MysticoN Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Først hva er Culture PvP? As part of celebrating the release of Age of Conan we are happy to unravel a brand new PvP ruleset that has not previously been disclosed: The Culture PvP ruleset! Note that this new PvP server type is experimental and players on these servers must expect an ongoing change to the ruleset. The goal of this PvP server-type is to stimulate war behind the three cultures of Cimmeria, Aquilonia and Stygia. As a player on a Culture PvP server, you are shielded from lone travelers of your own culture, however you may still group with any culture and form a group and attack anyone. The Culture PvP ruleset is an evolving ruleset that will be tweaked and polished based on player-feedback in the months to come. Although it is, at least currently, possible to make guilds across cultures, pure culture groups and guilds will be endorsed on this server, and as such players on the Culture PvP servers must prepare that the future will hold continued changes to the ruleset. We have changed to ruleset on two servers that were previously flagged as full PvP. The homes for the Culture PvP servers are: Twilight (EU) Har selv laget en character på en ren PvP server, og kan se at det kan bli litt sirkus ettervert, eller for de som ikke har en stor guild i ryggen. Men la oss ikke diskutere hvorden FFA PvP kan bli og ikke kan bli. Er det NOEN her som spiller på Culture PvP server eller som kommer til å gå for den? for meg så virker det som en lett versjon av RP. og desto mer jeg leser om det desto bedre liker jeg det. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Vil det ikke bli litt snodig med tanke på hvor ujevnt fordelt klassene er mellom rasene? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Vil det ikke bli litt snodig med tanke på hvor ujevnt fordelt klassene er mellom rasene? Hvorfor det? husk at det er kun PvP delen som er culture. du kan likavel kjøre raid med alle 3 rasene. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Virker interessant. Slår på tråden om eg joiner :] hoho...ordspill <- slår på tråden heahea Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Virker interessant. Slår på tråden om eg joiner :] hoho...ordspill <- slår på tråden heahea Sitter å lurer litt på om jeg skal starte på nytt. men har vel egentlig kommet frem til at jeg ikke kommer til å gjøre det siden jeg har startet på nytt allerede 3-4 ganger på samme serveren. Håper på at Fury blir overfull og Funcom kommer med server transfer. Desuten hadde jeg blitt bra irritert vist jeg hadde startet på nytt og de hadde fjernet Cultur delen om en mnd eller 2. Men som det ser ut en dag i dag så har jeg stor trua. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Veldig merkelig system, som bare skaper rot om du spør meg.. Alle starter jo i samme område, og blir bare teit om det er kamp mellom fire stykker, og to av den er fra Cimmeria og dermed vil automatisk (selv om det ikke er ønsket) ha en fordel ovenfor de to andre. For ikke å snakke om at klassene er helt skjevt inndelt for et slikt system? Stygians har jo ingen tanker? Mens Cimmeria her ingen spellcasters? Hvordan er det i Border Kingdoms? Blir det klasseinndelt der og, eller faktisk Free-for-all der? (burde helt klart være FFA der) Utrolig merkelig og rotete system syntes jeg, som virker svært lite gjennomtenkt. Ønsker du å spille på en PvP-server så burde du nok helt klart vurdere en vanlig "FFA" PvP server, fordi dette virket utrolig merkelig. Er jo bare teit også når du faktisk ikke kan se hvilken rase / klasse folk er i spillet, så jager du en person du ønsker å drepe også finner du ut at du ikke kan angripe spiller'n. Eller du går i gruppe, vennen din blir angrepet men du kan ikke hjelpe han fordi han som angriper er samme rase som deg? Hele poenget med åpen PvP blir jo litt borte, for du kan jo ikke lengre angripe de du ønsker når du ønsker. Om det er en idiot som camper quest moben din, eller en som irriterer deg grønn av en eller annen grunn så er det ikke sikkert du kan gjøre noe med det lengre, fordi spilleren ender opp med å være samme klasse som deg.. Bare rot. Har selv laget en character på en ren PvP server, og kan se at det kan bli litt sirkus ettervert, eller for de som ikke har en stor guild i ryggen. Hvorfor skulle det bli noe mindre "sirkus" på en Cluture PvP server? Greit at du er begrenset til at bare 2 / 3 raser kan angripe deg, men det er fremdeles slik at du kan bli angrepet så godt som overalt i hele spillet, så om det blir noe mindre sirkus er jeg ikke så sikker på. Det er ikke så mye sirkus heller på en PvP server, det var det i startet i Tortage (heldigvis var jeg så rask at jeg aldri ble ganket) og det er litt i starten av level 20. Men etter jeg ble level 23 så har jeg vell knapt opplevd at jeg blir angrepet av andre spillere i det hele tatt, det er svært sjeldent. Eneste grunnen måtte være fordi vi er flere som skal ha samme ressurs eller noe, og derfor kjemper oss imellom om å få ressursen (noe som er helt greit, og mye av poenget med en PvP server). Ganking opplever jeg egentlig ikke i det hele tatt lengre, bortsett fra noen få idioter på level 35+ som finner det for godt å angripe meg noen ganger. Og at alle i Axemen av en eller annen idiotisk grunn skal oppføre seg som noen drittunger og angripe deg hele tiden (gjerne mens du har flere mobs på deg) Lenke til kommentar
wildex999 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) RamGuy: At alle starter i samme område er det jo i vanlig PvP også, det med Culture PvP er vel at du alltid skal ha NOEN bak deg, altså du har din rase bak deg i stedet for en guild. Du KAN fortsatt gå på lag med noen i en "fiendltig" rase, så vis noen plager deg, så bare spør om hjelp fra en som kan drepe han(Eller dø i forsøket =P) Man kan vel si at det er litt tryggere enn FFA PvP, men fortsatt ganske så nerme. og det med at to fra samme raser finenr deg alene kan gå begge veiene, du og en venn kan finne en annen som er alene Egentlig, hvis du og en venn finner en fra en annen rase som er alene, spør om han vil bli med å queste Endret 21. mai 2008 av wildex999 Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hvilken server er det Axemen er på da? Vil vite det så jeg ikke velger samme server som de, er blitt ganket utallige ganger av dem i WOW da jeg var på samme server, jeg drev da og levlet en priest og hadde ingen main til å hjelpe meg og de var bestandig max lvl og knuste meg. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Axemen er på serveren Fury @ wildex999 Det er fremdeles passe idiotisk om jeg og en kompis quester sammen, og han blir angrepet og jeg må stå å se på at han dør.. Svært lite gjennomtenkt system om du spør meg. Og dette med at verken Cimmeria eller Aquilonians faktisk ikke har spellcasters og andre veien gjør jo hele PvP-delen veldig ubalansert, og om dette også gjelder i Border Kingdoms så er jo mye av PvP-en mer eller mindre blitt ødelagt. Lenke til kommentar
dado Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg trudde de tok bort lvl cap,men de er ikke borte de.Synes det hadde vært mye bedre å ikke se hvilken lvl de andre er,da hadde det ikke vært så mye ganking.Spiller på Fury pvp,opplever ikke så mye ganking,bare på sand island. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 however you may still group with any culture and form a group and attack anyone. Det leser jeg som at hvis du er groupet med en person fra en annen culture, så kan du angripe dine egne om de angriper deg eller noen i gruppen din? Lenke til kommentar
wildex999 Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Axemen er på serveren Fury @ wildex999 Det er fremdeles passe idiotisk om jeg og en kompis quester sammen, og han blir angrepet og jeg må stå å se på at han dør.. Svært lite gjennomtenkt system om du spør meg. Og dette med at verken Cimmeria eller Aquilonians faktisk ikke har spellcasters og andre veien gjør jo hele PvP-delen veldig ubalansert, og om dette også gjelder i Border Kingdoms så er jo mye av PvP-en mer eller mindre blitt ødelagt. Vel, det er fortsatt et system under utvikling som de selv har sagt at de kommer til å tweake en del på tiden fremover, men det er noe nytt. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Realm vs. Realm i Dark Age of Camelot er det beste pvp systemet jeg har forsøkt til dags dato. Tipper det blir ganske så eksperimentellt og ubalansert i lang tid. Viktig at man ikke begynner å grine når man allerede har akseptert dette. Skal ikke se bort ifra at jeg prøver meg på Twilight på fredag dersom min makker er med på det. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Har trua og spiller på Twilight Culture PvP Lenke til kommentar
Maltas Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 @ wildex999 Det er fremdeles passe idiotisk om jeg og en kompis quester sammen, og han blir angrepet og jeg må stå å se på at han dør.. Svært lite gjennomtenkt system om du spør meg. Og dette med at verken Cimmeria eller Aquilonians faktisk ikke har spellcasters og andre veien gjør jo hele PvP-delen veldig ubalansert, og om dette også gjelder i Border Kingdoms så er jo mye av PvP-en mer eller mindre blitt ødelagt. Dersom du er i samme gruppe som din kompis, så kan du hjelpe til med å forsvare han. http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=43 The goal of this PvP server-type is to stimulate war behind the three cultures of Cimmeria, Aquilonia and Stygia. As a player on a Culture PvP server, you are shielded from lone travelers of your own culture, however you may still group with any culture and form a group and attack anyone. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Veldig merkelig system, som bare skaper rot om du spør meg.. For ikke å snakke om at klassene er helt skjevt inndelt for et slikt system? Stygians har jo ingen tanker? Mens Cimmeria her ingen spellcasters? Har vel ingen ting å si så lenge Culture delen er kun PvP. å ha en tank eller spellcaster for pvp er vel på ingen måte et must? Har selv laget en character på en ren PvP server, og kan se at det kan bli litt sirkus ettervert, eller for de som ikke har en stor guild i ryggen. Hvorfor skulle det bli noe mindre "sirkus" på en Cluture PvP server? Greit at du er begrenset til at bare 2 / 3 raser kan angripe deg, men det er fremdeles slik at du kan bli angrepet så godt som overalt i hele spillet, så om det blir noe mindre sirkus er jeg ikke så sikker på. Det er no nettop det, i teorien er det 1/3 mindre "sirkus" siden alle gankerne fra ditt egent land er på ditt lag. Dette åpner også muligheten til noen sikkerlige pvp guild/kriger. Det er ikke så mye sirkus heller på en PvP server, det var det i startet i Tortage (heldigvis var jeg så rask at jeg aldri ble ganket) og det er litt i starten av level 20. Men etter jeg ble level 23 så har jeg vell knapt opplevd at jeg blir angrepet av andre spillere i det hele tatt, det er svært sjeldent. Eneste grunnen måtte være fordi vi er flere som skal ha samme ressurs eller noe, og derfor kjemper oss imellom om å få ressursen (noe som er helt greit, og mye av poenget med en PvP server). Ganking opplever jeg egentlig ikke i det hele tatt lengre, bortsett fra noen få idioter på level 35+ som finner det for godt å angripe meg noen ganger. Og at alle i Axemen av en eller annen idiotisk grunn skal oppføre seg som noen drittunger og angripe deg hele tiden (gjerne mens du har flere mobs på deg) Jepp, helt enig at det ikke er noen grunn til å dømme en pvp server enda, og har også samme syn som deg ang The Axeboys. Realm vs. Realm i Dark Age of Camelot er det beste pvp systemet jeg har forsøkt til dags dato. Tipper det blir ganske så eksperimentellt og ubalansert i lang tid. Viktig at man ikke begynner å grine når man allerede har akseptert dette. Helt engi, det er også litt av grunnen til at jeg er litt gira:p Endret 21. mai 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) men hva om jeg er f.eks stygianer å er med noen guildmates som er cimerianere, hvis vi da er ute å quester sammen å jeg blir angripet av 2-3 andre cimerianere får ikke guildfolka hjulpet meg da? glem det så svaret 2 poster lengre opp Endret 21. mai 2008 av abbyjr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå