ZeLoo Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei alle. Jeg har nå tenkt å kjøpe meg en data som helst må kunne kjøre AoC flytende på max;) Jeg har erfaring med å montere maskiner fra før, men har ikke greid å henge med på utviklingen av komponenter. så derfor håper jeg at det er noen her inne som kan hjelpe meg med dette. så spm er: skal jeg bygge selv eller kjøpe en kofig. pakke fra komplett? Mener dere jeg skla kjøre vista 64 bits eller xp? På forrhånd takk for all hjelp. håper det går ann å få en maskin som kan kjøre dette glatt på max til under 10K Lenke til kommentar
Eirichr Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Mener dere jeg skla kjøre vista 64 bits eller xp? Hvis best mulig grafikk på AoC er viktigst, og du skal spille AoC for en lengre tid så vil jeg gått for Vista. Siden de skal etterhvert lag en dx10 basert grafikk, eller med muligheter for det. http://www.gamer.no/artikler/conan_uten_directx_10/51919 Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Oki takk. da var den saken biff;) Men så er det denne PC-en da. noen som har noen forslag på den? og så kommer et av de mest spurte spørsmål. duo eller quad? hva er bes på conan av de? Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Det spørs om du skal overklokke eller ikke. Har du planer om å klokke? Skal du ikke klokke burde du kanskje gå for duo, E8400. Skal du klokke kan Quad være best. Endret 25. mai 2008 av Redneck Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Oveklokking ja. hmmm. vel jeg har ingen erfaring med dette fra før. så vet ikke om det er i planene nei men det er klart. er det lett og klokke så har jeg jo sett at folk klokker quadene sine til 3.0ghz med standard vifte her inne. Men i utgangspunktet så tror jeg ikke jeg vil klokke med mindre noen er flinke til å overtale meg Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hei igjen til alle. Da har jeg satt sammen en pc som jeg gjerne vil ha komentarer på. Bare ha i bakhodet at jeg ønsker å kjøre AoC så hardcore som mulig, men er ellers ikke noe gamer. kun AoC Cpu INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz Hovedkort GIGABYTE Gigabyte GA-P35-DS3R, P35, Socket-775 Minne CORSAIR TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB HD WESTERN DIGITAL CAVIAR GP 500GB SATA2 7200RPM 16MB Kabinet COOLERMASTER Mystique 631, Sølv Aluminium Psu CORSAIR Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin Skjermkort MSI VGA-Card nVidia 8800GTS 512MB PCI-E 2xDVI TV-Out HDTV Retail Håper jeg har klart å få noe riktig her da;) Og for all del. hvis noen har en billigere løsning så kom gjerne med innspill. for skal som sagt bare bruke den til Aoc, musikk og surfing;) Takker for alle svar Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Det ser jo fint ut det. Ville valgt Spinpoint T166 500GB fra Samsung ettersom du sparer en 100-lapp ca. Den er like god som WD-disken du har valgt. Du kan også spare noen få kroner på å velge grafikkort fra XFX også. Samme kortet bare med annet klistremerke på kjøleren og muligens litt annen bundle. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Oki. da er det gjort i min lille handlevogn Men det jeg lurer på er om jeg trenger en så kraftig pc eller om dette er det beste oppsettet for en AoC peiser? Vista Home premium 64bits? det er veien å gå det? Lenke til kommentar
BearThor Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg ville pøst på med et 9800gt kort. Har 8800GT 1024mb, det funker jo fint, men sliter av og til. Men så er fortsatt AOC litt ustabilt Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Tja, har han råd ville jeg også valgt et 9800GTX, men 8800GTS 512MB er også et veldig bra kort til prisen. 9800GTX er jo reelt bare et overklokket 8800GTS 512MB; Samme chip som sitter i kortene. Forskjellene ned til 8800GT er nok større. Jeg ville valgt Vista Home Premium 64-bit ja. Da får du utnyttet mer minne. Home Premium inneholder nok også de fleste funksjonene du får bruk for. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Har du DVD-brenner forresten, eller er det glemt? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Regner med at du kan strekke deg 300 kr lenge og velge dette kortet: http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:1967108 Yter bedre enn 8800 gtx og klarer aoc mer enn bra nok. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 hehehe her gikk jo bare prisene opp Ja jeg har dvd brenner. det siste kortet som ble linket så jo bra ut Sikkert feil plass å spørre om dette, men hvor mener dere det er best å handle fra og hvor de har deler på lager for en gang skyld. føler alle mangler noe.... Lenke til kommentar
CCola Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Oppsettet ser fint ut. Tror AoC kommer til å kjøre bra/fint på dette, og du kan etterhvert kjøpe enda et 8800GTS kort, slik at du får SLI. Da går det endel bedre. Har kjøpt akkurat de samme delene selv, utenom da jeg kjøpte 8800GT og 160GB harddisk. Good luck! Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hehehe her gikk jo bare prisene opp Ja jeg har dvd brenner. det siste kortet som ble linket så jo bra ut Sikkert feil plass å spørre om dette, men hvor mener dere det er best å handle fra og hvor de har deler på lager for en gang skyld. føler alle mangler noe.... Jeg satt og lekte meg litt med et oppsett igår, og lagde dette som er nogenlunde det samme som ditt. Hovedkortet og RAM er vel den eneste forskjellen. Her har Amentio alle varene på lager i følge dem selv. Men de tar forholdsvis mye penger for PSUen i forhold til billigste leverandør, så det kan kanskje være en idé å bestille den fra et annet sted? Ser CCola anbefaler deg SLI, men da er du nødt til å velge et HK som støtter dette, og det betyr på sin side nVidia chipset som er betydlig mer trøblete enn Intels. Jeg hadde i hvertfall latt være. Ett 9800GTX burde holde i massevis, særlig med tanke på at det EVGA-kortet du har fått forelsått er fabrikksoverklokket. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg satt og lekte meg litt med et oppsett igår, og lagde dette som er nogenlunde det samme som ditt. Hovedkortet og RAM er vel den eneste forskjellen. Her har Amentio alle varene på lager i følge dem selv. Men de tar forholdsvis mye penger for PSUen i forhold til billigste leverandør, så det kan kanskje være en idé å bestille den fra et annet sted? Det så jo ikke galt ut det jeg kom fram til rundt det samme hoe MEeTER.no men da valgte jeg det klokkede kortet og et billigere kabinett som fikk mye skryt. Ser CCola anbefaler deg SLI, men da er du nødt til å velge et HK som støtter dette, og det betyr på sin side nVidia chipset som er betydlig mer trøblete enn Intels. Jeg hadde i hvertfall latt være. Ett 9800GTX burde holde i massevis, særlig med tanke på at det EVGA-kortet du har fått forelsått er fabrikksoverklokket. Jeg har ikke tenkt SLI. jeg skal jo kun ha en pc til AoC så trenger ikke ta helt av Det står mellom et 9800gtx eller det klokkede kortet, men hva er best? jeg er ingen overklokker, så kommer ikke til å klokke skjermkortet uansett. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har tenkt å kjøpe en nesten lik pc som ZeLoo her, men trenger bare hovedkort,skjermkort,minne(ram) og cpu. Jeg vil ha det samme som du har valgt (tror jeg) men tror jeg går for 9800GTX, det jeg lurer på er om jeg trenger ny strømforsyning. Jeg har nå en Hiper 580W, tror 580w skal holde (?), men den har røket en gang og da fikk jeg ny pluss at mange andre klager på at den ryker etter 1-2år, tror dere jeg burde invistere i en ny strømforsyning også?? takker for svar, jeg gadd ikke lage en helt ny tråd ang. dette. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Hei c7Nn! Flott at folk faktisk vil bruke mitt oppset da:) Det med strømforsyninga ville jeg personlig være sikker på når jeg kjøpte ny pc. jeg har og en 580W i min gamle data, men vil bare bruke den gamle og. pluss at jeg vil at PC-en skal være 100% sånn at jeg slipper å bestille noen nye deler firdi jeg ville spare noen hundrelapper på noe så viktig;) Jeg mener hvertfall du burde kjøpe deg en ny en:) Lenke til kommentar
Zandreu Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det ville jeg gjort også. For å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
ZeLoo Skrevet 26. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2008 Men jeg lurer fortsatt på hva som er best av: 9800tgx superclocked eller 9800gtx 512 Bare husk at jeg kommer ikke til å klokke kortet mitt uansett siden jeg ikke kan det. vil det ikke være best å kjøpe det superclocked da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå