Gå til innhold

Bærbar PC for bilderedigering: <6000, 2gb RAM, 17"/15" skjerm, Core 2 Duo...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er på tide for meg å skaffe meg en laptop for å behandle bildene mine. Det skal brukes photoshop CS3 til oppgaven. Se oppsett.

 

Bruk:

Skal kjøre Photoshop CS3 med flere layers samtidig etc, uten lag. Bortsett fra dette, vil PCen brukes til MSN, generell nettsurfing, tekstbehandling og noe spilling. Da mener jeg IKKE Crysis på ultra high, men en runde CS 1.6 og GTA: San Andreas i ny og ne, for eksempel.

 

Minstekrav:

Datamaskinen skal helst være Intel-basert, og må inneha følgende minstekrav:

 

Core 2 Duo 1.6GHz eller bedre. Helst oppimot 2GHz og bedre..

2GB RAM eller bedre.

Enten 17" eller 15" skjerm med god oppløsning som egner seg til bildevisning og redigering.

DVD-brenner.

Gjerne et greit skjermkort, dog ikke et must.

Edit: Maskinen MÅ kunne bruke den interne skjermen i dualscreen-oppsett med en ekstern skjerm!!! VIKTIG! :)

 

Overklokking?

NEI, denne laptopen skal IKKE overklokkes.

 

Budsjett:

Som sagt <6000 kroner. Kan strekke meg til 6500.

 

 

Tusen takk for all hjelp dere måtte komme med! :)

Endret av yackup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for linker! :)

 

AMD vs Intel - spiller det noen rolle? Ser at maskinene har forskjellig merke på CPU :)

 

Det blir i praksis, på disse pcene:

 

Intel C2D 5450 1.66GHz (2MB Cache) vs AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2 GHz (1MB Cache)

3GB RAM vs 2GB RAM

250GB HDD vs 320GB HDD

ATI Mobility Radeon HD 2600 - 512 MB vs NVIDIA GeForce 8400M G - 128 MB

 

 

Hvilken vil yte best for:

Photoshop Cs3 + msn + nettsurfing etc..?

GTA: San Andreas og den typen spill?

 

Kan begge disse kobles til ekstern skjerm for å bruke den interne + ekstern i dualscreen-oppsett?

 

Hjertelig takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Takker for linker! :)

 

AMD vs Intel - spiller det noen rolle? Ser at maskinene har forskjellig merke på CPU :)

 

Det blir i praksis, på disse pcene:

 

Intel C2D 5450 1.66GHz (2MB Cache) vs AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2 GHz (1MB Cache)

3GB RAM vs 2GB RAM

250GB HDD vs 320GB HDD

ATI Mobility Radeon HD 2600 - 512 MB vs NVIDIA GeForce 8400M G - 128 MB

 

 

Hvilken vil yte best for:

Photoshop Cs3 + msn + nettsurfing etc..?

GTA: San Andreas og den typen spill?

 

Kan begge disse kobles til ekstern skjerm for å bruke den interne + ekstern i dualscreen-oppsett?

 

Hjertelig takk for svar! :)

 

 

 

Vil tro begge skal kunne koble til ekstern skjerm, men klarer ikke finne info på komplett eller hjemmesia te fujitsu-siemens.

 

VIl tro en CPU på mer enn 0.5 ghz mer vil yte bedre, Men minimum speeden til GTA san andreas er på 1 ghz så begge er mer en gode nokk, men 2ghz er anbefalt og der vil Intel stryke.

 

Anbefalt 400mb RAM så begge er godt inennfor denne grensen, Anbefalt skjermkort er 128mb så begge klarer det godt, men ATI har en jævli god margin.

 

 

Merke på cpuene tror jeg har lite å si, Intel er ledende men AMD har veldig billige prossesorer som er konkuranse dyktige til Laptopper, 2,2 ghz AMD yter mye bedre enn 1.7 Intel.

 

 

Veldig usikker på hvor mye skjermkortet er bedre, men minne er langt ifra alt. Kan du se på tester av 1gb 8600 til stasjonære hvor minne er dobblet mens ytelsen omentrent jevn.

 

Ville kjøpt 2 eller 1 gb mer RAM til mitt forslag for de 500kr billigere den er

 

 

Dilemmaet er at vis du kjøper min anbefaling vil du få god nokk prossesor og skjermkort til og kjøre gta, bf2 og sånne spill, men liten mulighet for og kjøre cod4.

 

Ved kjøp av Netshop pcn er skjermkortet nokk til og kjøre cod4 og sånne spill men prossesoren holder ikke mål, du får raskere loading pga 1gb mer RAM

 

Personlig ville jeg gått for Amiloen og oppgradert RAM til 3 eller 4gb

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar
2,2 ghz AMD yter mye bedre enn 1.7 Intel.

Nja? Vil ikke si det.. ;) Er vel CPU-arkitektur som bestemmer ytelsen(stort sett) i dag.

F.eks Core 2 duo L7700 på 1,8GHz spiser opp den raskeste AMD x64 ZM-84 på 2,3 GHz

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Proces...ist.2436.0.html

 

 

Så er nå ikke Benchmarks alt, ikke superpi heller

 

 

Men som sagt han skal bare kjøre gamle spill, Den pc du forslår står det lite info om

 

+ at den koster tusenlappen mer, som er 500kr over prisklassen til Poststarter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...