Zamboo Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Mulig grunn for å slutte med neglebiting. http://www.forskning.no/Artikler/2003/mars...s/1046696948.43 Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg sluttet å bite negler for halvannet år siden. Blystøv har jeg nok fått i meg uansett, siden jeg har drevet med innendørs skyting i mange år. Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg fortsetter uansett om liv står på spill!! det er jo en delikatesse!! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 og fant ut at de som bodde ved trafikkerte veier, eller hadde for vane å spise jord eller maling (!), hadde mer bly i blodet enn andre jevnaldrende Neida, jeg fortsetter nok. Jeg jobber i en støvbombe så litt støv fra eller til skader nok ikke Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 jeg klipper neglene mine når de blir litt lange jeg Føler meg mye glupere enn resten av dere også Lenke til kommentar
molly Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Alle barna i studiet bodde i sterkt industrialiserte strøk, og over 60 prosent av dem bet negler. Engelske forskere sier til BBC at de tror vesteuropeiske neglespisere også kan være i faresonen. Jeg bor ikke i sterkt industrialiserte strøk, betyr det at jeg kan begynne å bite negler med god samvittighet?! Eller vil jeg da komme til å miste store deler av min allerede begrensede hjernekapasitet!? molly Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. mars 2003 Del Skrevet 7. mars 2003 Alle barna i studiet bodde i sterkt industrialiserte strøk, og over 60 prosent av dem bet negler. Engelske forskere sier til BBC at de tror vesteuropeiske neglespisere også kan være i faresonen. Jeg bor ikke i sterkt industrialiserte strøk, betyr det at jeg kan begynne å bite negler med god samvittighet?! Eller vil jeg da komme til å miste store deler av min allerede begrensede hjernekapasitet!? molly Biter negler men det er sjeldent. tror vi kan bare slappe av! Snart sier de vel at det er sunt eller noe. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 haha epic forskning ! Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Wow, største bumpen eg nokon gong har bevitna... Til alle neglebitarar der ute: ÆSJ. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Nå som tråden er i full sving igjen, noen som har hørt mer om dette i løpet av de seneste seks åra og vil dele med oss? Endret 26. september 2009 av Kadmium Lenke til kommentar
Heimlaga Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 shit! skal slutte å bite negler:D Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 negler til kveldsmat her i huset iaff. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Mye som får bly i kroppen, og dermed endret adferd: Fluor og vold (og bly - Forøvrig en mye mer interessant artikkel imho!) Men neglebiting?? Som notorisk neglebiter må jeg si jeg tviler på det (prøver å slutte, og har gjort det mange ganger alt ) Det sto jo også at man ikke skulle ha for lite bly i kroppen(!) i samme artikkel, så det er ikke greit å si hva man skal tro: Får man for mye bly i kroppen går det nemlig ut over nervesystemet, og barna får ikke utvikla hjernen skikkelig. Men det er ting som tyder på at lavere blydoser også kan lage trøbbel. Undersøkelser fra tidlig på 1990-tallet peker mot at lavere doser bly var assosiert med et lite fall i IQ.... Ikke for mye og ikke for lite da? Nå er jeg ingen ekspert på sporstoffer o.l. som trengs i kroppen, men etter en kjapp google og ifølge den (u)feilbarlige wikipedia står ikke bly oppført som noe kroppen trenger i det hele tatt (åltså ikke engang et sporstoff). På denne siden sto det oppført inder "nonessential contaminant minerals". Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 3 innlegg som utelukkende kommenterte bumpinga er slettet siden dette er off-topic. At tråder er gamle betyr ikke nødvendigvis at de ikke lengre kan være av verdi eller interesse for forumbrukerne. Så jeg lar tråden forbli åpen. =) (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Vært en trofast neglbiter siden jeg var 4-5 år gammel tenker jeg meg, grusomt ekkelt men en vane er en vane. Har ikke merka et fall i IQ de siste 5 åra, tvert imot. Kriminell er jeg heller ikke. Vel, er man nordmann så er man det. Ikke mye bly her forhåpentligvis. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) grusomt ekkelt Der sa du det. Edit: haha, url'en ble https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...st=0&gopid=14422222entry14422222 Endret 27. september 2009 av svelemoe Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg tror jeg slutter å bite negler etetr dette.. Holder meg til røyken fra nå av.. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Har kuttet kraftig ned på neglebitingen det siste året, biter dem bare når de er blitt for lange Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Hva med tåneglene? Kan jeg fortsatt kose meg med dem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå