Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gifte meg i 2010

Anbefalte innlegg

Skal gifte meg i 2010 og lurte på når man begynner å planlegge.Det er jo ganske dyrt å gifte seg pleier man å spare penger eller er det vanlig å ta opp lån.Er det vanlig å bruke en vennine eller søsken som forlover (har bare en bror)??? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217
Vil være hvit brud i kirken og ikke noe annet

...ja... :ermm:

Altså, hvis dere skal ha et stort bryllup bør dere kanskje ha så lang tid, men hvis ikke synes jeg det hørtes ganske lenge ut. : /

Lenke til kommentar

Det er vel bedre å begynne for tidlig enn for sent, eller hva? 2 år er ikke så ekstremt mye. Det er jo ikke slik at 12 timer i døgnet, 7 dager i uken blir brukt til planlegging heller. God tid er uansett bedre enn masse siste-liten-stress. IMO. :)

Gratulerer, forresten. ^^

Lenke til kommentar
Det er vel bedre å begynne for tidlig enn for sent, eller hva? 2 år er ikke så ekstremt mye. Det er jo ikke slik at 12 timer i døgnet, 7 dager i uken blir brukt til planlegging heller. God tid er uansett bedre enn masse siste-liten-stress. IMO. :)

Gratulerer, forresten. ^^

Må kanskje begynne å planlegge så smått allerede nå da.

Tiden går jo fortere enn man tror.

er du gift??

Lenke til kommentar
Skal gifte meg i 2010 og lurte på når man begynner å planlegge.Det er jo ganske dyrt å gifte seg pleier man å spare penger eller er det vanlig å ta opp lån.Er det vanlig å bruke en vennine eller søsken som forlover (har bare en bror)??? :D

Tror nok du vil trenge tiden, ja. Nå er jeg ikke gift selv, men mange av vennene er. Siden du har såpass lang tid så slipper du å stresse. ;) Men nå spørs det jo helt hvordan dere vil ha bryllupet deres. Som forlover kan man bruke den man vil. Som oftest en god og nær venn. Enten det er søsken, annen familie eller venn/venninne.

Ang. penger så tror jeg det er forskjellig praksis. Noen blir sponset av foreldrene, mens andre har kapital selv. Det spørs vel på livssituasjonen.

Tipper du finner tonnevis med info hvis du søker på nettet.

Gratulerer så mye, forresten. :)

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye!

Skal dere gifte dere i kirken er det vel kanskje på tide å kontakte den aktuelle kirken allerede nå, de blir fort fullbooket.

Selv giftet jeg meg med min kjære for 5 år siden i Las Vegas. Ekte drive-in bryllup med en dårlig Elvis-kopi som viet oss. Det tok 10 minutter fra vi kjørte inn til kapellet og til vi kjørte ut igjen. Absolutt en opplevelse! Kona lovte dyrt og hellig at hun ikke skulle begynne å gråte da omgivelsene ikke akkurat innbø til det, men hun klarte ikke å holde seg det neket, tårene trillet! Aldri sett på maken jeg...

Da vi bestemte oss for å gifte oss, ble det samtidig bestemt å droppe et tradisjonelt bryllup med fest, familie og fyll, og heller bruke pengene vi ville ha brukt på vielsen til en roadtrip i USA.

Lenke til kommentar

tror ikke det er så uvanlig å begynne å planlegge halvannet år før en skal gifte seg. jeg var selv forlover for svogeren min ifjor høst og (som tidligere nevnt) er det likegyldig om det er slekning eller venn(inne) som er forlover da en velger ut ifra vennskapsforholdet til personen.

fra gammelt av er det vel brudgommens foreldre som har pleid å spytte inn mest penger i brullupet hvis jeg ikke husker helt feil men det er blitt mer vanlig at begge foreldreparrene og brudeparret betaler litt hver.

Lenke til kommentar

Du kan begynne smått med å jobbe overtid når det er tid til det på jobben, og opprett en bryllupskonto der dere legger inn alt av ekstra kronasjer. Dere bør også utnevne en nær felles venn til å være toast. Så er det bare å sitte på gjerdet og vente til det rette lokalet dukker opp, vær litt på utkikk og hør litt rundt. 1 1/2 år er nok i drøyeste laget å bestille kirke på forhånd, men dere kan jo høre. Har dere en drømmekirke så er det godt å være ute i god tid. Så kan du jo smugtitte litt i brudesalonger. Men det begynner nok ikke for alvor før et år eller tre kvarts år igjen.

Hadde det forøvrig ikke vært bedre med et ekte sommerbryllup en varm sommerdag enn et kaldt vinterbryllup?

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Altså, hvis dere skal ha et stort bryllup bør dere kanskje ha så lang tid, men hvis ikke synes jeg det hørtes ganske lenge ut. : /

Takk for svaret.det var koselig

Takk for svaret.Det var koselig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...