abraxa Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei, Jeg handlet et rimelig kamera på ebay som viste seg å ikke være helt i henhold til beskrivelsen, så jeg har avtalt med selger at jeg sender det tilbake og får et annet i retur. Kamera ble sendt i posten, og jeg betalte for forenklet tollbehandling da jeg hentet det på postkontoret. Spørsmålet er hvordan jeg kan unngå å betale toll på nytt når erstatningskameraet kommer? For ordens skyld så har jeg kvitteringen fra første runde. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) Det eneste er vel å få sender til å skrive på pakka,erstatnings/reprasjonsvare og håpe at transportør ikke krever mva,hvis du ikke har vært i kontakt med tollvesnet først da for å deklarere hva du skal gjøre. kanskje det går å få sender til og skrive på fraktpapirene,nytt kamera "pris"- retur gammel kamera minus "pris" og se om dem aksepterer det.Så kan du betale mva av eventuelt mellomlegg. men det kan bli vanskelig og bevise at du faktisk har sendt det gamle kamera tilbake. Men du burde kontakte dem fortest mulig,er veldig vanskelig i etterkant og få tilbakeført mva. Endret 26. mai 2008 av Nautica Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Dette kan du ordne på postkontoret. Jeg gjorde det samme i forrige uke med en strømforsyning som skar seg. Husk å fylle ut tolldeklarasjon (det glemte jeg, og fikk det sendt fra Posten - pakken kan ikke sendes uten) Ta vare på kopiene. Litt usikker på hvordan fortsettelsen foregår, men tror avsender skriver en tilsvarenede tolldeklarering - så bør det gå greit. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 Takk for tips, da prøver jeg å få gjort det hos posten. Lenke til kommentar
arela Skrevet 9. juni 2008 Del Skrevet 9. juni 2008 Oppdatering - da fikk jeg ny strømmforsyning fra Nederland. Alt gikk som det skulle, papirene var i orden, så den gikk gjennom tollen uten moms eller annen heftelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå