isbit Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) FN har omformulert ytringsfriheten slik at det nå ikke er lov til å si hva man vil om religion. Vil dette få konsekvenser for hva som er tillatt å skrive her på forumet? http://www.iheu.org/node/3123 Endret 28. mai 2008 av isbit Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) FN har omformulert ytringsfriheten slik at det nå ikke er lov til å si hva man vil om religion. Vil dette få konsekvenser for hva som er tillatt å skrive her på forumet? http://www.iheu.org/node/3123 Sånn jeg ser det er dette med ytringsfrihet fremdelles bestå her i landet da det er nedfelt i norsk lov.... men hvor lenge er vanskelig å si når muslimene overtar mer og mer i det politiske landskapet her hjemme og de fleste av dem er jo ikke glade i noen kritikk... En trist dag for verden og for FN, som for lenge siden har utspilt sin rolle.... Det er tydelig at muslimene med dette vil bringe all kritikk av galskapen de bedriver til taushet ved hjelp av FN, en organisasjon som er, har vært og kommer til å forbli en nikke-dokke klubb av de helt store og som ikke lenger evner å bevare de verdiene de skulle fronte når de laget FN i 1948... Jeg tror at vi som nasjon må ut av FN med en gang. Vi kan IKKE tillate at det ikke skal reises kritikk og spørsmål ved religion, da er vi tilbake i middel alderen igjen fortere enn vi kan si ballong tyggegummi!! Bare se på det siste tiltaket til katolikkene, Djevle utdrivere, så skjønner du hvor dette bærer hen!! Helt utrolig at den vestelige verden bare står og ser på dette!!! Men det er vel det en har igjen når USA er så hyperkristne som de er! Mange der ønsker sikkert det samme, at de skal være utelatt all kritikk og spørsmål angående tro.... Phøyyy for en gjeng! Håper det går opp for folk hva dette vil si i det lange løp.... At det ikke lenger er lov å kritisere og si i mot gærninger som vil true overtro på folk.... grøss.... Vi er på vei inn i en ny middelalder, der prester styrer med overtro og udokumenterte dogmer.... Fant dette om saken på norsk: http://www.human.no/templates/Page____7653.aspx Endret 28. mai 2008 av RWS Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det skremmer meg at mediene er så fraværende i særdeles viktige saker som denne. Man kan ikke lese noe om dette så vidt meg bekjent, og slik var det også med EU-direktivet om overvåkning. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Det skremmer meg at mediene er så fraværende i særdeles viktige saker som denne. Man kan ikke lese noe om dette så vidt meg bekjent, og slik var det også med EU-direktivet om overvåkning. ... mye vktigere at øyvind blunk og guri skanche går fra hverandre vet du... DET er det ihvertfall lov å ytre noe om, selv om det kun angår de to som faktisk går fra hverandre.... sukk... Endret 28. mai 2008 av RWS Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) ... mye vktigere at øyvind blunk og guri skanche går fra hverandre vet du... DET er det ihvertfall lov å ytre noe om, selv om det kun angår de to som faktisk går fra hverandre.... sukk... Det sier en hel del om nivået til journalistikken. Helt oppriktig fryser jeg på ryggen av slike vendinger. Endret 28. mai 2008 av Totentanz Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Ungkaren er nok viktigere, ja. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Herregud. Jeg er veldig skuffet! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Faen heller. Ble jævlig skuffa nå. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 The UN Special Rapporteur on Freedom of Expression will now be required to report on the “abuse” of this most cherished freedom by anyone who, for example, dares speak out against Sharia laws that require women to be stoned to death for adultery or young men to be hanged for being gay, or against the marriage of girls as young as nine, as in Iran. Hvor gjennomtenkt var dette, FN? Lenke til kommentar
yssi83 Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Jeg blir så lei av religiøse som prøver med alle tilgjengelige midler å kneble mennesker som kritiserer dem. Jeg ble rett og slett trist nå. Må jobbe opp litt mot til å lese hele artikkelen. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 men hvor lenge er vanskelig å si når muslimene overtar mer og mer i det politiske landskapet her hjemme Ja man ser hvordan det kan gå. I USA risikerer de jo nå å få en neger som president. Er vel ikke lenge før vi kan havne i samme uløkka her i landet Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 Ja man ser hvordan det kan gå. I USA risikerer de jo nå å få en neger som president. Er vel ikke lenge før vi kan havne i samme uløkka her i landet Ser du virkelig ikke forskjell på å være anti-Islam og å være rasist? Lenke til kommentar
Totentanz Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Hvor gjennomtenkt var dette, FN? Leste jeg ikke at det satt mennesker med tunge islamske verv i denne del av organisasjonen? Dette kan, for alt jeg vet, få betydlige konsekvenser for ytringsfriheten, men ennå er det vel vanskelig å si konkret hvilken form dette vil ta. Mer lesestoff om tema, noen? Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Ser du virkelig ikke forskjell på å være anti-Islam og å være rasist? Jo da, som innbitt antikristen så er jeg jo like hatsk mot kritthvite kristne som negroide kristne. Jeg påpekte kun at det er trolig utsagnet medførte riktighet. De man importerer (i USA sitt tilfelle: negere, i Norge: muslimer) kan etter en tid ende opp som nasjonens overhode. Er vel ikke rasistisk å si det vel. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 I used to wonder what States who felt it necessary to kill people because they change their religion thought they were doing in the Human Rights Council. Now I know. Skal kanskje være forsiktig med å rope religiøs konspirasjon, men akkurat nå er det vanskelig å la være. Lenke til kommentar
isbit Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 En av arabisk avstamning må gjerne bli statsminister i Norge for min del. Men ikke en muslim! Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Vil dette si at det faktisk vil bli straffbart å kritisere andres religioner? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Æsj, det er da bare å snakke i vei. Man er ikke nødt til å forandre atferd bare fordi noen et eller annet sted lager en regel. Lenke til kommentar
Androish Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Dette er en trist dag for FN. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå