lawbringer Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Hei jeg lurte bare på hva dette PCI-Express 2.0 egentlig er. Er det forskjellige spor på hk for disse istedet for de orginale PCI-Express kortene? Vil for eksempel mitt ASUS P5N32-SLI hk som jeg kjøpte for ca 1 år siden, kunne bruke disse nye PCI-Express skjermkortene? Vurderer nemlig og kjøpe et XFX 9600GT nå ettersom aoc kom ut og mitt 7600GT lager litt i spillet. Takker for alle hjelpefulle svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Fullt bakover kompatible. Tenk deg det så her: PCI-e porten er ett lager for væske (Vi kan bruke vann her som eksempel) båndbredden er antall rør inn som i dette eksemplet er 16 stykk. Gamle PCI-e 1.1 hadde 16 rør inn, men disse var mindre og trangere og kan derfor ikke overføre like mye vann som den nye PCI-e 2.0 med bredere rør. Men det går fint ann å bruke gamle 1.1 skjermkort med 2.0 og andre veien, er bare det at du kan ikke "fylle" de opp like fullt når det er behov for det. 9600'n er lite å satse på iforhold til noe i 8800 serien har jeg hørt. Kanskje verdt å titte på de i litt "grovere" kaliber? Lenke til kommentar
lawbringer Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Noen anbefalinger? Trenger et kort som har 512mb og som ikke koster så mye over 1000 lappen. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 hmm.. 8800GT eller 8800GTS 512-versjon hvis du legger deg i den prisklassen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå