Gjest medlem-98070 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 av ren nysgjerrighet... hvordan får man det til? Noen biler har skilter hvor det står ting som navn osv. Det er jo helt fett lissom Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 I USA kan man kjøpe ønsket kjennemerke, så lenge det ikke er opptatt alt da. Var det ikke snakk om det skulle komme her til lands en gang og da? Men jeg tror du må vente lenge på det. Eller flytte utenlands Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Æsj...da får jeg bare lage et selv og bytte ut med det ekte skiltet :/ Lenke til kommentar
Waco Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Æsj...da får jeg bare lage et selv og bytte ut med det ekte skiltet :/ Det blir det samme som dokumentforfalskning om du skal bruke det etter vei. skal du ha et skilt som til bruk i garasje eller treff o.l så kan det bestilles, noen "stylingsjapper" har dette. Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Mener og ha hørt og sett at dette er kommet til landet.. men dette har selvsagt en stiiiiiiv pris hvis det er kommet. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Besøk vegvesen.no. der har dem telefonnummer du kan ringe dem selv og spørre om å få nytt kjennemerke hvor du velger tekst. Da slipper du en lang diskusjon her om hva folk tror er mulig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg bare kødda...hehe Skal ringe og høre ja! Kan tenke meg det er dyrt...men finns det noe kulere å bruke penga på??? NEI Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg bare kødda...hehe Skal ringe og høre ja! Kan tenke meg det er dyrt...men finns det noe kulere å bruke penga på??? NEI Kjøp heller en sprayflaske., så kan du spraye navnet ditt på panseret Lenke til kommentar
rublings Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Dette er ikke lov å bruke på vei, men gjør ingenting om du har slike skilter hvis du er på treff eller kjører på bane. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Jeg bare kødda...hehe Skal ringe og høre ja! Kan tenke meg det er dyrt...men finns det noe kulere å bruke penga på??? NEI Som du kanskje allerede har funnet ut (?) så er det ikke mulig å få slike personlige kjennemerker, eller "vanity plates", i Norge. I Sverige kan man blant annet få slike, og der koster det 6000 kroner for et personlig skilt som man har rett til å bruke i 10 år. Etter dette kan man velge å betale mer og forlenge perioden med nye 5 eller 10 år. Ganske smidig og grei løsning, men jeg ville ikke veddet på at man noensinne kommer til å se liknende i Norge. Noe som har med bil å gjøre og samtidig er moro, nei sånt kan vi ikke ha noe av! :!: EDIT: Rettet litt faktafeil Inntektene fra disse skiltpengene går til følgende: Intäkterna går till Skyltfonden som arbetar med att förbättra trafiksäkerheten, exempelvis genom forskning och utvecklingsinsatser. Som ägare till personliga skyltar bidrar du alltså till att öka trafiksäkerheten i Sverige. (http://www.vv.se/templates/page3____2904.aspx) Endret 19. mai 2008 av Swe Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det har skjedd én eneste gang i Norge at en bil lovlig har fått bytte kjennemerke. Dette var en Ferrari som tidligere var eid av en person i et belastet gjengmiljø og for at den nye eieren ikke skulle oppleve ubehagligheter fikk han lov til å bytte kjennemerker. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Det har skjedd én eneste gang i Norge at en bil lovlig har fått bytte kjennemerke. Dette var en Ferrari som tidligere var eid av en person i et belastet gjengmiljø og for at den nye eieren ikke skulle oppleve ubehagligheter fikk han lov til å bytte kjennemerker. Nå er det jo personlige kjennemerker trådstarter er interessert i, altså kjennemerker der man kan ha en fritt valgt kombinasjon av tegn og bokstaver. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret. Det har skjedd én eneste gang i Norge at en bil lovlig har fått bytte kjennemerke. Dette var en Ferrari som tidligere var eid av en person i et belastet gjengmiljø og for at den nye eieren ikke skulle oppleve ubehagligheter fikk han lov til å bytte kjennemerker. Nå er det jo personlige kjennemerker trådstarter er interessert i, altså kjennemerker der man kan ha en fritt valgt kombinasjon av tegn og bokstaver. Ja? Jeg kom bare med litt tilleggsinformasjon som forteller hvor strengt det er rundt skilt i Norge. Lenke til kommentar
heismann Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret. Mulig det, men hvordan kan det ha seg at jeg av og til ser eldre biler som kjører på nyere skilter? Og nei, da mener jeg ikke bare at de har byttet til den nye skilttypen, men at selve registreringsnummeret kommer fra nyere dato enn hva bilen er fra? Eller vent, kan dette ha noe med bruktimportering, kanskje? Lenke til kommentar
Waco Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret. Mulig det, men hvordan kan det ha seg at jeg av og til ser eldre biler som kjører på nyere skilter? Og nei, da mener jeg ikke bare at de har byttet til den nye skilttypen, men at selve registreringsnummeret kommer fra nyere dato enn hva bilen er fra? Eller vent, kan dette ha noe med bruktimportering, kanskje? Når du importerer en bil da får bilen nytt nummer, altså i norsk versjon! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) får vel byttet kjennemerke hvis skiltene dine blir stjålet eller lignende, så det har nok skjedd mer enn en gang att noen har byttet, men å få eget kjennemerke er ikke mulig nei Nei, du får ikke byttet selve registreringsnummeret. Jo, det gjør du... Siterer fra artikkelen: "Feilen bileieren gjorde var å ikke umiddelbart takke ja til tilbudet fra Vegvesenets trafikkstasjon om å endre nummer." Et sitat til fra samme artikkel: "Bytt nummer, råder Vegdirektoratet." Endret 20. mai 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 artikkelen over sier vel det meste, sier seg jo selv att en må bytte hvis skiltene blir stjålet.. en jeg kjenner var borti det samme og han fikk nye uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå