Gå til innhold

9800 GX2 eller GTX? Eller burde jeg vente?

Anbefalte innlegg

I midten/slutten av juni skal jeg bestille deler til min nye PC, og når det gjelder GPU, har jeg helt til nå vært ganske sikker på at jeg kommer til å gå for nVidia GeForce 9800 GX2. Men, i det siste har jeg blitt veldig usikker. Har hørt om de nye kortene som kommer om et par måneder, så her er første spørsmål: Er de verdt og vente på?

Hvis ikke, burde jeg da gå for GX2 eller GTX? Dette skal bli en Gamer-PC (stor G), men GX2 er nesten dobbelt så dyrt som GTX, så hvis ikke ytelsen er verdt det, så brenner jeg heller av 2000 på noen spill:D

Husk at PCen skal vare en stund. Det kortet jeg kjøper nå skal kunne klare de fleste nåværende og kommende spill på høyeste grafikk. Og før dere spør: Ja, jeg skal spille Crysis, men jeg gråter ikke om jeg ikke får det på Ultra High. High er mer enn bra nok;)

Endret av Dyrehagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, jeg venter. Men nå melder jo såklart spørsmålene seg...

- Sånn ca. hvor mye kommer disse kortene til å koste?

- Sånn ca. når blir de gitt ut? Jeg får igjen penger på skatten 15./20. juni, og planen var da å bestille deler da.

- Hvor mye strøm vil disse kortene trenge? Vil en Corsair HX 620w gjøre jobben?

Lenke til kommentar

Fint:)

Jeg leste også her at "Det går også rykter om, delvis bekreftet fra høyere hold, at GTX 280 er forventet 18. juni i år." Så da virker det som jeg får kortet innenfor tidsfristen:D

Men hvor mye kommer det til å koste? Det uoffisielle budsjettet mitt ligger på 4000, men jeg kan sikkert strekke meg litt over.

Lenke til kommentar
620 watt holder i lange baner... kansje ikke til tokjerna, men de nye som kommer med enkelt kjerne så holder det.... har sjøl tenkt på ATI HD 4*** serien... eller 260 eller 280, med integrert physix prosessor... NAJS:P:P

Corsair 620w vil holde til både firekjerners prosessor og tokjerners eller dobbelt skjermkort.

Lenke til kommentar

De koster gjerne rundt 5500 til å begynne med for toppkortene. Så ned til ca 4500 etter ca 1 mnd. Er ofte der omkring, og GX2 er intet unntak. For enkeltkjerne toppkortene vil jeg gjette på 4000 - 4500 i starten. PS mye gjetting her.

Lenke til kommentar

Men en annen bi-effekt er at prisene på de "gamle" modellene (9800-kortene i denn sammenheng) kommer til å falle når ne ny modell lanseres. Så uansett om du vil cashe ut for de nye toppkortene eller kjøpe et 9800-kort kommer du nok til å tjene på å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...