Mr. Bojangles Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei La nylig inn Ubuntu 8.04, men har et problem: jeg får ikke lyd i enkelte programmer. F.eks. i Firefox. Det er ingen problem å spille musikk i det medfølgende musikkprogrammet. Har også lagt inn ubuntu restricted extras ... så alt av codecs burde jo være på plass. Lurer også på om det finnes en messenger mer lik MSN Messenger, liker ikke Pidgin. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) emesene ligner svært på Live Messenger. Lydproblemet skyldes mest sannsynlig Adobe Flash, hvis du kjører 32bit anbefaler jeg deg å installere den nyeste betaen av Adobe Flash Player 10. Endret 25. mai 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
t_k Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 aMSN funker bra! Hmmm. Kanskje det er den Flash buggen? Er det kun Flash ting du ikke får lyd av, eller er det også i Mplayer plugin? Feks på NRKTV. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 aMSN funker bra! Er så utrolig lei av at aMSN skal se så sinnsvakt stygt ut. Funksjonaliteten er på topp, men når alle versjonene jeg har prøvd tilogmed mangler noe å så grunnleggende som antialiaserte fonter så får den stryk hos meg :s Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Har fåreløpig bare fått testet .swf-filer, altså Adobe Flash ... YouTube og slikt. Skal prøve å legge inn den siste versjonen. Takker. Takker til begge for svar ang. MSN. Skal teste litt. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Den ser usedvanlig bra ut på KDE 4 av en merkelig grunn (derfor jeg alltid anbefaler den) Jeg har sett den på andre distro'er, og der ser den forferdelig ut. Har ikke peiling på hvorfor. Edit. Glem det. Jeg sitter på 1280*800 på laptoppen, og der spiller det ikke noe rolle. Endret 25. mai 2008 av t_k Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Fungerte heller ikke med oppdatert Flash-spiller. :/ Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Har samme problem som trådstarter og det fungerte ikke med oppdatering av Flash spiller til meg heller. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg hadde problem med lyd i Totem, løste det ved å kjøre "killall pulseaudio". Skader ikke å prøve. Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg hadde problem med lyd i Totem, løste det ved å kjøre "killall pulseaudio". Skader ikke å prøve. Takk for tips, men dessverre så fungerte ikke det heller. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 (endret) Adobe sin flash-plugin mangler en avhengighet når den installeres. Kjør denne kommandoen, og alt blir fint: sudo aptitude install libflashsupport Endret 6. juni 2008 av _Ferrari_ Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 6. juni 2008 Del Skrevet 6. juni 2008 Jeg har også merket meg dette med forsvinnende lyd til tider. Til slutt fant jeg ut at jeg rett og slett ikke kunne spille lyd i både firefox (youtube feks) og Rhytmbox samtidig. Hvis jeg startet Rhytmbox først og spilte av en mp3 så funket ikke lyden i firefox. Hvis jeg derimot åpnet firefox FØRST og så tok opp rhytmbox så funket ikke lyden der. Ganske irriterende å måtte lukke hele musikkprogrammet for å spille av en låt på songza.com mens man har fest og så måtte lukket firefox og så ta opp musikkprogrammet igjen. Noen som vet hvordan man fikser det her? Kan ikke huske det var sånn i 7.10 før jeg oppgraderte... Lenke til kommentar
kommers Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Har du prøvd å bytte lyd-plugin og se om det blir noen forskjell? System->Preferences->Multimedia System Selector Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Jeg har også merket meg dette med forsvinnende lyd til tider. Til slutt fant jeg ut at jeg rett og slett ikke kunne spille lyd i både firefox (youtube feks) og Rhytmbox samtidig. Hvis jeg startet Rhytmbox først og spilte av en mp3 så funket ikke lyden i firefox. Hvis jeg derimot åpnet firefox FØRST og så tok opp rhytmbox så funket ikke lyden der. Ganske irriterende å måtte lukke hele musikkprogrammet for å spille av en låt på songza.com mens man har fest og så måtte lukket firefox og så ta opp musikkprogrammet igjen. Noen som vet hvordan man fikser det her? Kan ikke huske det var sånn i 7.10 før jeg oppgraderte... hadde samme problem på den gamle datan . Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Har samme problem som tacomodo. Noen som kan hjelpe? Edit: Installerte Flash Player 10 i går, og nå fungerer lyd i Flash (f.eks. YouTube) og Rhythmbox samtidig, men ikke VLC. Endret 18. oktober 2008 av Bozzeye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå