Jajakanskjedet Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei! Jeg er 14 år. og jeg trenger sårt med penger har dere noen tips om hvordan en 14 åring kan tene penger ( annet enn ukepenger) f.eks noen sommerjobber? takker for svar Lenke til kommentar
Kris Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Du kan kanskje gå med avisen? Eller så kan du sikkert få sommerjobb på en butikk i nærheten av deg. Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det er ikke så mange ting de fleste på 14 år kan gjøre selvstendig. Så hvis du skal tjene penger og være til nytte for noen andre så er det gjerne litt kjedelige jobber som er alternativet. Gå med aviser , reklame , vaske , luke ugress eller male gjerder osv. Hvis du tørr å spørre naboene dine så er det helt sikkert noen som vil ha hjelp til et eller annet for ca 50 kr timen. Lenke til kommentar
gather Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Selv om du ikke spurte direkte om det tenkte jeg det kunne være greit å opplyse om arbeidstidsbestemmelsene for ungdom. Disse finner du i Arbeidsmiljølovens kapittel 11. http://www.lovdata.no/all/tl-20050617-062-011.html#11-1 Utover dette vil jeg si at du nok kan skaffe deg enklere jobber som for eksempel gressklipping, hagearbeid eller lignende. Dette er nok enklest å skaffe seg hos naboer og bekjente. Det er også noen kommuner som har slikt arbeid, men jeg er usikker på eventuelle aldersgrenser og hvilke kommuner som har en slik ordning. Endret 14. juni 2008 av gather Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 tusen takk alle sammen. noe mer? Lenke til kommentar
jocha Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 hvis det er en gård et sted i nærheten er det sikkert bruk for deg.. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 gårer er det nukk av men jeg vet ikke gelt... Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Kanskje det er noen i nærområdet som trenger å få malt huset/hytten sin? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå