fleur Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Står mellom disse 2 for min del. Men hvem er egentlig best? Ser at begge har GPS noe jeg veldig gjerne vil ha til bruk i bilen. Såvidt jeg vet har skjermen til HTC høyere oppløsning enn iPhone sin, men den er også mindre. Kanskje det blir vanskelig å skrive meldinger etc. på HTC sin? I tillegg har vel ikke iPhonen videokamera? Kan begge kobles til headsett? Ellers litt skeptisk til å kjøpe ting fra Apple. Har hørt mye rykter om dårlig garanti/reklamasjon. Og vil helst ikke sitte med et dyrt abonnement hvis det viser seg at man kun kan kjøpe iPhone med abonnement. Noen der ute som kan fortelle meg de viktigste forskjellene på disse 2 og hvem dere anbefaler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123498734 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Står mellom disse 2 for min del. Men hvem er egentlig best?Ser at begge har GPS noe jeg veldig gjerne vil ha til bruk i bilen. Såvidt jeg vet har skjermen til HTC høyere oppløsning enn iPhone sin, men den er også mindre. Kanskje det blir vanskelig å skrive meldinger etc. på HTC sin? I tillegg har vel ikke iPhonen videokamera? Kan begge kobles til headsett? Ellers litt skeptisk til å kjøpe ting fra Apple. Har hørt mye rykter om dårlig garanti/reklamasjon. Og vil helst ikke sitte med et dyrt abonnement hvis det viser seg at man kun kan kjøpe iPhone med abonnement. Noen der ute som kan fortelle meg de viktigste forskjellene på disse 2 og hvem dere anbefaler? HTC uten tvil. iphone har mindre brukersnitt enn HTC! å ikke kunne kjøre 2 program samtidig er latterlig!! Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Det finnes allerede en Iphone vs Diamond tråd. ->Her<- Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Har også tenkt på Diamond og iPhone, og her er min analyse.. HTC Touch Diamond Diamond er et genuin smarttelefon. Skjermen er sylskarp med høy oppløsning, men samtidig litt liten. Du har et ganske så pent brukergrensesnitt som er fint å se på, og praktisk å bruke (TouchFLO 3D). Poenget er her at du har endeløse muligheter. Det finnes et hav av gratis programvare, og folk på feks xda-developers får til mer eller mindre alt mulig med telefonene! Ulempen med Touch Diamond er for det første at alt koker ned til Windows Mobile. Windows Mobile er utrolig funksjonelt og er virkelig proff brukerens OS, men dessverre er "kjernen" av operativsystemet ganske uendret fra, ja, 2001-2002, og har kun blitt oppgradert. Dette vil si at du til syvende sist kommer til å oppleve en viss grad av treghet i ting som feks kalenderen, meldingsbehandling osv. Nå skal det sies at HTC har gjort en kjempejobb med å lage et skall oppå som ser herlig ut og som også er responsivt og funskjonelt. Ulempe nr 2 er at den lille skjermen gjør at å skrive på skjermtastaturet blir mindre behagelig enn på feks iPhone. Et alternativ her er å vente på HTC Touch Pro eller hva den heter? Som vil ha større skjerm og fult qwerty tastatur. (den blir nok min etter hvert ) iPhone Så over til iPhone. Uten tvil den telefonen som per i dag har det lekreste og mest responsive grensesnittet. Alt går tilsynelatende "smooth" takket være et godt laget OS, med maskinvare som holder følge. Med 3G iPhone får du også endelig inn ting som 3G/HSDPA og GPS. I likhet med HTC telefonene har du også her et godt nettverk av folk som lager gode gratis programmer til iPhone. Problemet her er at Apple i utgangspunktet ikke vil at du skal installere dem, og du må jailbreake telefonen. Nå ser det likevel ut som om Apple letter litt på sløret sånn sett, men det er fortsatt en lang vei å gå. Problemene me iPhone er vel at per i dag er det ikke å regne som en fullblods smarttelefon. Du har ikke skikkelig multi-tasking, epost er fortsatt ganske håpløst, noe som dog vil bli mye bedre når du har muligheten til å markere og slette flere eposter samtidig. Og for min del er det Apple sin restriktive modell for salg og bruk av telefonen som ødelegger mest. De hevder feks at du har en slags multi-tasking på telefonen, noe som jo er sant, men dette funker jo da kun hvis du er tilkoblet nett. Så alt brenner ned til et spørsmål: Hva vil du gjøre med telefonen din? Vil du ha en smarttelefon som mer eller mindre gir deg PC`en din i lomma? Eller vil du heller ha en lekker telefon som er artig å bruke, men som ikke gir deg de samme mulighetene og er mer kun en mobiltelefon. Håper dette hjalp Endret 10. juni 2008 av Lokii Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Såvidt jeg vet har skjermen til HTC høyere oppløsning enn iPhone sin, men den er også mindre. Kanskje det blir vanskelig å skrive meldinger etc. på HTC sin? Jeg vurderer også HTC Diamond, men har i tillegg sett på denne: http://www.amobil.no/artikler/snerten_sak_fra_samsung/52691 Mere specs: http://asia.cnet.com/reviews/handhelds/pri...0061c-20000063q Mine viktigste vurderinger i forhold til Diamond: + Kameraet (5mp m/fotolys, Autofokus, Geotagging m.m) + 3,2" skjerm - Mindre skjermoppløsning (...men noen mener dette gir bedre batteritid) - 128MB RAM kanskje lite, men burde holde (Diamond: 192MB) - Litt større/tyngre (bare litt) ...ellers ganske like specs Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Men uten TouchFLO 3D, som er et at hovedslagspunktene til Diamond for mitt vedkommende Lenke til kommentar
JaNeiJo Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 (endret) Men uten TouchFLO 3D, som er et at hovedslagspunktene til Diamond for mitt vedkommende Ja den virker nice, du har rett i det. Lurer på om Samsung prøver å få til noe liknende: Sitat "Samsung have also ported their TouchWiz user interface for use on Windows Mobile. We saw that Touch UI for the first time on the Samsung F480 and we surely enjoyed it" Kilde http://www.gsmarena.com/samsung_i900_omnia...de-news-519.php Endret 10. juni 2008 av janeijo Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Er allerede en eldre HTC Touch Diamond vs iPhone tråd;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå