Gå til innhold

Spanske serier/filmer? Trenger tips! :D


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har planer om å bli skikkelig god i spansk i sommer. Jeg har hatt spansk på videregående i to år nå, men har aldri fulgt med ordentlig i timen. Ikke spør meg hvorfor, for å realiteten synes jeg det er et helt fantastisk språk, og utrolig kjekt å kunne, særlig når du er i syden osv! :D Jeg er 1/8 dels spansk, og lærern min sier jeg har temmelig god uttale, så jeg tror jeg har talent for det.. men det er bare vilja det har stått på føler jeg. :p Ganske sikker på at jeg har et godt språkøre, om jeg bare vil. Og nå.. endelig.. vil jeg ^^ .. Først etter at videregående og spanskundervisninga og alt er over...

 

Jeg liker å studere på egenhånd, og lære meg ting på egenhånd, så kanskje det ligger noe i det også. Ikke veit jeg...

 

Spørsmålet er uansett om noen vet om noen bra spanske TV-serier? For å få språket under huden er en jo nødt til å høre mye spansk, derfor har jeg bestemt meg for å se en haug med spanske filmer, og spanske serier. Alt fra ungdomsserier, humor, drama og reality.. alt.

 

Noen som har noen forslag til bra spanske serier og/eller filmer?

 

I tillegg.. Noen som vet om bra steder på nettet hvor en kan lære seg spansk, interaktivt?

 

 

Tusen hjertelig takk! <3

Endret av morten_s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Gå til lær spansk hvis du vil lære spansk på nettet gratis. Der har du mange gratis leksjoner i spansk, både gloser og grammatikk, navnet på siden er ganske morsomt - No Comprendo...

 

Kurset er ganske kult med mange figurer etc, så det er ikke bare å fylle ut noen kjipe ord.

 

Når det gjelder filmer, kan du se om du finner noen filmer av Amenabar, som ikke er like kjent som Almodovar, men som har lagde flere bra filmer. Den mest kjente er "Los Otros" med Nicole Kidman, men den er på engelsk. Men du burde se "tesis", "mar adentro" eller "abre los ojos" som er veldig forskjellige, men vanvittig bra!

Lenke til kommentar

Siden det bare har blitt nevnt filmer her og du i utgangspunktet nevnte serier også, så har jeg en del forslag når det gjelder serier. Problemet er vel muligens å skaffe disse programmene, de er vel kanskje litt vanskeligere å skaffe enn filmer, men på en eller annen måte kan du vel klare å skaffe dem.

 

Vel, mine forslag er:

 

Cuestión de sexo - leste at det er en typisk tv-serie for menn, og den er ganske populæt har jeg inntrykk av. Er i hvert fall den serien jeg likte best.

 

Aída - en annen serie som jeg har sett litt av. Er en typisk humorserie, og syns den er ganske bra.

 

Hombres de Paco - har sett lite av denne, men har veldig høye seertall visstnok.

 

Física & Química - er jo egentlig en serie for ungdom. Handler om en vgs. sett gjennom både øynene til lærerne og elevene. Har bare kommet ut en sesong hittil.

 

Hospital (et eller annet) - husker ikke nøyaktig hva den heter, har aldri sett den, men er en ny serie.

 

Las tontas no van al cielo - en mexicansk serie. Personlig har jeg ikke sett mye av den, noen ganger når jeg har kjedet meg, og kan være litt kjedelig til tider. Men jeg liker veldig godt den mexicanske dialekten de bruker her.

 

El internado - er vel en av de største seersukssene på lang tid, og nesten alle følger med på denne serien. Selv hadde jeg ikke tid til å se på denne, men fikk sett bittelitt og virket veldig spennende.

 

Ellers unntatt disse jeg har nevnt fins det sikkert mange flere som jeg ikke kommer på akkurat nå. Men som i så mange andre land begynner de amerikanske seriene å bli bare mer og mer populære, men de er alltid dubbet på spansk. Så det er jo en mulighet å skaffe seg en vanlig amerikansk serie dubbet på spansk hvis det går an.

 

Uansett, håper dette var til hjelp. Stå på med spansklæringen, det er en nydelig språk og heller ikke altfor vanskelig å lære.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...