Gå til innhold

Hvilken klasse spiller du som i AoC?

Velg ett av alternativene.  

588 stemmer

1. 1. Spiller du som flere klasser, velg den du spiller mest som.

• Assassin
      51
    • Barbarian
      68
    • Bear Shaman
      50
    • Conqueror
      63
    • Dark Templar
      48
    • Demonologist
      36
    • Guardian
      59
    • Herald of Xotli
      51
    • Necromancer
      21
    • Priest of Mitra
      51
    • Ranger
      55
    • Tempest of Set
      35

Anbefalte innlegg

Hva?

Dette er en oppfølgertråd til den opprinnelige avstemningen, som var litt utdatert i henhold til hvilke klasser man kunne velge mellom.

Hensikt

Etter hvert får man et overblikk og en pekepinn over hvilke klasser som er mest populære. Med denne kunnskapen kan man eventuelt velge med omhu hva man har lyst til å være når man skal begynne å spille eller starte en ny karakter.

Beskrivelse av klassene

Det er fire arketyper med tre klasser i hver: Mage, Priest, Rogue og Soldier.

Mage

Magikere som spesialiserer seg på å gjøre skade. De kan ikke bære rustning og er derfor sårbare for fysiske angrep, men har til gjengjeld en rekke magiske kort i ermene.

Demonologist

Mektige magikere med kontroll over ild og elektrisitet. De kan mane frem demoner til å slåss for seg og kaste såkalte "buffs", forsterkende eller svekkende effekter av ulike slag, på andre.

Herald of Xotli

En slags hybrid mellom soldat og magiker, med spesialiteten å kunne transformere seg om til en mektig demonisk skikkelse.

Necromancer

Maner frem og kontrollerer vandøde skapninger, kan forårsake mye skade på sine fiender over tid og bytte helse mot magi i sin svarte heksekunst.

Priest

Prestene er ikke bare vanlige medisinmenn og feltleger (som forøvrig er vitalt nok i seg selv), de kan også dra kraft fra sine guder til å hjelpe til i kampens hete.

Bear Shaman

Druidisk hybrid mellom kampmaskin og feltlege, disse sjamanene kan tilkalle bjørnens ånd til hjelp for seg og sine på slagmarkene.

Priest of Mitra

Den stereotype presteskikkelsen, både leger og kan skape skade med sin hellige kraft. De mest kraftige feltlegene i spillet.

Tempest of Set

Presteklassen som er forbehold stygiere. Spesialisering innen heling, forgiftning og skade på flere samtidig.

Rogue

De smidigste og slueste krigerne som er ment å skape mest mulig skade i kamp.

Assassin

Den dødeligste klassen av de alle, rask og effektiv. Til gjengjeld har de ikke god rustning, noe som gjør dem sårbare overfor motangrep.

Barbarian

Sterke, aggressive og totalt nådesløse krigere. Kombinasjonen av styrke og smidighet gjør barbarene til en fortreffelig kampmaskin.

Ranger

Bueskyttere med den klare fordelen å angripe fiender fra avstand.

Soldier

Soldater er selve karosseriet i en velfungerende hær. Uten noen til å ta imot all julingen, ville de lettere rustede krigerne ha bukket under for lengst.

Conqueror

Ofte å se fremst i rekkene med en krigsånd som skaper god moral. Deres offensive natur gjør dem til et godt supplement til de mer defensive guardians.

Dark Templar

Fusjonen av mørk magi og soldat gjør denne klassen allsidig, med valg av å gjøre skade, motta juling og være en nødheler.

Guardian

Bautaen i en hær, ingen tåler mer juling eller er mer disiplinerte i møtet med fienden som disse. De kan også svare for seg, med angrep som svir på pungen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er dark templar og er fornøyd med det. Ser ikke så mange av dem som man ser at conq guar og barb.

Vil nok starte med en necromancer fordi dte er få av den og sikkert litt krevende å få til.

Har også en barb alt som jeg venter en stund med før jeg gjør no. Lagde bare for å save navnet

Endret av Danielen
Lenke til kommentar
Blir enten necromancer eller demonologist på meg.

Hvem gjør mest damage?

Jeg ville gått for Necro for jeg testet demo til 20 og de var ikke spesielt artige, peten var helt ræva! og kun 3 spells funker bra.

Men de har mange gode self buffs og har helt grei dps.

men prøv å se ha du syns er best :D

Lenke til kommentar

Valgte Bear Shaman jeg, og fy f*** jeg har ikke hatt det så morrsomt med en healer noen gang i noe som helst spill, spiller nå på CROM og er lvl 33, blir invited til grupper hele tiden, bare spør på ooc kanalen om noen treneger en healer og invites popper opp på skjermensom pengen ruller inn på kontoen til funcom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...