Gå til innhold

Spanske serier/filmer? Trenger tips! :D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planer om å bli skikkelig god i spansk i sommer. Jeg har hatt spansk på videregående i to år nå, men har aldri fulgt med ordentlig i timen. Ikke spør meg hvorfor, for å realiteten synes jeg det er et helt fantastisk språk, og utrolig kjekt å kunne, særlig når du er i syden osv! :D Jeg er 1/8 dels spansk, og lærern min sier jeg har temmelig god uttale, så jeg tror jeg har talent for det.. men det er bare vilja det har stått på føler jeg. :p Ganske sikker på at jeg har et godt språkøre, om jeg bare vil. Og nå.. endelig.. vil jeg ^^ .. Først etter at videregående og spanskundervisninga og alt er over...

 

Jeg liker å studere på egenhånd, og lære meg ting på egenhånd, så kanskje det ligger noe i det også. Ikke veit jeg...

 

Spørsmålet er uansett om noen vet om noen bra spanske TV-serier? For å få språket under huden er en jo nødt til å høre mye spansk, derfor har jeg bestemt meg for å se en haug med spanske filmer, og spanske serier. Alt fra ungdomsserier, humor, drama og reality.. alt.

 

Noen som har noen forslag til bra spanske serier og/eller filmer?

 

I tillegg.. Noen som vet om bra steder på nettet hvor en kan lære seg spansk, interaktivt?

 

 

Tusen hjertelig takk! <3

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gå til lær spansk hvis du vil lære spansk på nettet gratis. Der har du mange gratis leksjoner i spansk, både gloser og grammatikk, navnet på siden er ganske morsomt - No Comprendo...

 

Kurset er ganske kult med mange figurer etc, så det er ikke bare å fylle ut noen kjipe ord.

 

Når det gjelder filmer, kan du se om du finner noen filmer av Amenabar, som ikke er like kjent som Almodovar, men som har lagde flere bra filmer. Den mest kjente er "Los Otros" med Nicole Kidman, men den er på engelsk. Men du burde se "tesis", "mar adentro" eller "abre los ojos" som er veldig forskjellige, men vanvittig bra!