Nektard Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Hva bør postes her? Siden mange har problemer med å skille mellom de forskjellige kategoriene innenfor elektronisk musikk eller trance generelt så kan jeg prøve å forklare å gi noen eksempler. Hva som ikke skal postes her, er F.eks artister som: Cascada og special D, det er en annen sjanger. Ting som kan postes er f.eks: Nordkapp Max Factor O-Zone Akcent Danny saucedo Velvet Kristine W Infernal E-type September dette bør gi et lite intrykk om hva som bør bli postet;) Hvis noen mener at jeg har glemt noen veldige viktige grupper/artister si ifra Endret 31. mai 2008 av Nektard Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 (endret) Vi har allerede en generell dancetråd, bruk den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=659279 Edit: El Nektard og jeg diskuterer litt internt for å gjøre forumet litt bedre. Tråden åpnes igjen i mellomtiden :--) Endret 31. mai 2008 av cun Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 31. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2008 dtarter med å spørre om noen vet om artister med lik musikkstil som o-zone og akcent;) tusen takk Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 O-Zone og Akcent er Euro Dance. Det samme er alle de andre du postet i første post. Trenger vi virkelig en annen dance-tråd?. Nei... Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Ugh, er ikke dance vitterlig den verste sjangeren å håndtere? Så denne tråden burde egentlig bytte navn til "Eurodance"? Den andre dancetråden byttet navn til "Hands up! og hard dance", hvordan stiller det seg til virkeligheten? Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Så denne tråden burde egentlig bytte navn til "Eurodance"? Den andre dancetråden byttet navn til "Hands up! og hard dance", hvordan stiller det seg til virkeligheten? Jeg syns 'dance' burde kun gå under en tråd, MAO tror jeg ikke vi trenger denne tråden. Men på en annen side så ville det nok være bedre, da det er to ulike sjangere. Tidl. dancetråd -> 'Hands Up! - Anbefaling og diskusjon' Denne -> '(Euro)dance - Anbefaling og diskusjon' Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Så denne tråden burde egentlig bytte navn til "Eurodance"? Den andre dancetråden byttet navn til "Hands up! og hard dance", hvordan stiller det seg til virkeligheten? Jeg syns 'dance' burde kun gå under en tråd, MAO tror jeg ikke vi trenger denne tråden. Men på en annen side så ville det nok være bedre, da det er to ulike sjangere. Tidl. dancetråd -> 'Hands Up! - Anbefaling og diskusjon' Denne -> '(Euro)dance - Anbefaling og diskusjon' hææh? er akcent eurodance??? E-type er det...men o-zone og akcent er mere pop en eurodance! Lenke til kommentar
DanielvanSand Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Akcent - Kylie er hvertfall eurodance. Er vel den mest kommersielle låta de har. O-Zone - Dragostea din Tei er også eurodance... Lenke til kommentar
embark Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Yo feel the flow que pasa paradox! Flere som husker 666? Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 3. juni 2008 Del Skrevet 3. juni 2008 Yo feel the flow que pasa paradox! Flere som husker 666? I like the beat, get ready to rock The bass goes to the boy, supa dupa fly! Lenke til kommentar
Nektard Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2008 Akcent - Kylie er hvertfall eurodance. Er vel den mest kommersielle låta de har. O-Zone - Dragostea din Tei er også eurodance... det er vel ikke eurodance! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Yo feel the flow que pasa paradox! Flere som husker 666? Jeg last.. eh, "kjøpte" nylig Paradoxx (albumet altså) for å mimre litt. Genialt! Skulle ønske dem kunne spille det av og til ute på byen (tenker spesielt på Alarma og Paradoxx), haha, da hadde jeg gått :!: Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Mer veldig, veldig cheesy poppa house spør du meg. Eller noe sånt. Sjangere er uansett dritt! Lenke til kommentar
MrL Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Er det noen som vet om noen CDer med bra dance musikk. Tenker på noe lignende som Maxium Dance Vol cdene har. Mye bra som er ute nå, men alt for mye crap også. Mye som blir alt for mye trance og dårlig på andre måter. Her er noen eksempler på sanger som jeg synes er bra. Bob Sinclar - Together Cascada - What hurts the most ATB - Feel Alive Teamsters - Feels like love Maximum Dance Vol er vel kanskje det som kommer nærmest å ha sånne sanger. Men er det noen andre CDer som er tilsvarende like bra? Har sett litt nå, men finner nesten bare CDer med alt for mye crap og kanskje 2 av 50 sanger er bra på cden. Så finnes det noen CDer der ute like bra som Maximum Dance vol? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, Jabba Dabba Dance vol. 46, Hypzor Danze Rave 4, Bazz in Your Azz 2 da MaXX vol 6 osv! Men fra spøk til revolver, så aner jeg ikke. Av samlealbum holder jeg meg til Dream Dance. De leverer vel alt fra prog house og trance til Scooters mislykkede... "jumpstyle"-låter, så kanskje du finner en og annen låt inni der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå