Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DD-WRT v24 ferdig!

Anbefalte innlegg

Da var DD-WRT v24 endelig ferdig etter flere års utvilling.

Har kjørt det i endel timer og opplever det som like stabilt og bra som 23sp2.

Noen andre med erfaringer?

Highlights of DD-WRT v24:

- Virtual SSIDs, Virtual DHCP-Servers, PPTP over WAN enhencements, Bridging + VLAN support, VDSL Support, OLSR-Routing / Freifunk, My Ad Network (powered by AnchorFree), Quaqqa instead of Bird (in X86 + Xscale default), PPPOE-Server, EOIP-Tunnel, Network configuration enhencements, UP-Downstream (QOS), New Packet Scheduler HFSC, Save & Apply, extended DDNS options, extended status information, New Languages

doof

Endret av doofus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet du om det er utviklet en micro versjon av denne firmwaren også?

Klarte ikke å finne den på siden deres.

Joda er ferdig den, er det generic versjonen du leter etter ligger den

bla. under Belkin routerne.

Doofus

Lenke til kommentar
Vet du om det er utviklet en micro versjon av denne firmwaren også?

Klarte ikke å finne den på siden deres.

DD-WRT v24 micro til Linksys WRT54GL v1 her.

Har lagt den inn på min WRT54GL nå, hittil så fungerer den minst like bra som v23 SP3 micro :)

Edit: Virker nesten som om at ruteren har blitt litt kjappere faktisk. Kjører QoS pga. BitTorrent og det hele virker som går lettere.

Endret av Gordion
Lenke til kommentar
jeg er litt usikker, er det noen som vet om d-link dir-655 har blitt støttet med denne nye versjonen?

Ser ikke ut sånn, jeg kan iallfall ikke finne noe om det. Hvilket chipset bruker DIR-655 forresten? Tror ikke det chipsetet som DIR-655 har kommer til å bli støttet av DD-WRT.

Lenke til kommentar

Jeg fikk en del pingspikes med DD-WRT v24. Det jeg gjorde var å pinge fra routeren til min pc, og da fikk jeg plutselig 25 ms noen ganger. Ikke vet jeg hva som er feil, men med Tomato firmware, på samme kanal, får jeg ingen pingspikes.

Så jeg holder meg til Tomato enn så lenge :) Tomato har blitt veldig bra i det siste, og det har kommet en del modda Tomato firmware. Har sett det har kommet en ny en nå, som har blant annet har Bandwidth Limiter per IP/MAC :)

http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=57912

Lenke til kommentar

Oppgraderte nå til v24 micro og ser at standart sendestyrke har blitt satt opp fra 28 mw til 70mw. For å nevne noen av mange andre forskjeller, så er det en veldig bra og detaljert trafikkstatistikk-funksjon. En kan også bruke Eazy setup knappen til å f. eks. skru av/på den trådløse delen. Anbefaler alle som har dd-wrt fra før av til å opgpradere. Mange nye funskjoner.

Lenke til kommentar
Oppgraderte nå til v24 micro og ser at standart sendestyrke har blitt satt opp fra 28 mw til 70mw. For å nevne noen av mange andre forskjeller, så er det en veldig bra og detaljert trafikkstatistikk-funksjon. En kan også bruke Eazy setup knappen til å f. eks. skru av/på den trådløse delen. Anbefaler alle som har dd-wrt fra før av til å opgpradere. Mange nye funskjoner.

Dette har Tomato også :) Mye bedre trafikkstatistikk i den etter min mening, og mye mindre "bloated" enn DD-WRT.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg testa ut My Ad Network (powered by AnchorFree) litt i går. Og det poppa opp et nytt trådløst nettverk. free AnchorFree et usikkra nettverk. Jeg forsod det slik at dette nettverket er noe jeg deler ut gratis til andre, men jeg klarte ikke å logge på dette nettverket selv.

Dette er en såkalt hotspot ikke sant? er det andre måter jeg kan dele ut gratis nett til andre? Det var en del hotspots, sputnik osv som lå inne i routeren, men jeg forstod ikke helt hvorfad jeg setter opp disse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...