brback Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Noen som har erfaring med denne cpu-kjøleren, Zalman CNPS 7900 NT ? Bruker en selv, men sliter litt med den. Er det normalt å kunne vri på vifta slik at den endrer posisjon?(mens den er skrudd fast) Det trudde ikke jeg så skrudde fast alt jeg klarte når jeg skulle feste den, noe som medførte i at den ene skruen spratt opp av trykket, og det ene skruehullet ble ødelagt. Fikk heldigvis vridd festebraketten sånn at jeg kunne bruke de andre hulla. Ligger i snitt på 53 og 48 grader ved full load på de to kjernene jeg har, uten overklokking på en e8400 3.0ghz. Syntes dette virker litt høyt og lurer litt på 5grader forskjellen på kjernene også. Har allerede prøvd å reinstallere kjølern på ny, ved først å fjerne den gamle pastan, og så lagt på ny. Er det lang virketid før pastaen virker som den skal, eller er det bare jeg som er ræva på å beregne nok mengde? Mye fjas og spørsmål nå, men dette har plaget meg enormt. Alt av tilbakemelding settes utrolig pris på ! Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Hei, Det er normalt å kunne vri litt på den ja, det er sånn den er laget. Ikke tenk på det. Har ikke hatt noe problemer med festeopphenget, men hvis du føkker det og trenger nytt kan du kjøpe festeoppheng for Zalman Reserator på Microplex for 40kr, det passer fint. Det er ikke en spesielt god kjøler og ville ikke anbefalt den, jeg har bestilt ny på vei fra usa nå ^^ Kjølepastaen bør virke bra etter et par timer. Det er forresten vanlig med avvik i kjernetemperaturen, er bare sånn det er. "Slave" kjernen er som regel ca 5 grader kjøligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå