sablabra Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk vite i går at jeg kommer opp i matematikk R1-eksamen... Ikke så aller verst det i grunn. Er det flere her som har kommet opp i det? Så vidt jeg skjønner er det første gangen det er R1-eksamen, og at det tidligere het 2MX? Uansett, jeg skulle gjerne sett noen tidligere eksamen og gjerne med løsningsforslag. Noen som har noen linker? Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...ype.aspx?id=205 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...ype.aspx?id=205 Takk for det. Finnes det noe løsningsforslag til den også? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Henger meg på her jeg og; skulle gjerne hatt løsningsforslag til Eksempeloppgave Matematikk R1 April 2007 Fant selv, lå gjemt på its learning: GetFile.aspx.pdf Endret 24. mai 2008 av Dassen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) Henger meg på her jeg og; skulle gjerne hatt løsningsforslag til Eksempeloppgave Matematikk R1 April 2007 Fant selv, lå gjemt på its learning: GetFile.aspx.pdf Takk for den. Har du funnet oppgavene også, eller bare løsningsforslag? Never mind, jeg fant den. Men hva i huleste er et terassepunkt? Det har aldri læreren min sagt noe om... Endret 24. mai 2008 av sablabra Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 (endret) I terassepunkt er det ikke noen negativ eller positiv endring i veksten. Punktet blir markert med null på fortegnslinja. Den deriverte er lik null i et terrassepunkt. Endret 24. mai 2008 av Demille Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2008 I terassepunkt er det ikke noen negativ eller positiv endring i veksten. Punktet blir markert med null på fortegnslinja. Den deriverte er lik null i et terrassepunkt. Og hva blir da forskjellen på et terassepunkt og et ekstremalpunkt? Synes det er rart at terassepunkt ikke er nevnt i det hele tatt i matteboka (Sigma R1), og læreren min har heller aldri sagt noe om det... Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 I terassepunkt er det ikke noen negativ eller positiv endring i veksten. Punktet blir markert med null på fortegnslinja. Den deriverte er lik null i et terrassepunkt. Ett toppunkt eller et bunnpunkt altså? (1T-elev) Lenke til kommentar
chainreaction Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg kom også opp i R1. Vi har fått de to heftene, den ene fra november og den andre fra april av mattelæreren vår. I tillegg finnes det massevis av gamle eksamens-, og vanskelige oppgaver på www.matematikk.net! Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 I terassepunkt er det ikke noen negativ eller positiv endring i veksten. Punktet blir markert med null på fortegnslinja. Den deriverte er lik null i et terrassepunkt. Ett toppunkt eller et bunnpunkt altså? (1T-elev) Nei.... F.eks en graf synker, for så og avta, for så og synke igjen. Terrassepunktet er der hvor den deriverte er lik null, der hvor grafen avtar!(kanskje litt vrient forklart??) (Litt unøyaktig, men) - Emit Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Og hva blir da forskjellen på et terassepunkt og et ekstremalpunkt? Synes det er rart at terassepunkt ikke er nevnt i det hele tatt i matteboka (Sigma R1), og læreren min har heller aldri sagt noe om det... Terassepunkt endrer ikke i veksten. Den er på en måte helt rett.. Står fint forklart i Matteboka vi har, som jeg forævrig ikke husker hva heter nå. Er ikke Sigma, men er Matte R1 bok. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 (endret) Sinus R1? Uansett, se på tegningen til Emit, så skjønner dere hva det er (de av dere som lurte på det). Utifta tegningen til Emit: Før terassepunktet er stigningstallet negativt. Så kommer terassepunktet hvor stigningstallet er 0. Deretter fortsetter grafen med negativt stigningstal. Endret 25. mai 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
Hashtægg Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Sinus R1? Oi, den heter ikke noe. Bare Matematikk R1. Aschehoug forlag. Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hørt att R1 tilsvarer 3mx? det er 2.klasse realfagsmatten om jeg ikke tar helt feil? greier ikke helt følge emd i det nye kunnskapsløftet Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hørt att R1 tilsvarer 3mx? det er 2.klasse realfagsmatten om jeg ikke tar helt feil? greier ikke helt følge emd i det nye kunnskapsløftet Ja, det er forskjøvet noe. VG1: 1T (1MX + litt 2MX) VG2: R1 (2MX + litt 3MX) VG3: R2 (3MX + rep/noe nytt?) Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 R2 inneholder noe nytt, bl. a. sfæriske koordinater (ikke euklidsk geometri) og differensialligninger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har 2MX-eksamen om et par dager. Er vel ganske likt den nye greia, men kapitlene trigonometri og integrasjon har vel ikke de som tar den nye matematikken? Lenke til kommentar
Potetgullmann1 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 hadde nesten vært mer logisk å lære alt av integrasjon med 3mx.. Lenke til kommentar
SJim Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Noen som har løsningsforslag til disse eksempeloppgavene? http://www.udir.no/upload/Eksamen_eksempel...atematikkR1.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå