finner den til grei pris i butikken eller får sendt den i tide er en annen sak. Kanskje du kan hente hos selger? tror det er flere som selger disse på qxl. edit, om du trenger 90W må du finne noe kraftigere. Endret 17. juni 2008 av anders iver Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) du får kjøpt slike på biltema og clas olson. du trenger strengt tatt ikke noe som gir mer efekt en det laderen din bruker. men ville ikke gått for noe mindre en 150W kjøpte selv en på 300W til samme bruket på clas og den fungerte kjempegreit. har av/på bryter, vifte til kjøling og slår seg av vis den blir for varm og fulgte med både kobling til å pugge den i sigarettenneren og koble rett på batteri. vil anbefale at du sier du skal bruke den til pc når du går inn i butikken, vet biltema har noen som ikke egner seg til pc bruk som rett og slett har ødelagt omformere og dermed gjort noe billig til noe dyrt er noen år siden jeg kjøpte min men kan ikke huske pris så den kan ikke ha vært så dyr *tillegg* jeg har denne: vekselretter den sender ut firkantpuls og ikke sinus, den er i bruk ca 10 til 15 dager i året 4-6 timer om gangen og har ikke knekt min pc omformer enda. .D Endret 17. juni 2008 av stich_it Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg aner ikke noe om hvem som kan ha dette, men jeg vet at vi har en lader til de fleste HP laptoper på jobben som du kan få kjøpe. Aner dog ikke pris. Den lader ifra 12-24-230 volt. Jeg tror dessverre at den ikke kan lade min laptop Har sett på Hp sine sider(hp smart charger eller noe..), men pluggen er for tykk + at den ikke står listet under kompatible maskiner) Anders iver: Tror faktisk de har en som ligner på Clas Ohlson, så det er kanskje ikke så dumt å ta en tur dit:) Stich_it: Tar meg en tur på Clas Ohlson, og håper jeg finner meg en ekspeditør som har litt peiling på dette! edit: Denne kan fungere.. Skal innom Clas innen fredag.. Lar høre fra meg! Endret 17. juni 2008 av Nosa Lenke til kommentar
support81 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 du får kjøpt slike på biltema og clas olson. du trenger strengt tatt ikke noe som gir mer efekt en det laderen din bruker. men ville ikke gått for noe mindre en 150W kjøpte selv en på 300W til samme bruket på clas og den fungerte kjempegreit. har av/på bryter, vifte til kjøling og slår seg av vis den blir for varm og fulgte med både kobling til å pugge den i sigarettenneren og koble rett på batteri. vil anbefale at du sier du skal bruke den til pc når du går inn i butikken, vet biltema har noen som ikke egner seg til pc bruk som rett og slett har ødelagt omformere og dermed gjort noe billig til noe dyrt er noen år siden jeg kjøpte min men kan ikke huske pris så den kan ikke ha vært så dyr *tillegg* jeg har denne: vekselretter den sender ut firkantpuls og ikke sinus, den er i bruk ca 10 til 15 dager i året 4-6 timer om gangen og har ikke knekt min pc omformer enda. .D Jeg ville ha gått for en slik løsning som blir nevnt her, har selv en slik som du lurer på å kjøpe hos chlas-ohlsen Bare noe ubrukelig søppel spør du meg, har hatt min nå i ca to år, har irritert meg grønn over den siden den dagen jeg fikk den, det følger med flere plugger som vistnok skal passe på bortimot alle apperater Men problemet er som regel at de ikke passer helt opptimalt, på min HP maskin så henger den bare å dingler og detter ut av pcèn bare ved at du flytter litt på den Ville heller satset på vekselretter og brukt den originale laderen som du allerede har, dessuten kan det jo være kjekt dersom det skulle være andre ting du trengte ladere til, da bruker du jo bare den originale laderen og en vekselretter så er ladeproblemene dine løst for all fremtid Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 Bare av nysgjerrighet: Fungerer den bra når den er plugget inn da? Jo, smart å kjøpe likeretter, så kan jeg lade kamera og lignende:) Lenke til kommentar
Carman Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 vi hadde en Ranault Laguna for mange år siden, den hadde støpsel der beinplassen til pasasjersete er.. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2008 vi hadde en Ranault Laguna for mange år siden, den hadde støpsel der beinplassen til pasasjersete er.. Stilig! Skulle gjerne hatt det i vår Renault Grand Espace Lenke til kommentar
M-J Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 altså stpselet ved bena er for å koble inn kupèvarmer. den leverer ikke strøm om ikke kontakten forran på bilen er koblet inn. Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Først må jeg vel si at det er ikke lurt å se film samtidig som man kjører. OG for det andre ønsker jeg deg lykke til =] Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg kjøpte en konverter som man plugger i 12-volten, og setter bare kontakten inn i den. Går som smurt! Koster ca. 5-600 på Biltema. Jeg kjøpte min for 50 kr i Sverige! Lenke til kommentar
Carman Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 altså stpselet ved bena er for å koble inn kupèvarmer. den leverer ikke strøm om ikke kontakten forran på bilen er koblet inn. Den virket på hårføeren til mamma! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Sjefen min kjøpte seg en omformer på Torshov i dag, formet som en flaske slik at den passer i koppholder Og har mulighet å koble til en usbenhet for lading Lenke til kommentar
Carman Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Først må jeg vel si at det er ikke lurt å se film samtidig som man kjører.OG for det andre ønsker jeg deg lykke til =] Det virker ikke som om at det er Nosa som skal kjøre bilen, siden han bare er 15 år... Endret 18. juni 2008 av Carman Lenke til kommentar
support81 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Den laderen som jeg kjøpte hos claas ohlsen som jeg mener bare er søppel, joda den virker forsåvidt helt greit når den er koblet til, men problemet er jo det at du vet jo ikke helt når tid den er koblet til da Problemet er at den virker når pc eller bilen står stille, men så fort du er ute å kjører og pcèn ligger helt støddig Det jeg mått gjøre var rett og slett å legge pcèn i baksete eller koffert, så la jeg en genser eller ett eller annet inntill ladepluggen som gikk inn i pc, det hjalp til med å holde ladepluggen på plass i pc, men så fort en løfter på pc, skal flytte på den eller den for eksempel skulle skli litt i en sving, ja da hopper den forbannede ladepluggen ut av pcèn Så jeg vill på det varmeste annbefale deg en slike http://clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=35483344 Da har du som nevnt tidligere mulighet for å lade mobil, digital kamera, videokamera eller hva du enn måtte ønske å lade med den originale laderen som du allerede har fra før av + du har uante muligheter, er alltid kjekt og ha 240V stikk kontakt i bilen da Ps. er litt sjenkt nå, så må bare beklage eventuelle skireleif mvh support81 Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Takk for alle svar så sent:) Da blir det vel en inverter/omformer på meg:) Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Hei! Da har jeg kjøpt denne(150W) Har ikke testet den ennå. Ganske usikker når det gjelder jording og rekkefølge på tilkobling ol. Noen tips fra de som allerede har? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei! Da har jeg kjøpt denne(150W) Har ikke testet den ennå. Ganske usikker når det gjelder jording og rekkefølge på tilkobling ol. Noen tips fra de som allerede har? ? jeg fikk med to typer tilkobling jeg. en til sigarettenneren og et sett med klemmer som kan gå rett på batteripolene. ville begynt med svart vis du skal koble rett på batteri. og uansett koble til omformeren først. på sigarettenner-tilkoblingen så ville jeg bare skrudd på tilkoblingen til omformere og plugget i. når tilkobling er gjort så slå på omformeren på bryteren. bil har ikke jord den har + og - volt. eller + og null volt om du vil. - eller null volt omtales som jord. Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hei! Da har jeg kjøpt denne(150W) Har ikke testet den ennå. Ganske usikker når det gjelder jording og rekkefølge på tilkobling ol. Noen tips fra de som allerede har? ? jeg fikk med to typer tilkobling jeg. en til sigarettenneren og et sett med klemmer som kan gå rett på batteripolene. ville begynt med svart vis du skal koble rett på batteri. og uansett koble til omformeren først. på sigarettenner-tilkoblingen så ville jeg bare skrudd på tilkoblingen til omformere og plugget i. når tilkobling er gjort så slå på omformeren på bryteren. bil har ikke jord den har + og - volt. eller + og null volt om du vil. - eller null volt omtales som jord. Jeg fikk bare plugg til sigarettenner. Ja, jeg vet det ikke er noe jord i bil, men i bruksanvisningen sto det at den burde kobles til chassiet i bilen. Siden det ikke virker som om du har gjort det, er det vel ikke helt nødvendig. Bare en mashup av din måte å koble til: - Stappe inn pluggen fra omformer til sigarettgreier inn i sigarettennergreia - Koble til laptoplader til omformer - Skru på omformer med bryteren Ble det rett? Endret 18. juni 2008 av Nosa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå