Gå til innhold

Bestillt sprettert fra dealextreme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg bestillte en sprettert fra dealextreme uten å tenke på at det var ulovlig.

Så er det stor sjanse for at den blir stanset i tollen?

Den kostet under 200 så må ikke betale moms.

Burde jeg kanselere bestillingen?'

Burde jeg legge til slik GIFT merke på pakken?

 

Ikke stor sjans for at den blir stoppet i tolla, men tolla tar stikk prøver så du kan jo ha veldig uflaks da :p

 

Men jeg ville ikke kanselert bestillingen ;)

Lenke til kommentar

Men skulle det bli noe stress utav det, er det kraftig bot eller bare konfiskering av vare?

Det står vel bare et nummer på pakken eller står det at den inneholder en sprettert? for da blir den jo meget lett å oppdage.

Hjelper det å si at jeg skal bruke den til blinkskyting eller paintball?

Fy søren så merkelig at man kan kjøpe et luftgevær som skyter kuler i over lydmuren, men en sprettert blir sett på som et alvorlig voldsting.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Nei tollen er jo i Norge, eller jeg vet ikke sikkert da, men vil tro det.

 

 

AVVIK I PRODUKSJONEN

Årsak: Antatt tollpliktig

ANKOMMET MOTTAKERLANDET

 

Edit: googlet litt nå og fant ut at jeg hadde fått brev om at jeg må betale toll hvis den hadde blitt stoppet i tollen. Det kan jo være at Dealextreme har merket den med gift og derfor tror dem at pakken har en verdi på mer enn 200. Sender dem isåfall en falsk kvittering.

Endret av maxxi
Lenke til kommentar

Skikkelige spretterter kan gjøre arvorlige skader ja. Er jo en grunn til at det er ulovlig å importere spretterter til Norge. Uansett om du skulle fått den uoppdaget gjennom tollen risikerer du jo å få en bot på 4000, om politiet ser deg med den, om vi skal tro brukeren lenger oppe. Jeg ville nok vurdert å kanselere bestillingen. Spesielt siden det å importere denne varen bryter med lovverket for import av våpen. Sprettert faller inn under våpen i reglementet for import ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hadde det ikke vært for lover&regler hadde jeg anskaffet M4A1 Carbine, med lyddemper, rødpunktsikte og tofot, samt 20 ,000 kuler på rappen! :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...