Triolus Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Jeg synes det er vanskelig å få et entydig svar på hvordan det ligger an med garanti på kamera kjøpt i utlandet. Canon Norge sier at garantien fra USA ikke gjelder her. Jeg kjøpte på senvinteren en EOS 5D fra USA. I esken lå det et garantikort hvor det sto at garantien kun gjelder i USA og Canada. Etter noen måneder gikk kameraet i stykker. Jeg leverte det inn her sammen med kopi av amerikansk faktura. Kameraet ble reparert gratis, uten noen form for diskusjon. Stephan Endret 14. juni 2008 av Triolus Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Garantien gjelder egentlig kun i USA, du har tydelivis hatt flaks! Det er vel kun Canon L optikk som har verdensgaranti mener jeg å ha lest. Samme for Nikon, kamerahus har "lokal" garanti mens endel optikk har verdensgaranti. Lenke til kommentar
emero Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ren service fra Canon Norge, i og med de rettigheter de faktisk har når det kommer til å fakturere deg for arbeidet. Heldigvis er Canon flinke til å opprettholde den gode servicen vi som kunder vil ha og fortjener, og får derfor en "thumbs up" fra meg. (selv om jeg er iherda sony fantast ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå