Gå til innhold

Hilles lille Mini-ITX prosjekt: NintendoPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er virkelig et interessant prosjekt. Hadde gjort det samme med Segaen min hvis jeg fortsatt hadde hatt den. Husker jeg var liten og prøvde Nintendo for første gang! Knallmoro, skjønte ikke det var mulig!

Du må få på plass en emulator i den når den er ferdig da, så du kan spille de gamle gode spillene! ;)

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
Hei

Spennende prosjekt.

Savner selv Nitendoen og Mario da det gamle er best..

Du kommer til å få litt av en utfordring der så dette skal jeg følge med på.

Hva har du regnet med at prosjektet vil koste??

Det går nok rundt en tusenlapp. Har fått sponsett hovedkort og cpu fra en kjenning. Så jeg sparer en del der. Det jeg betaler selv er strømforsyningen, som koster rundt 500 med frakt.

Ram holder jeg selv, men siden det kun er plass til en brikke så blir ikke det så alverdens.

alle småting er ting jeg får tak i gratis.

Du må få på plass en emulator i den når den er ferdig da, så du kan spille de gamle gode spillene! ;)

jepp. Er det som er meningen :]

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Nostalgisk. Har hatt utallige timer med MegaMan-serien på den der, og må si dette vekker minner. Jeg har NES emulator på xboxen min, men må si MegaMan viste seg å være mye vanskeligere enn jeg husket, faktisk er enkelte levels skamvanskelige :p

Fett at du får brukt systemet til noe slikt, blir spennende å se hvordan prosjektet utvikler seg!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
MegaMan ja. Har fåt testet 1rn og 2rn. Utrolig morsomt spill.

Måtte nesten gjøre noe med boksen. Klarer meg ikke uten NES :p

for fett:D fikk lyst til og finne en kassert nes stasjon nå og gjøre det samme, kan du legge opp lenker til aktuelle tingene du bestilte fra England:D

Tusen takk . Peter

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Genialt, jeg har et nesten helt likt mini-itx kort som jeg prøver å få brukt til noe. Jeg søkte på "mini itx prosjekt" på google for å finne ideer og kom over denne tråden. Det som passer perfekt er at jeg har en ødelagt nintendo på loftet :D Følger med og ser hvordan det går før jeg kanskje prøver meg selv.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Genialt, jeg har et nesten helt likt mini-itx kort som jeg prøver å få brukt til noe. Jeg søkte på "mini itx prosjekt" på google for å finne ideer og kom over denne tråden. Det som passer perfekt er at jeg har en ødelagt nintendo på loftet :D Følger med og ser hvordan det går før jeg kanskje prøver meg selv.

Nice. Selv har jeg stoppet litt opp da ting ikke gikk helt min vei.

Men begynner på den igjen nå snart. Mangler egentlig bare windows.

Hadde planlagt å bruke USB men det ville seg ikke uansett hvor mye jeg prøvde.

"Power" knappen har "av" og "på" posisjon... har du gjort sånn at din "spretter ut igjen"?

Ja. Fikk fikset dette ved å dra ut en liten "pin" som stod på nintendoens påknapp.

Endret av Hille
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Glimrende prosjekt Hille!

Jeg har lenge vurdert å gjøre noe lignende selv med et av mine gamle konsoller. Da jeg leste prosjektloggen din ble jeg inspirert til å komme i gang.

Jeg har et par spørsmål til konfigurasjonen din. Hvilken PSU bruker du? Og du skriver du bruker en minnepinne som harddisk. Kan hovedkortet ditt boote fra minnepinnen? Hvordan fikk du installert XP på den?

Gleder meg til å se bilder fra den ferdige konsoll-PCen din! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...