Gå til innhold

N82 vs N78 - kamera, gps, batteri

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha en ny kameratelefon med geo-merking. Hovedformålet med telefonen er faktisk å ta bilder og få de geo-merket direkte i telefonen. Telefonen skal kjøpes inn i løpet av et par uker.

Pga. WiFi faller valget på N82 eller N78 (om ikke noen opplyste sjeler her på forumet har opplysninger om andre telefoner med WiFi, geo-merking og et godt kamera :)

Jeg sliter dog litt med å finne de praktiske forskjellene på N78 og N82, prisen er jo også den samme. N82 ble kåret til årets kameramobil og har 5.02 MP kamera, men N78 er til gjengjeld nyere og har bilde-/videostabilisator.

N82 har mer minne (og prosessorkraft?), men N78 kommer med 2GB minnekort integrert. N78 ser også ut til å ha hakket bedre batteri? Batterikapasitet er kjekt, men den er vel heller begredelig i begge modellene dessverre.

Baserer opplysningene på amobil sine artikler og denne sammenligningen: https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=84742

Fungerer geo-merkingen på samme måte i de to telefonene? Jeg vet at i N82 kom dette i etterkant vha. en firmware-oppdatering.

Så hvilken av de to er det beste alternativet som kameratelefon med geo-merking?

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

N82 har 5MP, xenon-blitz og linsebeskyttelse, mens N78 har kun 3,2MP, fotolys og mangler linsebeskyttelse (samme som N73 har jeg sett påstand om).

Jeg tror begge har videostabilisator men ingen har bildestabilisator. N82 kommer også vanligvis med 2GB minnekort.

N82 har i tillegg TV-utgang (vise bilder/video direkte på TV - funker ganske bra), samt bevegelsessensor (gir bl.a. automatisk rotasjon av bilder - praktisk).

N78 er som sagt nyere, tynnere, har større batteri samt FM-sender.

Personlig ville jeg nok fremdeles valgt N82.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...