Seinfeld Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Heisann, jeg har aldri startet tråder på Gamer.no før, så take it easy hvis det er noe jeg ikke greier å gjøre riktig. Men til problemet mitt: Grafikken min på PS3 er noe merkelig synes jeg, muligens er jeg sånn passe kritisk men tror ikke den skal være slik den er hos meg. For eksempel; når jeg spiller virker det som om grafikken er noe opphakket på en måte, at bøyde streker (for eksempel i GTA IV, Army of Two, Rainbow Six 1 og 2, Gran Tourismo: Prolouge osv)på en måte ser ganske stygge ut. De blir som om man skulle ha tegnet streken i Paint hvis dere skjønner hva jeg mener. Konturene er ikke "smooth" eller noe. Ser temmelig dårlig ut. Det synes også å være et problem med hvite streker som kommer i bildet. Altså, ingen problemer med TV'en eller noe sånt for dette har jeg prøvd på to forskjellige TV'er, hver med sitt forskjellige merke (Samsung og Daewoo). Jeg spiller på en Samsung HD-TV (1366 x 768), med andre ord ikke full HD, selv om det ikke skal ha så merkbar forskjell. Har i tillegg en gullkantet HDMI-kabel jeg sender bildet gjennom. Hva jeg trodde var en mulig løsning var å gå inn på DISPLAY på SETTING'en og klikke bort innstillingen som tillot 1080i og kun kjøre på 720p, men dette viste seg å ikke være det som trengtes. Help anyone? (PS! Har en 60GB PS3 hvis det skulle ha noe å si) Endret 28. mai 2008 av Seinfeld Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Aliasing som dette kalles er et normalt "problem". Noen spill er det ingenting av dette, mens andre lider mer. På PC-er med gode grafikkort kan man kjøre anti aliasing opp i f.eks. 16x og da forsvinner veldig mange av disse kantete linjene. Du får rett å slett lære deg å leve med dette. Lenke til kommentar
Kuff1 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg har det samme på min TV. Spesielt ille er det på GTA4 og Gran Tourismo 5 Prolouge. Irriterende å se gameplay-videoer i HD der alt ser smooth og fint ut Lenke til kommentar
Seinfeld Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Selv om det ikke er direkte positivt er jeg på en måte lettet over at det ikke kun gjelder meg, og ja, jeg blir også skuffet når jeg sjekker trailere på gametrailers.com og andre sider hvor alt ser direkte lekkert ut mens det ikke er tilfelle i min egen stue! Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Dette er risting i bildet på grunn av den interne strømforsyninga som lager for mykje spenning inni konsollen, problemet er utelukka på xbox sidan den ikkje har intern PSU.. Right back atcha Urge.. frå spøk til alvor.. virker som dette blir utfordringa for utviklere i framtida på currentgen konsollane, for mykje AA spiser inni GPU minnet.. Endret 28. mai 2008 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Selv "løser" jeg problemet ved å sette innstillinger på selve TVen som smoother ut bildet litt. Har en egen profil for PS3-spill der skarphet er satt litt under standard. Dermed blir det ganske fint Men, enig i at PS3 burde hatt anti-aliasing. Er ikke dette "Next-gen" lissom? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg har det samme på min TV. Spesielt ille er det på GTA4 og Gran Tourismo 5 Prolouge.Irriterende å se gameplay-videoer i HD der alt ser smooth og fint ut Med 1080p i GT5p Ser jeg ikke noe særlig til manglende AA, men GTA4, COD4, Uncharted og Assassins creed kunne hatt godt av en runde AA. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Selv "løser" jeg problemet ved å sette innstillinger på selve TVen som smoother ut bildet litt. Har en egen profil for PS3-spill der skarphet er satt litt under standard. Dermed blir det ganske fint Men, enig i at PS3 burde hatt anti-aliasing. Er ikke dette "Next-gen" lissom? Vil tro det hjelper ja.. om en feks bruker dynamic instillingene som kommer med mange tver som standard så ser jo alt grusomt ut uansett hvor porno tv en har.. Både panasonic og samsung kommer hvertfall alltid med noen grusomme standardinstillinger Lenke til kommentar
MagicCheeseball Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Dette er risting i bildet på grunn av den interne strømforsyninga som lager for mykje spenning inni konsollen, problemet er utelukka på xbox sidan den ikkje har intern PSU.. Right back atcha Urge.. frå spøk til alvor.. virker som dette blir utfordringa for utviklere i framtida på currentgen konsollane, for mykje AA spiser inni GPU minnet.. Jeg hadde akkurat samme problemet på min xbox 360 Eneste gangen det ikke var sånn på min 360 var på grid demoen Endret 29. mai 2008 av MagicCheeseball Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Selv "løser" jeg problemet ved å sette innstillinger på selve TVen som smoother ut bildet litt. Har en egen profil for PS3-spill der skarphet er satt litt under standard. Dermed blir det ganske fint Men, enig i at PS3 burde hatt anti-aliasing. Er ikke dette "Next-gen" lissom? Vil tro det hjelper ja.. om en feks bruker dynamic instillingene som kommer med mange tver som standard så ser jo alt grusomt ut uansett hvor porno tv en har.. Både panasonic og samsung kommer hvertfall alltid med noen grusomme standardinstillinger Den funksjonen hadde jeg på min egen TV også. Philips. Problemet der var at det ikke var mulig å slå det av via den vanlige menyen slik det går an på Panasonic og Samsung. Selv måtte jeg ta kontakt med en service-mann for å finne ut hva jeg skulle gjøre i servicemenyen for å ta det bort. Måtte endre en verdi fra 23 til 7 eller noe sånt. Ble bra ihvertfall virker som dette blir utfordringa for utviklere i framtida på currentgen konsollane, for mykje AA spiser inni GPU minnet.. Greit nok at AA spiser mye minne men dette er jo noe alle har visst om i mange mange år. Derfor burde jo Sony ha tatt høyde for det og bygget inn mer GPU-minne! Det burde aldri vært en issue i utgangspunktet. Endret 29. mai 2008 av Kenny Bones Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 meir minne, høgare pris...alt går te helvete.. trur det gjelder å finne ein magisk grense...256mb var nok den på ps3.. tru det eller ei men xbox 360 var ikkje meint å ha meir enn 256mb minne totalt, men Epic (gears of war gutta) sa att det holdt ikkje til gears of war..so putta dei inn 256mb til.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Noe Sony også burde gjort.. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 meir minne, høgare pris...alt går te helvete.. trur det gjelder å finne ein magisk grense...256mb var nok den på ps3.. tru det eller ei men xbox 360 var ikkje meint å ha meir enn 256mb minne totalt, men Epic (gears of war gutta) sa att det holdt ikkje til gears of war..so putta dei inn 256mb til.. Nå er det også viktig å få frem at det er ikke dedikert 512mb minne til grafikk kortet i 360, det er delt med CPUen, noe som praktisk talt ikke gir stort mer en 256, men det gjør det litt mer fleksibelt. Nå skal det og sies at det samme kunne blitt gjort på PS3, hvis ikke de hadde puttet et superraskt minne sammen med Cell prosessoren. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Men uansett så må det vel være mer minne til for å bruke høyoppløslige teksturer i spill? Uansett hvor raskt minnet er? Akkurat dette er lissom det jeg ikke jeg forstår bak tankegangen til Sony. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 meir minne, høgare pris...alt går te helvete.. trur det gjelder å finne ein magisk grense...256mb var nok den på ps3.. tru det eller ei men xbox 360 var ikkje meint å ha meir enn 256mb minne totalt, men Epic (gears of war gutta) sa att det holdt ikkje til gears of war..so putta dei inn 256mb til.. Nå er det også viktig å få frem at det er ikke dedikert 512mb minne til grafikk kortet i 360, det er delt med CPUen, noe som praktisk talt ikke gir stort mer en 256, men det gjør det litt mer fleksibelt. Nå skal det og sies at det samme kunne blitt gjort på PS3, hvis ikke de hadde puttet et superraskt minne sammen med Cell prosessoren. nettopp dette som gir x360 ein fordel..mykje meir fleksibelt kva angår minnefordeling i ulike settinger.. ps3 har kun 256mb om den vil det eller ei..x360 kan bruke 400mb om det trengs så langt det let seg gjere.. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) RSX kan låne fra XDR minnet. Det er heller ikke kun minne kapasitet AA legger beslag på, men også minnebåndbredde og det er ikke rent lite ytelse man kan miste her. Endret 30. mai 2008 av MistaPi Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Men uansett så ser det jo ut som at multiplatform-spill ser ut til å ha høyere oppløsning på textures på 360-versjonen enn ps3. Akkurat dette må jo nesten bety noe. ? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Tror de ørsmåe forskjellene i tekstur oppløsning man kan se på noen spill er grunnet ps3 os'et som tar en del mer plass. Ellers i multiplattform spill somn GTAIV så er det ingen forskjeller i teksturer e.l. Og det er vel ingen som tror at det spillet kun bruker 256 mb minne? Sjekk også ut Uncharted for å se hvor mange høyoppløsningsteksturer man klarer å putte i ett spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå