Gå til innhold

hjelp til ny mobil og hvilket abonnoment?

Anbefalte innlegg

Hei!

Så er det på tide med ny mobil. Og jeg trenger hjelp fra dere mobil eksperter. Følg skjemaet. Har med det som er viktigst for meg. Det har kommet en del nye dill dall på mobilene som jeg ønsker korte forklaringer på. men følg etter mine ønsker. så får dere anbefale etterpå. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja. Kalender er viktig for meg!!

-GPRS: nei

-EDGE: Ja

-Email klient: kommer ikke til å bruke den

Form:

-"vanlig"

Skjerm:

-Fargeskjerm.

-Størrelse på skjerm: det som er normalt i dag

Pris:

Jeg har mellom 0 og 3500 kroner til rådighet. (Skriv en øvre og nedre prisgrense).

Med abonnementsbinding): Ja

Hvis med abbenoment: Telenor. Usikkert, se lenger nede. Men vurderer Djuice Nonstop

Diverse:

-Merke: Enten Samsung, Nokia eller Sony Ericson

-Kamera: Ja, minst 2 megapixler, men sier ikke nei til mer.

-Videokamera: Ja

-Symbian: Både ja og nei. Det er likegyldig

-Infrarød port:Ja

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Det bryr meg ikke så lenge det er minnekort

-Minnekort? Ja

-MP3: Ja

-Radio: Uvesentlig

-Batterilevetid: Den burde ha et bra batteri

-Hva er primærbruksområdet for mobilen din idag? Det går på mye sms skriving. Har små samtaler men ikke lange samtaler. Bruker den mest til sms vil jeg si. Jeg er helt avhengig av kalenderen på mobilen min. Den er som "sjuende sans" for meg. Så nyttefunksjoner trenger jeg.

Jeg har sett på Samsung i450. Hva syns dere om den? Utfyller den mine ønsker?

Samsung G600 ser heller ikke så værst ut.

Jeg har tidligere hatt 3 Nokia telefoner. Nå har jeg Samsung Z710i. Er fornøyd med den. Men kommer neppe til å kjøpe klapp telefon igjen. Flipp telefon ser interresant ut.

angående abonnoment, jeg har kontaktkort nå, men skal ha abonnoment på den nye. men vet ikke hvilket. Jeg er nettopp ferdig med vidergående skole. Til høsten flytter jeg fra familien og venner. Jeg sender mye sms, ringer ikke like mye som jeg sender sms. Er nonstop greit for meg? Er Djuice control, Djuice friends, Djuice Zero?

Kan dere hjelpe meg?

Endret av Freddy89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du liker ræva dekning, men en fancy og knallgod telefon med ypperlig software.

Kjøp iPhone 3G

EDIT: Med ræva dekning tenker jeg på Netcom.

Kommer vel litt ann på hvor han bor, hehe.

Hvis du klarer å leve med småfeil i nettet enkelte ganger, og ikke trenger kundeservice i helgene eller på natten, ville jeg prøvd meg på OneCall eller MTU sine "Fri" abbonementer siden du ringer lite.

Mener du derimot at du trenger full tjeneste 99% av tiden, best dekning og full kontroll over abbonementet ditt på internett, f.eks til å sperre hvis telefonen blir stjelt, full oversikt over faktura/forbruk på en ryddig måte, osv. , ville jeg gått for et Telenor FriHet abbonement. Dette er også bindigsfritt, koster ingenting i mnd, men har riktignok en minstepris på 99,- i måneden.

Kunne også anbefalt NetCom her men siden de driver med mye rart for tiden etter min mening lar jeg vær.

Ellers har du jo også Tele2 Champion f.eks

Ang. telefon, har du sjekket ut Nokia 6220 Classic? Her får du ganske mye for pengene, bl.a GPS og 5MP kamera med blitz, til rundt 3 lapper, i et klassisk design.

Sjekk ut http://www.amobil.no/artikler/tar_bilder_i...gapiksler/48415

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...