Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av nytt skjermkort. et som får plass.

Anbefalte innlegg

Hei, siden mitt gammle skjermkort ikke lengre er kraftig nokk har jeg bestemt meg får å invistere i å kjøpe et nytt. men problemet er at jeg har shuttle og det medfører at det er meget dårlig med plass.

Jeg kommer derfor hit og håper på at jeg kan få litt hjelp til å finne et skermkort som passer i min pc.

Alt av spec ser dere i min signatur. Vil hest ha Nvidia, men siden jeg har shuttle kan jeg vel ikke være kresen.

Vil ha 8800 eller bedre, ser helst at vi klarer å finne et 9xxx kort siden jeg ikke kjøper GPUhver måned.

Poster denne posten også i shuttle forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funnet et par som kanskje får plass. men hadde vært fint å få vite litt info om disse kortene og om dere tror/vet om de får plass.

Asus 8800GT 1Gb

9600 512Mb

Sapphire Radeon HD 3870

(har aldri hatt Radeon så kan ikke så mye om de)

kommer med flere etter vert jeg finner noe. målet er vel å kunne kjøre Age of conan på high uten for mye problemer.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Det lettaste for oss når me skal hjelpa deg, og for deg sjølv også, vert nok å måla opp kor stor plass du har ledig inne i kabinettet til eit evt. skjermkort. Kor langt det kan vera, kor høgt og kor breitt. Så kan du sjekka ut aktuelle skjermkort og sjekka måla på dei, for så å finna ut om det passar!

Lenke til kommentar
Det lettaste for oss når me skal hjelpa deg, og for deg sjølv også, vert nok å måla opp kor stor plass du har ledig inne i kabinettet til eit evt. skjermkort. Kor langt det kan vera, kor høgt og kor breitt. Så kan du sjekka ut aktuelle skjermkort og sjekka måla på dei, for så å finna ut om det passar!

Det 8600 kortet jeg har no fikk så vidt plass, måtte skru av den røde nettingen på kortet.

Er på jobb no, så får ikke sjekket PC-en før om et par dager.

hmm.. skal nenvest at jeg ikke kan så mye om GPU.. MEN må spørre

Mitt gammle kort:

Kjerneklokkehastighet: 675 MHz

Installert videominne: 512MB GDDR3

Memory Clock Speed: 2 GHz

Gainward GeForce 9600GT:

Kjerneklokkehastighet: 650 MHz

Memory Clock Speed: 1.8 GHz

Sapphire Radeon HD 3870

Kjerneklokkehastighet: 775 MHz

Installert videominne: 512 MB - GDDR4 SDRAM

Memory Clock Speed: 2.25 GHz

Vet at dette ikke har alt å si, men ut i fra dette så ser Radeon kortet ut til å komme som en vinner.

Ser også at 8600 kortet som jeg har ikke har info om dimensjonene, har sendt en mail ang dette til komplett og spurt hva de kan anbefale at passer til min pc.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Mitt gammle kort:

Gainward GeForce 9600GT:

Sapphire Radeon HD 3870

Vet at dette ikke har alt å si, men ut i fra dette så ser Radeon kortet ut til å komme som en vinner.

Med lik teknologi så vil en høyere frekvens bli oversatt til høyere ytelse, men ATi og nVidia bruker (selvsagt) ikke samme teknologi og disse frekvensene kan derfor ikke sammenliknes direkte.

Lenke til kommentar

Mitt gammle kort:

Gainward GeForce 9600GT:

Sapphire Radeon HD 3870

Med lik teknologi så vil en høyere frekvens bli oversatt til høyere ytelse, men ATi og nVidia bruker (selvsagt) ikke samme teknologi og disse frekvensene kan derfor ikke sammenliknes direkte.

takker for svar, viste vel egentlig at det ikke var så lett å sammenligne disse.

for dere som har tid så har jeg god plass når det kommer til lengde, det er bredden på kortene som er problemet. kan ikke overstige de 2 siste kortene jeg har kommet med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...