CapitalSheep Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Jeg har en gammel pc liggende og jeg har en mistanke om at jeg kan overklokke den litt ihvertfall. Pcen ble kjøpt i 2003, og har masse kjøling i forhold til temperaturen. Det eneste stedet der det ikke er vifte er på skjermkortet, men der tror jeg jeg kan enkelt sette i en. komponenter: skjermkort: ABIT siluro T400 hovedkort: MSI K7T266 pro2 ver 2.0 cpu: AMD athlon XP 1600+ 1.40 GHz Minne: PC2100 512MB DDR/CL2.5 Jeg har ikke akkurat mye peiling på selve overkokkingen, men jeg lastet ned RivaTuner nå i ste, men vet ikke hva jeg skal gjøre videre med det. Jeg trenger i hvertfall hjelp til hvordan jeg kan overkokke og hvilke programmer jeg trenger. Håper på god respons. Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Søk, og les. Det finnes massevis av tråder og informasjon om dette på dette forumet Hva skal du overklokke? CPU, GPU, RAM? Normalt overklokker man i bios, og bruker ikke noen andre program til andre ting enn testing av stabilitet, temp., ytelse etc. Dersom du har en "ferdig-pc" (ala HP, Dell, Acer etc.) går det ikke å overklokke da det er sperre i bios på de. Ellers er det bios som gjelder Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 11. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2008 Søk, og les. Det finnes massevis av tråder og informasjon om dette på dette forumet Hva skal du overklokke? CPU, GPU, RAM? Normalt overklokker man i bios, og bruker ikke noen andre program til andre ting enn testing av stabilitet, temp., ytelse etc. Dersom du har en "ferdig-pc" (ala HP, Dell, Acer etc.) går det ikke å overklokke da det er sperre i bios på de. Ellers er det bios som gjelder Jeg tror pcen var kjøpt ferdig fra komplett, og jeg har ikke sett non muligheter i bios om å kunne overklikking, men takk uansett! Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 11. juni 2008 Del Skrevet 11. juni 2008 Problemet her om det skal klokkes er at du sitter på feil hovedkort. Til disse prosessorene er det et hovedkort som heter Abit NF7 v2.(mener jeg ) som er det ultimate klokkekortet. Du kan sikkert skru opp litt, men det er ingen PCI/AGP lås. Skrur du for langt kan HDDen ryke. Skjermkortet er dessverre heller ikke noe å hoppe i taket over. Du får muligens noen MHZ ekstra med rivaturner, men det blir aldri noe annet enn et 2D kort. Kan like godt la det være. I det hele tatt, sikkert en fin surfepc/testmaskin/hjemme server, men ingen entusiastmaskin. sorry man! Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Problemet her om det skal klokkes er at du sitter på feil hovedkort. Til disse prosessorene er det et hovedkort som heter Abit NF7 v2.(mener jeg ) som er det ultimate klokkekortet. Du kan sikkert skru opp litt, men det er ingen PCI/AGP lås. Skrur du for langt kan HDDen ryke. Skjermkortet er dessverre heller ikke noe å hoppe i taket over. Du får muligens noen MHZ ekstra med rivaturner, men det blir aldri noe annet enn et 2D kort. Kan like godt la det være. I det hele tatt, sikkert en fin surfepc/testmaskin/hjemme server, men ingen entusiastmaskin. sorry man! Jeg tenkte det ikke var en super overcloking pc, men jeg har planer om å kjøpe ny hardware snart.... eller om en stund... Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg må bare spørre, hvordan kan en pc med så "dårlig" hardware være kjøpt i 2003, når jeg i februar 2003 kjøpte meg: 2,4 Pentium 4 1GB PC3200 NVidia GeForce 3 Ti200 MSI hk av noe slag Synes det virker som om.. jeg vet ikke Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg må bare spørre, hvordan kan en pc med så "dårlig" hardware være kjøpt i 2003, når jeg i februar 2003 kjøpte meg: 2,4 Pentium 4 1GB PC3200 NVidia GeForce 3 Ti200 MSI hk av noe slag Synes det virker som om.. jeg vet ikke Det er ikke jeg som har kjøpt den. Fikk den av mamma sin kolega. Har en mistanke om at den egentlig er kjøpt i 2001. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 ok, da så, det kan vel stemme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå