Epp Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei Min gamle maskin som jeg nettopp kjøpte nytt minne og ekstra IDE harddisk til har fått et problem med strømforsyningen. Vifta på strømforsyninga går ikke rundt lenger. Så maskinen slo seg av da CPUen gikk over 85C. Nå venter jeg også et bedre skjermkort (de gamle sliter med 1400x900) så jeg trenger rundt 500W strømforsyning. Problemet er at jeg ikke finner ut om jeg kan bruke de strømforsyningene som selges nå til IDE. Jeg ser at de har PCI-E og SATA kontakter. Jeg har ATX kort med AGP og 3 IDE harddisker. Fins det eventuelt overganger for SATA til IDE? På forhånd takk Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Med IDE tenker du på standard 4-pins kontakt som denne: Samtlige strømforsyninger kommer med slike kontakter. De har ofte navn som 4-pin Molex 4-pin intern strøm Endret 24. mai 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Epp Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 Med IDE tenker du på standard 4-pins kontakt som denne:... De har ofte navn som 4-pin Molex 4-pin intern strøm Ja Takker!!! Jeg visste ikke at de het det. Det hjalp betraktelig. Nå må jeg finne en som støyer lite. Tar gjerne imot tips... Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Her kan du finne en liste over PSU-er testet av hw.no http://www.hardware.no/tester/?catId=36 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå