Gå til innhold

BK: De kirkebildene da..

Carny

Anbefalte innlegg

Ja, det var ikke enkelt sist jeg prøvde å ta bilder av ei kirke.

Kom over denne (sjømanns?)kirka etter en tur på Solastranden i dag.

Negativ kritikk mottas hjertelig. -Positiv også ;)

post-87902-1213654563_thumb.jpg

post-87902-1213654588_thumb.jpg

Fremdeles syns jeg det er vanskelig å få til bra bilder. Jeg tror enkelt og greit det er fordi jeg ikke skjønner kameraets begrensninger (Canon Ixus II). Dette er kun 2 av 17 bilder jeg tok.

Ellers tror jeg det ble for mye direkte sollys. Litt overskyet himmel kunne kanskje gjort seg.

Ble litt usikker på utsnittet på det andre bildet og prøvde meg på en crop.

post-87902-1213654781_thumb.jpg

Crop + litt kloning for å fjerne noe rusk og rask..

Edit: hadde egentlig tenkt å vise 3 bilder, men glemte å fjerne det siste :)

Bare til opplysning for de av dere som fikk sett det tredje bildet.

Endret av Carny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er vel kanskje ikke den som har noe særlig peiling på kirker og gravsteder og sånt.. Men jeg kan jo mene noe allikevel.

Felles for alle så syns jeg at det er fin fokus og fine farger. Men jeg syns også det blir for tett (eller trangt, kan ingen uttrykk) Det er sikkert bevisst fra din side, men jeg syns ikke det passer helt. Iallefall ikke på 2 og 3. Nr.1 er jeg mer usikker på. Det er noe ved det bildet som vil ha meg til å åpne det igjen.

På bilde nr 2 syns jeg skyggen ble litt fremtredende. Også vet jeg ikke om man kanskje også kunne hatt med også det nederste av gravkorsene fremme.

Det er sikkert masse komposisjonsregler eller noe sånt i dette bildet som jeg ikke ser.. fordi jeg ikke kan det. Så ikke ta det så tungt at ikke JEG liker alt, jeg er vare en beskjeden amatør som prøver å mene noe.

På det 3. får jeg meldingen: "

Feilen var:

Beklager, noen filer mangler. Hvis du prøve å se et emne kan det hende det er flyttet eller slettet. Vennligst gå tilbake og prøv igjen."

Lenke til kommentar

Jeg ville kuttet begge bildene lavere. Det blir for halvveis i toppen på begge to. Det siste har kanskje mest potensiale, og det ligner ikke rent lite på mitt bidrag til WW Pinhole Days sider. Det som dessverre skjærer seg med det første kunne vært det som gjorde bildet godt, krusifikset som forsvinner i det mørke.

Lenke til kommentar

Takker for svar begge to. Jeg tror jeg venter med å svare til i morgen.

-Skal tidlig opp, og dere begge fikk meg til å tenke litt på hvordan jeg har tatt bildene.

En ting, dog, krusifikset på siste bildet klarte jeg ikke å plassere riktig pga for mye sol. Jeg visste jeg hadde vært uheldig med den når jeg så det i ettertid.

pybalto, jeg fjernet det tredje bildet da jeg ombestemte meg for å ha det med. Jeg så like etter at jeg hadde postet det at jeg ikke var fornøyd.

God natt, folkens!

Lenke til kommentar

Ang. krusifikset i det andre bildet. Jeg ser jeg var noe uklar i svaret mitt i natt.

Det var såpass mye sol at jeg ble blendet og så ikke at jeg bommet på skyggen.

pybalto, jo, intensjonen min var å ha litt "trange" bilder. Det blir rett og slett for vanlig med "åpne" bilder som viser hele kirken, og det kan lett bli et kjedelig motiv. Jeg prøvde å lete etter andre former/komposisjoner for å skape et interessant bilde.

Det andre bildet var litt vrient å få til pga en mur av gråstein var i veien, derfor kunne jeg ikke få med mer av gravstøttene.

Ellers har du helt rett. Det ble for mye sol/skygger.

PMnormal, det var ikke en dum idé, å croppe bildene litt lavere. Jeg tror jeg ser hva du mener med at det ble for mye halvveis opp, slik de er nå.

Prøvde å croppe litt før jeg tenkte å poste dette, men det ble enklere sagt enn gjort.

Lys og skygger, og ellers andre ting i bildene gjorde det vanskelig å beskjære slik det så bra ut.

Får tenke meg bedre om neste gang jeg knipser, da det ikke ser ut for at jeg kan redde bildene i PS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...