Roberto Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg har en nokså ny stasjonær PC på mitt kontor av typen Dell Precision. Grafikkortet som sitter i maskinen er et nVIDIA Quattro (eller noe deromkring) med to DVI-utganger. Tilkoblet er to Dell skjermer; hhv. en 24" og en 20". Jeg ønsker nå å koble til en ekstra 20" og spør derfor dere hvordan jeg raskest kan oppnå dette. Vil det være mulig å kjøpe et PCI-kort og bruke dette på den tredje skjermen? Jeg vil helst slippe å måtte bytte grafikkort, og hadde således tenkt meg en løsning der jeg benytter grafikkortet maskinen allerede har, i tillegg til et nytt sekundærkort til de nye skjermen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. juni 2008 Del Skrevet 2. juni 2008 Den beste løsningen er nok et PCI skjermkort, eventuelt et PCI-express skjermkort om du har flere slike spor igjen. (noe jeg tviler sterkt på med tanke på at det er en dell) Et slikt PCI skjermkort skulle nok passe deg ganske greit, med mindre du krever gode 3D muligheter. Eller hvis du har bruk for god ytelse i 3D-modellereings programmer som Maya og lignende. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 2. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2008 Takk for svar. Jeg skal undersøke hva jeg har av ledige slots i morgen (dvs. om noen få timer). Jeg har kontorer få minutter unna Datakjeden i Oslo, så dersom jeg forstår deg rett skal jeg i første omgang prøve å spørre etter et PCI Express-basert grafikkort (om jeg har ledige slots) i verste fall et vanlig PCI-kort? (Jeg har forresten ingen behov for noe særlig 3D-ytelse; maskinen er nok nokså kraftig med bl.a. 15.000RPM SCSI disker men brukes primært til Outlook, PowerPoint, Excel samt Word og vanlig nettbruk under Vista). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå