Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i 3MX

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg ikke er eneste her som kom opp i 3mx til eksamen torsdag. Her kan vi diskutere å disputere hva enn vi mener er viktig å kunne. Eventuelt kan andre komme med tips og triks til eksamen!

selv gruer jeg meg forferdelig fordi jeg er dårlig i matte

Greit litt updates! (24. mai)

Claw64 har lagt ut eksamner med løsninsforslag som alle kan bryne seg på!

her er link

Ønsker fortsatt alle lykke til på torsdag. trenger det selv hvertfall :)

Edit: Update + rette opp flaue skriveleif

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, kom opp eg og :) Tipset mitt blir vel egentlig berre å øve på gamle eksamensoppgåver. Læraren vår har printa ut heile blekka frå Udir.no, så eg har masse å hengje fingra i. :) Blir vel og å øve på ting eg er dårleg på som til dømes sannsynsrekning og vektorar.

Lenke til kommentar

Ja jeg kom opp for fjerde året på rad. Begynner å bli kjedelig å komme opp i det samme hvert år, men matte er det klart beste faget mitt så det gjør ingenting;p

Som noen andre har nevnt her er nok det beste en kan gjøre å øve på gamle eksamensoppgaver, de er ofte veldig like fra år til år. Og man får en veldig god gjennomgang av stoffet om man regner nok oppgaver;)

Lenke til kommentar

Her er eit eksempel. Når du opnar .pdf fila lønner det seg å søkje etter "3mx" så slepp du å leite deg heilt blå etter oppgåvene :)

Edit: Opps.. No fann eg berre oppgåvene.. =) Skal leite litt vidare.

Edit2: Kan godt vere sant det du seier. Heldigvis har læraren min printa ut heile blekka med løsningsforslag til meg. Kor han fann dei veit eg ikkje. Eg kan jo alltids prøve å finne ut av det.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Her er eit eksempel. Når du opnar .pdf fila lønner det seg å søkje etter "3mx" så slepp du å leite deg heilt blå etter oppgåvene :)

Edit: Opps.. No fann eg berre oppgåvene.. =) Skal leite litt vidare.

Edit2: Kan godt vere sant det du seier. Heldigvis har læraren min printa ut heile blekka med løsningsforslag til meg. Kor han fann dei veit eg ikkje. Eg kan jo alltids prøve å finne ut av det.

Du hadde ikke hatt lyst til å dele dem med oss? :innocent:

Om du har en scanner f.eks?:)

Endret av Christian_
Lenke til kommentar

Sry mac :/ Det kjem til å ta ein dag å scanne inn alle sidene med vår scannar. Det ser ut som om han har funne løysningsforslaga på www.lokus.no. Men der treng du ein brukar som er "lærar" i 3MX. Om nokon er flinke til å hacke er vel saken smal :)

Edit: Da slapp vi å hacke då gutta. :p

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Lokus er rimelig kjekk. De slenger ut "forslag til heldags" i 3mx, og det har vist seg ved flere anledninger at det dukker opp "nøyaktig" de samme oppgavene, bare med forskjellige tall i selve eksamen. Må være en form for juks der! Haha.

Eksempler er sånne vektoroppgaver og periodiske funksjoner. Er nesten bankerz at det dukker opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...