Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Aerius er det ulovelig?

cHilfiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hør nå mine venner.

Aerius er en meget god allergimedisin som undertegnede bruker med stor suksess. Både Mor og Onkel bruker også Aerius, og vi er sammen enige om at Aerius er den ubestridte mesteren av allergimedisiner, da vi alle har prøvd forskjellige andre allergimedisiner med uheldige utfall som hodepine og så videre.

Grunnen til at Aerius blir trappet ned på, er at den er hakket dyrere å produsere enn andre allergimedisiner som Loradin osv.

I Norge er vi så grusomt heldige at vi har en regjering som bare tenker profitt og "velstand", og det er derfor vanskelig å få tak i Aerius, ettersom den er dyrere å produsere. Det er hvertfall dette mor fikk høre da hun skulle ha Aerius sist.

Heldigvis har jeg litt over 100 tabletter liggende, så jeg skal nok holde ut, men jeg gruer meg til senere hvis jeg bare får tøysemedisin fordi staten skal spare noen hundrelapper på meg.

Lenke til kommentar

Sånn er det bare i det sosialdemokratiske Norge. Alle får "være med", kvalifisert eller ei.

Vår kjære Helse og Omsorg ministeren, Sylvia Brustad, har aldri vært i et sykehus, aldri i et gamleheim. Hun har ingen utdanning innen i helse, eller omsorg. Likevel er hun personen som bestemmer hva som er best for folkflest.

http://no.wikipedia.org/wiki/Sylvia_Kristin_Brustad

Så, Mitt råd er at folk skriver et hjertevarmende brev til hun, og ber hun pent om å dra til Svalbard.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Huff, det er jo bare tragisk! Jeg har helårsallergi og bruker derfor 350 tabletter i året. De jeg har igjen holder derfor ikke så lenge /cry.

Får jaggu håpe den Loradin fungerer like bra som Aerius! Hvis ikke skal jeg ikke bare sende brev til Sylvin Brustad, jeg skal PAKKE HENNE NED I EN PAPPESKE og sende med ekspresspost!

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Hør nå mine venner.

Aerius er en meget god allergimedisin som undertegnede bruker med stor suksess. Både Mor og Onkel bruker også Aerius, og vi er sammen enige om at Aerius er den ubestridte mesteren av allergimedisiner, da vi alle har prøvd forskjellige andre allergimedisiner med uheldige utfall som hodepine og så videre.

Grunnen til at Aerius blir trappet ned på, er at den er hakket dyrere å produsere enn andre allergimedisiner som Loradin osv.

I Norge er vi så grusomt heldige at vi har en regjering som bare tenker profitt og "velstand", og det er derfor vanskelig å få tak i Aerius, ettersom den er dyrere å produsere. Det er hvertfall dette mor fikk høre da hun skulle ha Aerius sist.

Heldigvis har jeg litt over 100 tabletter liggende, så jeg skal nok holde ut, men jeg gruer meg til senere hvis jeg bare får tøysemedisin fordi staten skal spare noen hundrelapper på meg.

Jeg fikk en sånn "generisk kopi" sist jeg skulle ha allergi tabletter. Men de inneholder akkurat det samme stoffet i samme mengde, så det er ikke akkurat som om det er noen forskjell.

Lenke til kommentar

Sylvia har jo masse folk som hjelper henne med å ta besluttninger. Nå er det mulig jeg går litt OT her, men slutt å sytt. Der er faktisk godt utdannet og kvalifisert hesle personel som har tatt denne besluttningen.

Det skal også sies at Sylvia har skaffet mere penger til helse sektoren så å si at de driter i om det funker eller ei bare de spare penger er bare tull. Er ikke rart FRP går fremover på målingene hvis alle er like ignorante som Vaio.

For å oppsumere da, den nye allergi medesienen fungere sikkert like bra for de aller fleste. Husk også at det kan ta tid for kroppen å venne seg til en ny type medesin. Så slutt å syt. Hadde du bodd i Burma hadde du hatt noe å syte over.

Lenke til kommentar

Jeg tror de fleste vil være enig med meg at den eneste som skriver noe "ignorant" er deg.

Ta en titt på det du skrev:

For å oppsumere da, den nye allergi medesienen fungere sikkert like bra for de aller fleste. Husk også at det kan ta tid for kroppen å venne seg til en ny type medesin. Så slutt å syt.

Selvsikkert, ruskende galt og feil.

Men men..

Jeg er sikkert på at du "har jo masse folk som hjelper deg med å ta besluttninger." :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Linn Bende

Aerius skal ut av blåreseptordningen,men ikke ut av produksjon.Legen din må nå søke trygdekontoret spesielt om å få denne medisin på blå resept

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det skal også sies at Sylvia har skaffet mere penger til helse sektoren så å si at de driter i om det funker eller ei bare de spare penger er bare tull. Er ikke rart FRP går fremover på målingene hvis alle er like ignorante som Vaio.

Hva gjør de med de pengene hun har skaffet? De kan jo ikke kutte ut Aerius!? Det er jo det beste som finnes for allergikere.

Lenke til kommentar
Aerius skal ut av blåreseptordningen,men ikke ut av produksjon.Legen din må nå søke trygdekontoret spesielt om å få denne medisin på blå resept

:nikke:

Man får ikke aerius som førstevalg lengre, slik man gjorde før, og det må dokumenteres hvorfor pasienten får Aerius i stedet for annen allergimedisin.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Gjest Allergiker

Her er det tydeligvis fryktelig mye misforståelser ute å går. For det første så er det ingen som har sluttet å produsere Aerius, tvert i mot det har kommet nye tabletter for barn (smeltetabletter).

Det som har skjedd er at norske myndigheter bruker allergikerne i en idiotisk maktdemonstrasjon. De ønsker å tvinge prisen ned på allerede billige medisiner. Så om du har brukt Aerius før kan du fortsatt få det på blå resept. Du må bare stille litt krav til legen din. Fortell legen at du har prøvd ceteresin og loratadin uten god effekt før og derfor vil at han skal søke om at du kan få Aerius. Det tar et par uker før du får svar og legen får betalt 138 kroner av staten for å søke.

Da er du sikret Aerius så lenge det finnes på markedet på blåresept.

Barn under 12 år kan få det som før, altså uten søknad. Snakk om duste land !!! Jeg fikk også beskjed hos legen at dette kunne jeg ikke få lenger, men når han sjekket litt mer ordnet det seg. Hentet ut 100 tabletter i går på blåresept.

La oss stå på kravene, vi betaler såpass mye i skatt at jeg vil ha den medisinen som er best for meg.

De som sier at kopipreparatene er like som orginalen vet ikke hva de snakker om. Det skal være samme virkestoff, men kan varriere med 20% i mengde og det er ingen krav til de andre tilsetningsstoffene. Så om du putter mel i en bolle og varrierer de øvrige stoffene du putter oppi kommer ikke det samme resultatet. Både boller og sjokoladekake har mel i seg.

Nei, ring legen din og si at du skal ha den allergimedisinen du trenger, og at om de må søke så må de gjøre det NÅ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...