Gå til innhold

Full HD(1080p) 32" LCD TV som PC skjerm?

Anbefalte innlegg

Hva sier TV folket ?

Link til TRÅDEN i skjerm forumet.

#FRA SKJERMTRÅDEN#

Ser at det kommer/har kommet noen nye LCD tv i 32" med full HD 1920x1080 oppløsning.

Det er noen flere 32" Full HD (1080p)i prisguiden en de som er linket til under.

Samsung LE32A552

Toshiba REGZA 32XV500PG

Sony Bravia KDL-32W4000

Sonyen har 8ms responstid og hele 33000:1 dynamisk kontrast.

Vil den duge som en PC skjerm,vil jo sikkert by på gnistrende farger og ok respons?

Eller blir oppløsningen(1920x1080)for "grov" i forhold til en 30" pc skjerm 2560x1600?

Nå har jeg i tankene å montere skjermen på veggen framfor skriveboret,og har målt avstanden til å bli ca 100-120cm i fra skjerm.

Hvilken type skjerm disse er vet jeg ikke,og responstid til Samsungen og Toshibaen har jeg heller ikke fått greie på.

Dette er med tanke på allround bruk og en slags hybrid løsning.

Har noen erfaringer,innspill og synpunkter ang.LCD TV som PC skjerm?

Eller skal jeg bare "GO FOR IT" ,blir nokk en Sony da

#FRA SKJERMTRÅDEN#

Endret av spaltcha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor opprette en tråd her som linker til en annen?

Hvorfor ikke holde seg til en av kategoriene, evt. lage en skikkelig førstepost i begge trådene.

Akkuratt nå sitter jeg ca 100cm unna min 32" Samsung 720p skjerm, og den er ypperlig til PC, som til alt annet. Oppløsning på 1920x1080p vil jeg nok ikke anbefale om du ikke tenker på grafikk, spill eller lignende.

Lenke til kommentar

He he,ja. Nu har jeg klippet og limt..

Vel,når man ser på "specs" på LCD TV vs LCD PC i +30",får man vel helt klart mest valuta for penga hvis man går for TV.

Og ja,spill og bildebehandling er viktige kriterier samt bluerayfilm og PS3,så det må bli 1080p.

Det jeg er bekymret for er responstid i forhold til PCskjermer i samme størrelse +30".

Men 8ms på den Sonyen er jo ikke så galt.

Lenke til kommentar

Når man kjøper 30" lcd (2560x1600) gjør man det nettopp pga oppløsningen, ikke fordi den er 30".

Du må gjerne kjøpe en vanlig tv og bruke den som pc skjerm, men det blir _ikke_ en fullgod erstatter for 30" pc-skjermene.

Lykke til, worst case så har du iallefall en fin tv.

Lenke til kommentar
Lykke til, worst case så har du iallefall en fin tv.

Ja,ikke sant.

Har tenkt i de baner,altså hvis det viser seg å bli total skivebom kjøp,så har jeg en TV ypperlig til PS3 og Blue Ray.

Når man ser på den nye Samsung LE32A656 --Full HD, 100Hz, DVB-T med 6ms og 15000:1 kontrast kan det vel ikke bli helt feil mtp.PC bruk.

Bortsett fra at den ikke har høyere oppløsning på 2560 x 1600,men så blir det jo en viss avstand til TVn.

Flere med synspunkter og meninger,for og i mot ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...