dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Hei Jeg bestillte en sprettert fra dealextreme uten å tenke på at det var ulovlig. Så er det stor sjanse for at den blir stanset i tollen? Den kostet under 200 så må ikke betale moms. Burde jeg kanselere bestillingen?' Endret 26. mai 2008 av maxxi Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 HeiJeg bestillte en sprettert fra dealextreme uten å tenke på at det var ulovlig. Så er det stor sjanse for at den blir stanset i tollen? Den kostet under 200 så må ikke betale moms. Burde jeg kanselere bestillingen?' Burde jeg legge til slik GIFT merke på pakken? Ikke stor sjans for at den blir stoppet i tolla, men tolla tar stikk prøver så du kan jo ha veldig uflaks da Men jeg ville ikke kanselert bestillingen Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Men skulle det bli noe stress utav det, er det kraftig bot eller bare konfiskering av vare? Det står vel bare et nummer på pakken eller står det at den inneholder en sprettert? for da blir den jo meget lett å oppdage. Hjelper det å si at jeg skal bruke den til blinkskyting eller paintball? Fy søren så merkelig at man kan kjøpe et luftgevær som skyter kuler i over lydmuren, men en sprettert blir sett på som et alvorlig voldsting. Endret 26. mai 2008 av maxxi Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tror det hjelper lite å si at du skal bruke den til blinkskyting eller paintball. Er det ulovlig i Norge, så gjør de neppe unntak. Skal du bruke den til paintball, så hvorfor ikke bare kjøpe paintball-gevær? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nei jeg skal ikke bruke den til paintball, å paintballgevær er dyrt. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 ER SPRETTERTER ULOVELIG!? Hvorfor det? Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Ikke spør meg. Får bøter på opp til 4000 hvis man har en på seg. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hva med bare å lage en hvis det skulle være et problem? Halve morroa med sprettert er jo bruke den etter flere timer med kniven mot en trepinne. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Blir langt ifra like god å skikkelig strikk er vanskelig å få tak i. Men har jeg forstått riktig med at det er liten sjanse for at den blir stoppet og at det er liten sjanse for at det blir noe stress utav det? Dette er det jeg vil ha svar på. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Nærmer seg deadline her, noen som har erfaringer med å bestille slike alvorlige voldsgjenstander fra utlandet? Finner ikke tollerene lett ut at den inneholder en sprettert når det står utpå pakken hva den inneholder? Eller leser dem ikke på hver pakke? Lenke til kommentar
varmit Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Tja, tipper det mest alvorlige som trolig vil skje er at de konfiskerer den. Det finnes ikke logikk i slike situasjoner lenger. Punktum. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 Nå er den kommet til Norge, men det står antatt tollpliktig på pakkesporingen. Er det bare meg eller kommer dette på alle pakker? Jeg har kjøpt flere ting der det har kommet antatt tollpliktig, men allikevel har ikke varen blitt tollet. Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis den har kommet hjem så kom den jo gjennom tollen Får brev hvis den er blitt tolla og du må betale no.. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2008 (endret) Nei tollen er jo i Norge, eller jeg vet ikke sikkert da, men vil tro det. AVVIK I PRODUKSJONEN Årsak: Antatt tollpliktig ANKOMMET MOTTAKERLANDET Edit: googlet litt nå og fant ut at jeg hadde fått brev om at jeg må betale toll hvis den hadde blitt stoppet i tollen. Det kan jo være at Dealextreme har merket den med gift og derfor tror dem at pakken har en verdi på mer enn 200. Sender dem isåfall en falsk kvittering. Endret 1. juni 2008 av maxxi Lenke til kommentar
langkaas Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Å så du har ikke fått spretterten ennå? Du har bare fått brev at den har kommet i tolla? Eller? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Dum eller? Sprettert er ulovlig pga det kan gjøre hinsides mye skade? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Skikkelige spretterter kan gjøre arvorlige skader ja. Er jo en grunn til at det er ulovlig å importere spretterter til Norge. Uansett om du skulle fått den uoppdaget gjennom tollen risikerer du jo å få en bot på 4000, om politiet ser deg med den, om vi skal tro brukeren lenger oppe. Jeg ville nok vurdert å kanselere bestillingen. Spesielt siden det å importere denne varen bryter med lovverket for import av våpen. Sprettert faller inn under våpen i reglementet for import ja. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 9. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2008 Joda, men spretterten er på plass og jeg bruker den bare til blinkskyting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hadde det ikke vært for lover®ler hadde jeg anskaffet M4A1 Carbine, med lyddemper, rødpunktsikte og tofot, samt 20 ,000 kuler på rappen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå