GLN Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Etter mitt kamera fikk et alvorlig møte med vannet har det dannet seg dugg nede i venstre hjørnet mellom det ytterste å nest ytterste linseglass, noe som resulterer i svarte kanter på 17-20mm ca. Er det mulig å få løsnet det ytterste glasset å fått bort duggen? Eller må det levers til fotoforhandler evt sendes til Sigma for reprasjon? Lenke til kommentar
grizley Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Etter mitt kamera fikk et alvorlig møte med vannet har det dannet seg dugg nede i venstre hjørnet mellom det ytterste å nest ytterste linseglass, noe som resulterer i svarte kanter på 17-20mm ca. Er det mulig å få løsnet det ytterste glasset å fått bort duggen? Eller må det levers til fotoforhandler evt sendes til Sigma for reprasjon? Hva slags objektiv er det? Uansett tror jeg det blir billigere å kjøpe ny. Jeg hørte at servicetekniker tar ca. 1200 i timen for reparasjoner. Mulig jeg hørte feil, så jeg vil ikke si det sikkert. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sigma 17-70mm Sett stekeovnen på 50 grader og legg objektivet der i et par timer. Hvis det ikke er borte da; så er det bare å kjøpe nytt. Tom Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du kan også prøve og legge det i en tett pose med en haug silica gel poser noen døgn "sånne små poser som ligger med når du kjøper elektronikk". La gjerne posene ligge et par timer i ovnen på svak varme først for og få dem "tørre" Lenke til kommentar
Jpettersen Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Eventuelt, viss dei overnemnte metodane ikkje fungerar, kan du prøve å skru det opp. Viss du likevel har tenkt å kaste det tapar du ingenting på å prøve. I tillegg lærer du sikkert mykje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå