sygard Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Lagde en liten guide for passordløs oppstart hvis du har kryptert system i Ubuntu 8.04. Guide til passordløs oppstart med kryptert system i Ubuntu Enjoy NB: Du gjør disse operasjonene på eget ansvar, det er ikke mye som skal til for å kludre til systemet hvis du er usikker på hva du gjør. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hva er egentlig poenget med krypto om du kan starte systemet og få full tilgang?!? Lenke til kommentar
sygard Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Hva er egentlig poenget med krypto om du kan starte systemet og få full tilgang?!? Vel, ta ut USB sticken og systemet ditt er låst. Sletter du passordet (det du skriver inn hver gang), slik at nøkkelen på USB-sticken er eneste nøkkel, har du en veldig sikker kryptering. Skriv ut nøkkelen og gjem den et sted bare du vet (i tilfelle du mister USB sticken). Jeg holder på med en løsning der jeg har nøkkelen på mobilen - systemet(ene) henter da denne via bluetooth når de starter opp, med andre ord, må mobilen være i nærheten for at systemet skal starte opp. Hvis noen stjeler PC-en vil de ikke kunne få tilgang til mine filer (hvis de ikke stjeler mobilen i samme slengen da....) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå