Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte kjennemerke på bilen


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æsj...da får jeg bare lage et selv og bytte ut med det ekte skiltet :/

 

 

Det blir det samme som dokumentforfalskning om du skal bruke det etter vei. skal du ha et skilt som til bruk i garasje eller treff o.l så kan det bestilles, noen "stylingsjapper" har dette.

Lenke til kommentar
Jeg bare kødda...hehe

 

Skal ringe og høre ja! Kan tenke meg det er dyrt...men finns det noe kulere å bruke penga på??? NEI

 

Som du kanskje allerede har funnet ut (?) så er det ikke mulig å få slike personlige kjennemerker, eller "vanity plates", i Norge. I Sverige kan man blant annet få slike, og der koster det 6000 kroner for et personlig skilt som man har rett til å bruke i 10 år. Etter dette kan man velge å betale mer og forlenge perioden med nye 5 eller 10 år. Ganske smidig og grei løsning, men jeg ville ikke veddet på at man noensinne kommer til å se liknende i Norge. Noe som har med bil å gjøre og samtidig er moro, nei sånt kan vi ikke ha noe av! :!:

 

EDIT: Rettet litt faktafeil :whistle: Inntektene fra disse skiltpengene går til følgende:

 

Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige.
(http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx) Endret av Swe
Lenke til kommentar
Det har skjedd én eneste gang i Norge at en bil lovlig har fått bytte kjennemerke. Dette var en Ferrari som tidligere var eid av en person i et belastet gjengmiljø og for at den nye eieren ikke skulle oppleve ubehagligheter fikk han lov til å bytte kjennemerker.

 

Nå er det jo personlige kjennemerker trådstarter er interessert i, altså kjennemerker der man kan ha en fritt valgt kombinasjon av tegn og bokstaver.

Lenke til kommentar
får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei

 

Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret.

 

Det har skjedd én eneste gang i Norge at en bil lovlig har fått bytte kjennemerke. Dette var en Ferrari som tidligere var eid av en person i et belastet gjengmiljø og for at den nye eieren ikke skulle oppleve ubehagligheter fikk han lov til å bytte kjennemerker.

 

Nå er det jo personlige kjennemerker trådstarter er interessert i, altså kjennemerker der man kan ha en fritt valgt kombinasjon av tegn og bokstaver.

 

Ja? Jeg kom bare med litt tilleggsinformasjon som forteller hvor strengt det er rundt skilt i Norge.

Lenke til kommentar
får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei

 

Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret.

 

Mulig det, men hvordan kan det ha seg at jeg av og til ser eldre biler som kjører på nyere skilter?

Og nei, da mener jeg ikke bare at de har byttet til den nye skilttypen, men at selve registreringsnummeret kommer fra nyere dato enn hva bilen er fra?

 

Eller vent, kan dette ha noe med bruktimportering, kanskje?

Lenke til kommentar
får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei

 

Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret.

 

Mulig det, men hvordan kan det ha seg at jeg av og til ser eldre biler som kjører på nyere skilter?

Og nei, da mener jeg ikke bare at de har byttet til den nye skilttypen, men at selve registreringsnummeret kommer fra nyere dato enn hva bilen er fra?

 

Eller vent, kan dette ha noe med bruktimportering, kanskje?

 

 

Når du importerer en bil da får bilen nytt nummer, altså i norsk versjon!

Lenke til kommentar
får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei

 

Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret.

 

Jo, det gjør du...

 

Siterer fra artikkelen: "Feilen bileieren gjorde var å ikke umiddelbart takke ja til tilbudet fra Vegvesenets trafikkstasjon om å endre nummer."

 

Et sitat til fra samme artikkel: "Bytt nummer, råder Vegdirektoratet."

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...