FrozenFish Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Jeg har installert Mandriva One 2008 på min laptop. Fra før hadde jeg Vista og opprettet egen partisjon for Mandriva. Men, når jeg restarter maskinen så får jeg kun velge hvordan jeg vil starte Mandriva! Altså, jeg kan ikke velge å starte Vista! Er det noen som vet hvordan jeg kan få opp Vista som et oppstartsalternativ? Løsning: Mandriva control centre>boot>set up boot system>Next>Add>Other OS Endret 10. juni 2008 av FrozenFish Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Kan nevne kort, at dette er pga du ahr skrevet over windows sin bootloader med enten lilo eller grub som blir brukt i linux. Og da må du føre inn windows med partisjon manuelt i configen til lilo/grub. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 (endret) Jeg har samme problem og lurer på om noen kan gi en eksakt eller rimelig enkel "guide" step by step eller noe sånt på hvordan man skal gjøre dette! er helt blank! Hvor finner jeg configen til grub? Endret 11. juni 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Har du mandriva kan du gjøre som FrozenFish via gui. Mandriva control centre>boot>set up boot system>Next>Add>Other OS Har du ubuntu eller noe annet finner du fila i /boot/grub/menu.lst Der er det vanligvis et eksempel for hvordan det skal se ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå