Überadri Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som kan lage en RewriteRule som gjør om www/foo/bar/osv til www/index.php/foo/bar/osv ? Jeg prøver med RewriteRule www/[.]* www/index.php/$1 men det funker ikke (påstår ikke at det skulle funka ). Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 RewriteRule www/(.*) www/index.php/$1 Lenke til kommentar
lassejl Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Slenger meg på denne her jeg og. Skal rewrite host.com/index.php?id=<id-en> til bare "id-en". Prøvde noe alle den forrige men ser ikke ut til å funke. RewriteEngine on RewriteRule /index.php?id=(.*) /$1 Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) RewriteRule www/(.*) www/index.php/$1 Gir ikke den 99% det samme som min regel? Den ga dessverre like dårlig ressultat som min; 500 Internal Server Error EDIT: Dobbelpost Endret 26. mai 2008 av Überadri Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Kodene mine jeg brukte på en tutorialside: <IfModule mod_rewrite.c> RewriteEngine on RewriteBase / # Vanlig omgjøring: eks: /tutorial/ RewriteRule ^([^/.]+)/?$ /index.php?side=$1 # Tutorial omgjøring: eks: /tutorial/php/ RewriteRule ^tutorial/([^/\.]+)/?$ ?side=$1 [L] # Tutorial id: eks: /tutorial/php/id/ RewriteRule ^tutorial/([a-zA-Z0-9]+)/([0-9]+)/?$ ?side=$1&id=$2 </IfModule> Og det fungerte bra - Så vidt jeg skjønner så er $1, $2 osv.. antallet på hvor mange mapper du skal ha. Endret 26. mai 2008 av php_user Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Det er vel for linker på formen foo?=bar. Det hjelper kanskje lassejl, men funker ikke for meg ... Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) RewriteRule www/(.*) www/index.php/$1 Gir ikke den 99% det samme som min regel? Når det gjelder regulære uttrykk skal det ikke mye til for å forandre betydningen helt. Prøv denne: RewriteRule ^www/(.+)$ www/index.php/$1 Endret 27. mai 2008 av Lokaltog Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 28. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Takk, men den ga også Internal Server error EDIT: Er det noen annen måte å fikse linker på formen www.example.com/foo/bar/osv ? Har de som nevnt allerede på formen www.example.com/index.php/foo/bar/osv (skal ikke ha mapper som heter foo og bar, det er variabler) Endret 28. mai 2008 av Überadri Lenke til kommentar
pulse Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg bruker denne: .htaccess RewriteEngine On RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d RewriteRule ^(.*)$ /index.php/$1 [L] Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Den funker! Takker. Sjekker den om det er en fil som requestes før den omskriver ellerno? Den gir meg nemlig tilgang til mapper. Men nå funker ikke phpkoden min som skal fange opp variablene i urlen lenger! Koden min er: $url = explode("/", $_SERVER['PATH_INFO']); if (count($url)-1 > 1) { echo 'Url-variabler: '.$_SERVER['PATH_INFO']; echo '<br />Antall: '; echo count($url)-1; echo "<hr>"; for ($tall = 1; $tall < count($url); $tall++) { echo $tall.'. '.$url[$tall].'<br />'; } } else { echo "Ingen url-variabler"; } $url er tom. Resultatet er "Ingen url-variabler". Hvordan ken jeg få det til å funke med pulses Mod Rewrite? Lenke til kommentar
pulse Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 $url er tom. Resultatet er "Ingen url-variabler".Hvordan ken jeg få det til å funke med pulses Mod Rewrite? if (isset($_SERVER['PATH_INFO'])) { $url = htmlentities(trim($_SERVER['PATH_INFO'], "/")); if ($url != '') $url = explode('/', $url); else $url[0] = 'index'; } else $url[0] = 'index'; Noe slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå